Puppy ervaringen

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
irma
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door irma »

Leuk om te lezen, zo te horen zijn jullie allemaal goed bezig! ik heb op dit moment 3 pups van (morgen) 3 weken en probeer de pupkopers zo goed mogelijk voor- en in te lichten. :D
Izzy geel Pearlcourt Izzy 28 december 2009
Daan1973
Snuffelneus
Snuffelneus

hier ook een pupje

Ongelezen bericht door Daan1973 »

Hoi, ook wij hebben een pupje van nu 13 weken in huis....
Boa is een bruine lab en een teefje.
Ze doet het super goed, de eerste week snacht eruit voor een plasje maar na die week kon ze prima doorslapen....
haar bench is ook echt haar plekje zodra ze moet wordt gaat ze er zelf heerlijk in liggen slapen.
We zijn nu 2 keer op cursus geweest en kan al goed zitten en af!! en kom hier lukt ook al aardig hahaha

Verder is Boa wel gek op snoertjes en schoenen en moet iedereen in huis alles direct opruimen anders schoentje kapot en snoertje door bv van onze telefoon als 2 keer te pakken hihi :wink: :applaus:

Maar wat is ze lief en makkelijk , kan rustig 4 uur alleen thuis blijven zonder piepen of ongelukjes...en is nergens bang voor echt een heel relaxte hond!!!
8)
We genieten met volle teugen van haar, en onze 2 oudere hondjes 11 en 12 jaar spelen weer alsof ze weer pup zijn :verliefd1:

Het enige wat mij opvalt is dat Boa absoluut niks om eten geeft, ze eet braaf op haar gemakje haar bakje , maar laat vaak wat staan en dat staat er dan heel dag...pas als ze trek krijgt pakt ze er weer iets van...niet echt labrador gedrag ook een snoepje vind ze lekker maar ze is niet gefocust op het eten . :wink:

Ze groeit verder wel prima ong een kilo per week, dus daar ligt het niet aan...
Lientje01
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Lientje01 »

HOe doen jullie dat (wel of niet) met een bench? Bijke vindt haar bench echt heerlijk, echt een plek die van haar is. Af en toe laat ik haar uit de bench als ik weet dat ik niet langer dan 2 of 2,5 uurtjes weg ben. Dat vindt ze maar raar. De bench is wel open, ze kan er in. Meestal ligt ze languit te dweilen over de keukenvloer tegen de tijd dat ik thuis kom en lijkt het allemaal prima te vinden. Slapen wil ze echter altijd in haar bench. De bench moet dan ook dicht, anders gaat ze piepen. Het lijkt er op dat de bench tot onze vaste inboedel gaat behoren :-) Hoe is dat allemaal bij jullie?
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Die bench is helemaal geweldig! Flow ligt heel graag in de bench, deurtje dicht, dekentje eroverheen. En een grote Ikea knuffel erin, vetbedje en haar slaap-schaap.
We hebben ook nog een grote houten mand staan, daar ligt ze weleens in, maar slapen doet ze in de bench.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Sigrid-75
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Sigrid-75 »

Foto's van Denzel zijn echt heel leuk...
Wij hebben het halfzusje van Denzell nu ook in huis! Ze heet Yara!
Ze doet het heel goed... ze is sinds donderdag 30 mei bij ons.
De autorit was even een beetje minder. Thuis heerlijk op ontdekking... alles moet in haar bekje :(
De nachten gaan ook wel goed. Ze slaapt in de bench, een kwartiertje piept ze en dan geeft ze het op en slaapt ze heerlijk (ze droomt ook). rond half 3, 3 uur begint ze te piepen en laat ik haar buiten een plasje doen (vannacht ook een poepje!) en dan slaapt ze weer verder, gisteren tot 6 uur, vandaag tot half 7...
Overdag is het een lekker speels ding, ze vindt piepertjes geweldig en kan daar echt door het dolle heel mee spelen... en verder slaapt ze natuurlijk ook heel veel, het liefst aan mijn voeten!?? Ze blijf echt de hele tijd bij me in de buurt :verliefd1: nu is dat prima, maar dat moet ze strakjes wel afleren zodat ze niet helemaal afhankelijk van me wordt :wink:
Wat ik wel moeilijk vind is dat Yara buiten ook alles in haar bekkie neemt... ze wil blaadjes, takjes en gras eten... hoe leer ik haar dat af? Straks eet ze giftige blaadjes... ik ben niet zo'n enorme groenkenner, weet van verschillende planten wel dat ze giftig zijn, maar natuurlijk niet van alles. Ze moet het afleren! ik ga straks een speeltje meenemen als ik ga wandelen en hoop dat ze die in de bek meedraagt... :wink: ik ben benieuwd. Alle tips zijn welkom!
Afbeelding
My sunshine doesn't come from the skies,
it comes from the love in my dog's eyes...
JongM
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door JongM »

Ooh Sigrid voor jullie is het nu ook echt begonnen! :D Heerlijk hoor.
Zoete horen doet ze het goed. Denzell gaf s nachts helemaal niets aan en wij hebben dus zelf de wekker gezet.
Inmiddels zit hij op s avonds rond 24u nog uitlaten en dan smorgens rond half 7/7u, net of we moeten werken ja of nee.

Denzell is ook net een stofzuiger....... :shock: alles gaat dat bekkie in! Bij mij zeiden ze dat ze op de pup cursus daar wat aan gaan doen, maar is nu nog iets te vroeg.
Nu let ik wel op, maar je kan het niet altijd voor zijn. We oefenen veel met "los" en belonen. Nu heeft hij dit al redelijk door.
Ik begin nu ook met een oude sok met een knoop erin om mee te laten nemen naar buiten, in de hoop dat dit wat helpt!!!

Ook hier 1 die op je voeten wil slapen hoor. Soms als ik weet dat hij moe is leg ik hem in zijn bench en soms wacht ik totdat hij in slaap is gevallen en leg hem dan alsnog in zijn bench! Merk dat dit echt zijn plekje begint te worden en hij er ook zelf in gaat, dan wel om te spelen maar goed.

Ja ik vind de bench ideaal. Hij leert niet om in onze spullen te bijten (vooralsnog) en ik merk dat dit nu al helpt. In begin gingen die tandjes ook in een snoer van een oplader of wat anders, maar hier taalt hij nu niet meer naar! Ik kan ook even naar boven iets pakken en hij is gewoon zelf aan het spelen met zijn spullen!
Ik zie wel hoelang wij de bench nodig hebben, ik ga maar van een goed jaar uit en anders als het langer nodig is vind ik het ook best!
Lientje01
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Bijke heeft nu dan per vandaag toch iets ontdekt in huis wat haar absolute belangstelling heeft. De XBox is namelijk aan te zetten met je snuit. Dan klinkt er een 'pling'. als je het dan nog een keer doet, klinkt er weer een 'pling'. Als je dit vaak achter elkaar doet dan ga je er erg van kwispelen en gaat dat rare kastje dat boven op de tv staat bewegen (camera). Dolle pret dus :verliefd1: :confused: :lol:
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Pom heeft geen problemen met de bench maar ze gaat er maar heel zelden uit zichzelf inliggen. Meestal ligt ze op haar kussen of gewoon op de grond naast mij. Maar als ik haar in de bench doe, ligt ze ook meteen te pitten. En 'saovnds na de laatste ronde krijgt ze er een koekje in en dan is het bedtijd. Dan zit ze er al in voordat ik bij de koekjestrommel ben hhaha
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Sigrid-75
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Sigrid-75 »

Yara zocht vandaag ook al aantal keer zelf haar bench op...vlucht misschien voor mijn drie kids :lol: ...in elk geval ervaart ze dat de bench voor haar lekker rustig is...wat leren ze toch snel! :verliefd1:
Afbeelding
My sunshine doesn't come from the skies,
it comes from the love in my dog's eyes...
Lientje01
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Re: hier ook een pupje

Daan1973 schreef:
Het enige wat mij opvalt is dat Boa absoluut niks om eten geeft, ze eet braaf op haar gemakje haar bakje , maar laat vaak wat staan en dat staat er dan heel dag...pas als ze trek krijgt pakt ze er weer iets van...niet echt labrador gedrag ook een snoepje vind ze lekker maar ze is niet gefocust op het eten . :wink:

Ze groeit verder wel prima ong een kilo per week, dus daar ligt het niet aan...
Bijke heeft dat ook een tijd gedaan. Liet de brokjes staan, at ze ook later niet op. Wij hebben het dan ook elke keer weg gehaald en bij etenstijd kreeg ze weer nieuw. Tegenwoordig kan ik net 1x knipperen en dan is de bak leeg. Lijkt wel een stofzuiger soms, kauwt ook amper.
Tientje14
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Tientje14 »

Lientje01 schreef:HOe doen jullie dat (wel of niet) met een bench? Bijke vindt haar bench echt heerlijk, echt een plek die van haar is. Af en toe laat ik haar uit de bench als ik weet dat ik niet langer dan 2 of 2,5 uurtjes weg ben. Dat vindt ze maar raar. De bench is wel open, ze kan er in. Meestal ligt ze languit te dweilen over de keukenvloer tegen de tijd dat ik thuis kom en lijkt het allemaal prima te vinden. Slapen wil ze echter altijd in haar bench. De bench moet dan ook dicht, anders gaat ze piepen. Het lijkt er op dat de bench tot onze vaste inboedel gaat behoren :-) Hoe is dat allemaal bij jullie?

Bij ons hoort de bench inderdaad inmiddels tot de vaste inboedel. Fien is nu 1,5 jaar, maar de bench blijft haar veilige plek. Deur staat al heel lang altijd open, maar slapen doe je in de bench vindt Fien. Ik heb daar geen probleem me, heb me erbij neergelegd dat de bench blijft staan.
Ook als ze het te druk vind geeft ze aan dat ze in de bench, die in de gang staat wil. En 's avonds rond een uur of tien is het bedtijd, mevrouwtje gaat dan lekker liggen slapen! Ook als de kinderen thuis komen van het stappen (kan wel 3.00 uur of later zijn) blijft ze lekker liggen. Wie is er nou nog op zo'n idioot :D tijdstip wakker lijkt ze te denken.

Heel veel plezier met jullie puppies, geniet ervan, het gaat zo snel (maar dat zegt iedereen :wink: ) Fien is overigens nog steeds mijn kleine puppie, die nog niet altijd in de gaten heeft dat ze al 'groot' is en nog regelmatig op schoot wil! Gelukkig maar en het genieten gaat ook door als ze groter zijn!
JongM
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door JongM »

Sbietje; Oooh wat wordt Pom alweer groot....die foto op je banner!!! Mooi hoor.

Hier een hongerwolf, echt niet leuk meer hoe hij eet.....euh eet?? Nah, die proeft niets hoor, dat geloof ik niet.
Nu tip gekregen om een zware steen of kei midden in de bak te leggen. Dan moet hij meer moeite doen om er omheen te eten en te zoeken. Diegene die de tip gaf heeft er veel aan gehad, die schrokt niet meer zo erg, geen hik erna en boert niet zo heftig!
Wij gaan het proberen!!!

Op de pup cursus gaat het goed, voor de 3e keer geweest. Wat leren ze snel.
Het is ook zo leuk om te doen, merk dat het de band ook wel versterkt....daarna is hij so into me!!! Hihi :wink:

Afgelopen zondag naar strand geweest, heel even. Wat genoot hij...rende door de branding en heeft heerlijk zand zitten graven. Of liever gezegd...liggen graven! Euh...ook zand gegeten, hij blijft nog een vuilnisbak hoor met alles in zijn bekkie stoppen. :mad:
En terug naar de auto??? Hij kon niet meer, ging op het pad zitten, keek me aan 8) ja schat kom maar hoor, ik draag je wel naar de auto! (voor deze keer)
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Pom zit nu in de fase dat ze gaat bedenken dat ze msischien wel niet hoeft te doen wat ik zeg. Vooral blijven zitten, ze doet vanalles maar het liefst komt ze van haar plek af. Nou ja, komen we ook wel weer doorheen. Tegelijkertijd merk ik ook wel dat ze juist wat braver wordt, met komen vooral. Misschien ook omdat ik wat meer ontspannen ben, geen idee :D

@JongM ja belachelijk he, ze is alweer veel te groot. Echt geen kleine puppy meer haha..
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Lientje01
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Bijke groeit ook zo wezenloos hard. Ze is nu een echte jonge hond. Geen echte pup meer maar ook nog niet groot. Dol op balletjes en dr bot. Op het strand en in het bos gaat ze totaal los en ik vind haar alleen maar nog leuker en liever worden. Of is dat de hondenliefde die is toegeslagen/ :verliefd1: :D Het lukt me van geen kant om foto's te plaatsen. Dat is dan wel weer jammer.
Daphne
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Daphne »

Leuk om jullie pup ervaringen te lezen! Wij hebben sinds een paar dagen een teefje genaamd Isa, nu bijna acht weken oud. 's Nachts gaat zij ook in de bench, de eerste nacht steeds een kwartier piepen als ze na het plasje er weer in moest maar het gaat met de dag beter. Ze eet nog niet zo goed, ongeveer 1/4 tot 1/2 van het voedingsschema wat we mee hebben gekregen van de fokker. We hebben eerst geprobeerd om het bakje na een x aantal minuten weg te halen en dan bij het volgende voedingsmoment (4x p.d.) weer neer te zetten. Dit had geen effect, ze ging nog steeds niet eten. Nu hebben we afgelopen nacht het voer plus water in de bench laten staan en haar bak was vanochtend bijna leeg. Wel zetten we iedere nacht de wekker om ongeveer de twee uur, zodat ze even buiten haar behoefte kan doen. Dit breekt ons al aardig op :wink: maar we zijn bang dat we anders door haar gepiep heen slapen en ze in een vuile bench ligt, helemaal omdat er dus water en voer beschikbaar is gedurende de nacht. Heeft iemand tips?
Plaats reactie