Knagen aan poten

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
marie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door marie »

klinkt toch echt allemaal als een allergie. Even naar de DA. Denk zelf aan een mijtallergie. Dit kun je aantonen dmv een bloedonderzoek.

succes, valt niet mee allemaal heb zelf twee honden met dit probleem.
Max 10-05-2007
Seda 23-12-2014
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Zo, zaterdag dus naar de DA geweest. 158 euro lichter :? en nu wordt er een kweek gemaakt om te kijken of ze misschien last heeft van een schimmel. Hij heeft wat haren tussen haar tenen uitgetrokken en met een staafje wat huidcellen verwijderd. Dit wordt onderzocht.

Over een dag of 8 de uitslag.

Roxy heeft ook al heel vaak een oorontsteking gehad en daar is ook 2 keer een kweek van genomen. Dat bleek toen een schimmel, dus grote kans dat dat nu weer zo is. Dan moeten we alleen precies weten welke schimmel, zodat de juiste zalf voorgeschreven kan worden.

Dus het wordt even afwachten.
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
Elly H
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly H »

Roxy11 schreef:Zo, zaterdag dus naar de DA geweest. 158 euro lichter :? en nu wordt er een kweek gemaakt om te kijken of ze misschien last heeft van een schimmel. Hij heeft wat haren tussen haar tenen uitgetrokken en met een staafje wat huidcellen verwijderd. Dit wordt onderzocht.

Over een dag of 8 de uitslag.

Roxy heeft ook al heel vaak een oorontsteking gehad en daar is ook 2 keer een kweek van genomen. Dat bleek toen een schimmel, dus grote kans dat dat nu weer zo is. Dan moeten we alleen precies weten welke schimmel, zodat de juiste zalf voorgeschreven kan worden.

Dus het wordt even afwachten.
Dat is weer een leuke uitgave... :shock: maar ja, je wilt ook graag een oplossing.
Afbeelding

:bruinpootje: Jessy 10-07-2002 / 22-04-2017
:bruinpootje: Bowie 31-12-2004 / 23-01-2017
Caya
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Re: poten kluiven

Ongelezen bericht door Caya »

Elly H schreef:
Caya schreef:Het kan ook zijn dat zij mijten tussen haar poten heeft. Onze Norah had ook steeds oorklachten, bijten aan haar poten en jeuk aan haar anus. En nee, dat was niet haar anaalklier die dat veroorzaakte. Ik ben op een gegeven moment Thornit gaan gebruiken voor haar oren (klein schepje poeder erin en zachtjes masseren). Haar poten deed ik eerst in een emmertje met soda en daarna droogde ik ze goed af. Daarna smeerde ik ze heel licht in met vaseline en daar strooide ik dan de Thornit op en smeerde het geheel goed uit over de gehele voet, dan een sokje eroverheen en een uurtje laten intrekken. Voor haar anus: ook een beetje vaseline met poeder en inwrijven. Dan even een tijdje opletten dat het niet wordt afgelikt. Norah is weer klachtenvrij. Hier kun je meer over Thornit lezen (en nee, ik heb geen aandelen hoor): http://www.thornitearpowder.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zo te lezen kan je dat alleen via internet bestellen en het komt uit Engeland. Ik kan nergens een adres in Nederland vinden die dit verkoopt.
Klopt, ik heb het ook uit Engeland.
Wat er ook speelt in de wereld, laat het vooral de honden zijn!
Afbeelding
:zwartpootje: Dewi ♀ 21-04-03/08-08-17
:bruinpootje: Norah ♀ (The Prettiest vh Oosterhuis) 01-11-05
:bruinpootje: Fleur ♀ (Just Imagine vh Oosterhuis) 09-01-08
:zwartpootje: Cleo ♀ ( Lab' Major Headway) 08-03-11
:zwartpootje: Rose ♀ (Lab' Major Limited Edition) 20-04-12
:bruinpootje: Jenthe ♀ (Lab' Major Flower Power) 10-05-14
:bruinpootje: Xanne ♀ 24-10-02/22-08-13
Plaats reactie