Blijf het toch sneu vinden voor de honden in kwestie

mijn vriendin heeft een heidewachtel,een schat van een teef van 11 jaar oud.Roos schreef:Bij iemand die zo'n ding aanschaft en niet weet waar hij mee bezig is vind ik het zeker een misstand Miranda. Maar verder ben ik er ook niet bepaald kapot van nee, het zal best werken maar of het nu bepaald prettig is voor de hond om een pijnprikkel te krijgen? Al naar gelang hoe hoog hij staat zal het naar mijn mening niet veel verschillen van een klap of schop, behalve dan dat degene die hem uitdeelt niet als zodanig herkent wordt door de hond. Er zijn naar mijn mening wel andere manieren om te trainen, maar die kostten wel wat meer tijd en moeite he?
Ik weet van een club in Joure dat zij trainen via de clicker (en dat is meen ik IPO) en dat schijnt heel goed te werken. Niet dat de rest het daarom ook gaat doen, dat ligt wat moeilijk geloof ikmaar het kan dus wel!
en daar ben ik het ook met je eens hoorRoos schreef:En in deze situatie kan ik het mij weer wel voorstellen Miranda, dit is kiezen tussen twee kwaden en ook nog eens in het belang van de hond. En er zijn andere zaken geprobeerd voordat de eigenaresse tot dit besluit kwam. Maar om de jachttraining sneller/makkelijker te maken, nee dan weer helemaal niet.
Hier ook een reu aan een hunter jachtlijn die op slipstand staat hoor, ik snap werkelijk niet waar het probleem zitEls schreef:Ik ben ook geen fan van de teletac, maar heb in de loop der tijd erover gelezen en begrijp de gedachtengang ongeveer wel. Een slip of prikband is minstens net zo erg, maar daar hoor je niemand over terwijl half labradorland zn reuen aan een slip heeft zitten.![]()
Voor zover ik weet word er voor de jacht momenteel zowiezo positief getraind, hier in de omgeving veel met de clicker en positief belonend. Goede ontwikkeling.
Bob loopt netjes met jou mee toch? Niet als een soort losgeslagen projectiel die zelf bepaald waar hij wandeld of aan het uiteinde van een flex bungelt aan zn slip.toscak schreef:Hier ook een reu aan een hunter jachtlijn die op slipstand staat hoor, ik snap werkelijk niet waar het probleem zitEls schreef:Ik ben ook geen fan van de teletac, maar heb in de loop der tijd erover gelezen en begrijp de gedachtengang ongeveer wel. Een slip of prikband is minstens net zo erg, maar daar hoor je niemand over terwijl half labradorland zn reuen aan een slip heeft zitten.![]()
Voor zover ik weet word er voor de jacht momenteel zowiezo positief getraind, hier in de omgeving veel met de clicker en positief belonend. Goede ontwikkeling.![]()
Loopt ie keurig (95% van de tijd) dan hangt de lijn los en zoniet dan kiest hij er zelf voor.
95% van de tijd dusEls schreef:toscak schreef:Hier ook een reu aan een hunter jachtlijn die op slipstand staat hoor, ik snap werkelijk niet waar het probleem zitEls schreef:Ik ben ook geen fan van de teletac, maar heb in de loop der tijd erover gelezen en begrijp de gedachtengang ongeveer wel. Een slip of prikband is minstens net zo erg, maar daar hoor je niemand over terwijl half labradorland zn reuen aan een slip heeft zitten.![]()
Voor zover ik weet word er voor de jacht momenteel zowiezo positief getraind, hier in de omgeving veel met de clicker en positief belonend. Goede ontwikkeling.![]()
Loopt ie keurig (95% van de tijd) dan hangt de lijn los en zoniet dan kiest hij er zelf voor.
Bob loopt netjes met jou mee toch? Niet als een soort losgeslagen projectiel die zelf bepaald waar hij wandeld of aan het uiteinde van een flex bungelt aan zn slip.
Ik zie hier op het strand en in de duinen vaak labradors (meestal reuen) die een (flinke) ketting om hebben, want hij trekt zo erg. Dan denk ik ga trainen, maar dat hoeft dan niet want een lab word opgevoed afgeleverd.
Een slip of jachtlijn is prima, als je ermee om kunt gaan. En dat geld dan ook weer voor een teletac, als dat begeleid gaat is dat ook goed.