Waarom??

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Met mijn boerenverstand zou ik zeggen: jij bent de baas, dus jij bepaalt de regels. Honden zijn naar mijn idee slim genoeg om situatiegebonden te kunnen handelen. Dus wat in de ene situatie wel kan of mag, kan of mag misschien in de andere niet. Ze zijn supergevoelig voor onze uitstraling en kunnen zich prima aanpassen. Al die regeltjes van ´dit mag dan niet en dan wel´ zijn volgens mij helemaal niet nodig, zolang jij en je hond elkaar maar heel goed aanvoelen. Dus.. gewoon lekker doen wat goed voelt :D

Hanneke
Pixie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Pixie »

roef schreef:Roef doet dit ook bij ons en zijn kont valt er zo wat bij af zo kwispelen :D :verliefd1:
oja het valt me dan wel op dat hij een lage houding heeft dan bij het begroeten.
daagt hij uit tot speel dan heeft hij juist een hoge houding en gaan we eigenlijk nooit in op zijn verzoek om spel.
ik weet niet of dat tegen woordig ook nog steeds zo gedaan wordt gezien de laatste onderzoeken naar dominantie?
weet iemand dit?
want dan zou ik gewoon met roef gaan spelen en het spel na een tijdje afkappen.
Als je hond je komt uitnodigen tot spel, waarom zou je dit dan niet doen? Volgens mij is dat echt wel achterhaald hoor... Alleen zou ik er bij trekspelletjes wél voor zorgen dat je hem niet laat winnen. Want dat kan hem wel doen denken dat hij een trapje hoger op de ladder geklommen is :roll:.
milo
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door milo »

Ik heb het idee dat King het dan wil delen met mij. Uitdagen tot spel doet hij heel anders namelijk. Ik krijg zo nu en dan een bot in mijn gezicht geduwd en daar speelt hij niet mee. Ik denk dat het puur genegenheid is.
:zwartpootje:Afbeelding:zwartpootje:
Haasje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Haasje »

Yes, hier ook precies hetzelfde, als je binnenkomt en je wilt hem aandacht geven met zijn lieve gekwispel rent hij gelijk weg om terug te komen met een knuffel, touw, zijn kleedje of desnoods een theedoek. Ik denk dat het idd een vorm van genegenheid is, zeker omdat labradors enorm sociaal zijn. Cesar Milan zei over dit labradorgedrag dat het hetzelfde is als dat wij 'er gezellig een biertje bij pakken', alhoewel ik niks heb met bier of zo..
labbers
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door labbers »

Hier ook 2 geeltjes die dat doen..eerst een knuffel, lap of wat dan ook zoeken om in je bek te hebben en dan begroeten. Summer staat idd al kwispelend blij te zijn voor je en wil dat je de knuffel aanpakt maar ze wil m graag wel weer terug en gaat dan al kwispelend voor je staan. De zwartjes doen het allevier niet..grappig wel hè.

Wat betreft het hoge bijna gillen als begroeting..dat heeft Hailey dus ook..heb het nog niet eerder gehoord van iemand..dus Noortje doet dat ook :) . Wat een geluid hè...
Dawn (Tickled Pink by Ic of Storm's Legacy 06-07-2012)
Hailey (Black Pearls of Mainhatten Ultra Voilet 17-01-2012)
HennyH
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door HennyH »

Yarra heeft vanaf dat ze 8 weken is een favoriete knuffel: Konijn. Ze is inmiddels met nummer 4 bezig. Op dit filmpje zie je hoe ze nummer 4 mag inruilen voor nummer 3 die helemaal af is. Met veel mazzel een nieuwe gevonden via MP.

http://www.youtube.com/watch?v=puSQ6cfsPfs" onclick="window.open(this.href);return false;

Ze loopt er altijd mee rond en als we thuiskomen moet ze eerst Konijn opzoeken want anders klopt het niet. Konijn gaat ook mee op vakantie want ik denk dat ze anders doodongelukkig is.

Maar ze wil het eigenlijk nooit aan ons geven. Ze laat het ding het allerliefst niet los en probeert het ook mee te nemen als we gaan wandelen. Ze ligt er zelfs mee in haar bek te slapen!

Spirit heeft dit trekje helemaal niet maar soms probeert hij Konijn te stelen..... :twisted: Dan gaat Yarra kreunend liggen met haar poten over Konijn heen, van mij!!!
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

ahhh wat liefff Yarra met haar konijn :verliefd1:
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Elly H
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly H »

HennyH schreef:Yarra heeft vanaf dat ze 8 weken is een favoriete knuffel: Konijn. Ze is inmiddels met nummer 4 bezig.
Wat een leuk filmpje en wat een enthousiasme! :applaus:
Afbeelding

:bruinpootje: Jessy 10-07-2002 / 22-04-2017
:bruinpootje: Bowie 31-12-2004 / 23-01-2017
HennyH
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door HennyH »

Toen Yarra nieuw Konijn nummer 3 kreeg ging ze ook helemaal gek doen en de oude was niet meer interessant. Dus bij nummer 4 hebben we gezorgd dat we een filmpje gingen maken.

Gelukkig voor Yarra is er een nummer 5 Konijn gevonden. Het wordt wel steeds moeilijker want dit model is door de SNS bank ooit weggegeven bij het openen van een kinderspaarrekening. Gelukkig is er zoiets als Marktplaats want daar heb ik steeds weer een gaaf exemplaar op de kop kunnen tikken want ze zijn niet gemaakt voor dagelijks gebruik in een hondenbek. 8)
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit
Plaats reactie