Eindelijk iemand gevonden die het begrijpt
Ja we houden van de hond ondanks dat hij mij en andere al eens of meermaals gebeten heeft en eigenlijk best heel hard (bij mij). Ik heb het dus over een paasei op mijn ellepijp (onderarm) door dikke trui en jas of 20 keer beetjes in pakweg 5 seconden. En waarom? Omdat ik enkel de hond zijn lijn vast hield toen opeens een rolluik ergens 20 meter verder dicht ging en de hond dasr absoluut naar toe wilde wat niet kon..

Zo maar out of the blue

Niemand begreep het eigenlijk en de meesten kunnen het gewoon niet geloven want hij ziet er gewoon lief uit en zo doet hij ook over het algemeen en zeker in huis. En ik (wij) allemaal ervaren hondenliefhebbers (Duitse en Mechelse herders) waren dit soort gedrag ook niet gewend. Op het trainingsveld schrokken ze van onze hond. De pakwerkers zeg maar. Nou ja uiteindelijk ging steeds meer mensen ons waarschuwen voor onze eigen hond en ja helaas moesten we ook e-collar enz inzetten en weet ik wat alles. Maar we houden ondanks alles heel veel van onze hond- (en). Hoe moeilijk dat het ook is en we makn vorderingen. Heel vaak het advies gekregen we de hond maar beter konden laten inslapen. Heel vaak GT als advies gekregen maar de meeste GT wilden er niet aan beginnen zelfs op het politiehondenveldje wilden ze mijn hond niet trainen vanwege het rare en agressieve gedrag. (hij wilde de trainers en de honden gaan bijten en daarn mij dan weer gaan bijten) Maar ik zag het niet echt als bijten maar als een hond die buiten dacht dat hij de baas was over mij en mij heel erg hard mocht corrigeren. Immers als een dergelijke hond je bijt, dan amputeert hij. Daarbij moet ook elke kenner weten dan een dergelijke hond je altijd van nature naar de keel springt.

Ja en inderdaad, de meeste respect voor mijn vrouw in deze. Deze wil altijd nog gewoon de hond proberen uit te laten want is niet bang voor hem

Ik heb haar dat verboden want tja ik ben beter in staat te incasseren maar moet toegeven dat hij mijn vrouw enkel achter in de rug in de jas heeft gehangen en de riem helemaal stuk gebeten heeft. (omdat een rolluik dicht ging...)
Mijn dochter, een meid van 23 en die heeft 2 honden en is opgegroeid met de Duitse en Mechelse herders dacht dat ze hem wel aankon maar werd ook terwijl ze de hond probeerde te kalmeren bijna in het gezicht gebeten. De hond had de muilkorf om op dat moment. En ja zelfs mijn dochter vond het beter om een dermate gevaarlijk gekke hond maar in te laten slapen en durft sindsdien niet meer met de eigen sleutel ons huis te betreden....maar...inmiddels komt ze wel weer gewoon met deze hond spelen want hij is echt in een paar maanden een super lief dier geworden dat echt zijn best aan het doen is om lief te zijn. We zijn er nog niet maar de hond wordt minder wild en laat zich ook buiten steeds meer corrigeren en doet niet meer zo heel raar. En dank zei die hele situatie en toestand heb ik me, heel onlogisch, op een bepaald moment een Labrador aangeschaft. Waarom weet ik ook niet helemaal. Enerzijds had ik een vaag idee dat honden ook elkaar corrigeren en van elkaar leren. De ene hond de andere kan afhouden agressief te worden of lichamelijk letsel toe te brengen aan mensen/baasjes en ik stond ook op het punt om dan maar op te geven op mijn Hollandse Herder x Dobermann(?). En eigenlijk helemaal op intuitie en gevoel hebben de jonge Chocolade Lab gehaald via Marktplaats...gratis...en perfecte mooie hond! En wat heb ik me verbaasd over de Labrador!!!
De Labrador bleek een heel dappere held te zijn. die vanaf dag 1 zijn baasjes heeft beschermd als de Herder zijn tik kreeg. Nog nog zo'n Pitbull gezien. Normaal is hij de ongeschikte, hij is sneller en leniger dan de Herder en heeft veel meer conditie maar als hij boos wordt....werkelijk waar, ik heb nog nooit een zo boze hond gezien

Werkelijk van alle foto's op internet en alle filmpjes heb ik nog nooit een zo'n kwade kop gezien als die van mijn Labrador

toen.
Die herder kon enkel nog maar brutaal en laf blaffen van een afstand tegen mij. DSaar stond ik dan in de wei, afgelegen en alleen en een enorm boze Labrador die een doorgedraaide agressieve Herder van me af hield. En die Labrador had ik net een week. Die Labrador is eigenlijk een heel vrolijke en blijde hond. Het huppeld en speelt en er zit geen greintje agressie in en het is alsof hij hier al jaren is. Hij gaat de herder uitdagen om te spelen en corrigeert hem af en toe, Elke dag doen ze wel hun bijtspelletjes maar ik heb de Labrador nooit meer zo boos gezien als toen. Dus ik denk dat de Labrador heel veel therapeutisch werk heeft gedaan hier.
De Herder disciplineert als dat nodig is. Maar ik heb mijn vooroordeel over Labradors helemaal moeten herzien. De Labrador is een heel stoere, leuke, vrolijke, speelse hond, en weet echt wel een baasje te zijn als het moet. En ja de Hollandse Herder ziet dat ik de Labrador gewoon aan kan en dat we het leuk hebben en ook dat helpt een andere band op te bouwen met die Hollandse herder.
Dus inderdaad dit alles puur uit liefde voor de Hollandse herder met mogelijk Dobermann genen.
En inderdaad dank je wel dat je goed inschat wat ons motiveerde. Ik zeg niet dat ik alle wijsheid in huis heb maar ben wel een beetje doodziek geworden van de vele beterweters, om me heen en op internet.
De een wil mijn hond vastbinden en aframmelen met een knuppel, de andere wil hem laten inslapen, die wil alles uit handen geven aan de grootste prutser die zich GT noemt, dan zijn er mensen die enkel geloven in de magische werking van snoepjes en klikkers en dan zijn er mensen die me dierenbeul noemen omdat ik de hond electroshock als hij volledig door het lint gaat en om zich heen gaat bijten. Mensen die nooit geloven dat mijn hond dit doet want hij is zo lief. Maja het heeft best wel wat geld gekost en voor pijn moeite, ergernis, schaamte en energie. Maar inmiddels heb ik wel resultaten bereikt en liggen de baasje hier toch soms op de bank te slapen en de honden aan onze voeten, regelmatig even de natte sponzen in ons gezicht te drukken om te controleren of alles nog in orde is. Piepen ze als we ze niet meenemen en staan ze elke keer als twee malloten te kwispelen en te springen als we weer thuis komen na een half uur weg te zijn geweest.
En ja de honden die we eerder hadden mochten dat niet

maar nu zijn we gewoon blij dat de honden happy zijn, en niet agressief.De rest is een zorg voor later
https://www.dropbox.com/s/g4tdkzutmv6pt ... .21.31.jpg
https://www.dropbox.com/s/ojvxarz2iwsvx ... .19.57.jpg
En natuurlijk nog een Leuke Labrador Foto...
https://www.dropbox.com/s/5nqfvhstmgoki ... 0Bowie.jpg