Het voer van jouw lab

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Haasje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Haasje »

Ik ben overgegaan op vers omdat ik dan naar mijn mening waar voor mijn geld krijg. Ik gaf RC light vanuit bet asiel maar dat was niet meer nodig dus zocht ik naar wat anders. Op internet kwam ik op andere forums en ik had er eerlijk gezegd nog nooit van vers voeren gehoord. Na het lezen van verschillende bronnen was ik al gauw om en laat er nou net op 1.5 km afstand een barf leverancier zitten :) Daarbij vind ik die kauwbotten die je ook in supermarkten kan halen erg duur.

Wat ik opmerkelijk vond is dat Charlie alles op eet wat hij eerder niet deed, terwijl hij het dubbele gewicht van brokken aan vlees krijgt. Over de brokken moesten we ook lauw water doen anders at hij het sowieso niet (eukanuba). Charlie is nog jong dus we zagen al vrij snel lichtgevende witte tanden. Bij Kismo is het tandsteen grotendeels weg alleen bij de achterste kiezen nog niet. Charlie stinkt ook niet meer zo uit zijn vlinderoren. Kismo rook een keer aan zijn opengeklapte oor toen Charlie op zijn zij lag en deinsde geschrokken terug haha.

Ik vind het nu ook nog leuk om te zien hoe ze die botten kraken. Het is misschien iets duurder om vers te voeren maar ik ga nooit meer terug naar brok. Afgezien van alle voordelen is vers altijd beter dan verwerkt volgens mij.
Groetjes, Linette
If I could be half the person my dog is, I'd be twice the human I am.
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Wij voeren Noah vers (zelf samengesteld en kvv Tinlo) Noah deed het niet goed op brokken.
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door AnP »

tinlo/ lotgering kvv, kvv geprobeerd nadat het drama was met vacht, allergieplekken, stinken, spugen en diarree. Ze doet het er super op
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Wil enCo »

hier voornamelijk smuldier,afgewisseld met carnibest ,kivo en barfmenu.
vrijdags kippedag: kippelevertje/maagjes/hartjes van de poelier en een vleugeltje en een fileetje.

vanaf deze week ook elke morgen een handje brok ,met oog op de vakantie,om te wennen.
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008
Noah/Bruce
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Noah/Bruce »

Wij geven Bruce sinds kort smuldier, van de naturis kregen we een waarschuwing van de autoriteiten, we hadden geen mestoverschot vergunning!!!!

Noah staat nog wel op senior brokken, toen we haar smuldier gaven at ze dat zo snel dat het net zo hard weer in de keuken lag, schrokken doet ze al vanaf toen ze een pupje was, hebben we er nooit uit kunnen krijgen.
TRAMPS LIKE US.......BABY WE WERE BORN TO RUN
fieke
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door fieke »

Wij geven Bruce twee keer per dag Eukanuba. Verder krijgt hij weleens een stukje komkommer of appel. 'S middags weleens een bot of een oor. Voor het slapen gaan, krijgt hij een koekje :)
:bruinpootje: Bruce (Messi van Budiliumhof) 23-01-2012
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Ik geef KVV van Lotgering en Smuldier en elke dag een kauwstaaf of een runderoor. :)
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
JongM
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door JongM »

Ik geef nu nog Royal Canin junior aan Denzell. Dit gaf de fokster ook al. Wilde dit even doorvoeren ivm al vele veranderingen in zijn leventje.

Ben wel van plan KVV erbij te gaan geven. (niet op dezelfde dag natuurlijk) Heb met mijn vorige lab veel problemen gehad met darmen, allergieen e.d. Ik ben toen ook over gegaan op KVV en daarnaast glutenvrije brok.

Nu merk ik ook dat Denzell z'n oortjes ruiken. De DA kon geen mijt ontdekken.
Ik lees vele ervaringen dat ook dan KVV helpt bij zulke klachten.
Aidualc85
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Aidualc85 »

Wij voeren vier soorten KVV: Darf Eco, All Animal, Alaska en Haaksbarf.

Op m'n zoektocht naar een 'goede' brok ben ik uiteindelijk uitgekomen op KVV.
Bij de merkkeuze heb ik gekeken naar een natuurlijke calciumbron en geen granen.
Ik wil wel nog graag af en toe wat barfdingetjes gaan geven maar daar moet ik me nog wat in verdiepen (en de tuin moet nog even klaar zodat we dit lekker buiten kunnen geven :wink: )
Nienke & Foofer
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Nienke & Foofer »

Ik voer brokken van het merk fokker. Afgelopen half jaar wat gewisseld met royal canin ivm blaasgruis en daarvoor een geperste brok van het merk fokker. De royal canin is me te duur als ik eerlijk ben. En de geperste brok deed foofer het niet goed op, veel gal overgegeven, samentrekken van de buik en slecht in zijn vacht. Nu "gewoon" weer terug op de oude brok en hij doet het er gewoon super op.
HennyH
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door HennyH »

Mijn beide honden krijgen Proplan zalm en ze doen het er goed op. Elke avond een kong gevuld met vlees uit blik van Rocco. Als snack wisselend een runderoor, runderlip, kauwstaaf en soms zo'n gevuld bot met een visje. I

Ik moet wel zeggen dat Yarra regelmatig vuile oortjes heeft, vooral als ze gezwommen heeft. Ik heb nog nooit bedacht dat het door het voer zou kunnen komen. Spirit heeft namelijk hele schone oren. Ook is van beiden hun gebit mooi wit.
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Roxy krijgt KVV en soms wat barf (verse haring, eendennek etc)
Rauw eitje, wat groentes, appeltje of stukje banaan

Scheut geitenyoghurt door het water, zodat ze meer drinkt (ze drinkt anders te weinig naar mijn zin)
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
michelle
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door michelle »

hier smorgens bakje proplan brok met scheutje zalmolie
savonds bak carnibest.
hier voelt fleur zich het lekkerst bij ik heb ook wel eens geprobeerd om volledig kvv te voeren maar dan heeft ze te weinig energie.
Afbeelding
Franca
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Franca »

Wij kregen vanuit de fokker Royal Canin mee, maar Flip zijn ontlasting werd nooit echt helemaal stevig. Toen zijn we overgestapt naar ProPlan Sensitive (zonder granen) en dat ging wel wat beter, maar 4x per dag poepen was geen uitzondering. Nu zijn we een paar weken geleden overgestapt naar KVV (vooralsnog Lotgering) omdat ik schrok van de toevoegingen en ellende in brokken. En wat een verschil! Zijn vacht glimt nog meer en is superzacht en zo weinig poep, heerlijk! Daarnaast vind ik het fijn om af te kunnen wisselen qua smaken (maar dat is denk ik meer voor mijn gevoel, Flip vindt het allang best) en om hem elke dag zo te zien genieten van zijn eten. Brokken vond ie ook lekker (uiteraard... :D ) maar nu wordt echt alles tot op de bodem uitgelikt.

We geven hem soms wat gekookte groenten of gepureerd fruit of een eitje er bij. Zijn ontlasting is na wat opstartproblemen mooi hard (behalve als hij pens heeft gehad) en qua ruimte in de vriezer vind ik het ook erg meevallen. Voor ons dus geen brokken meer!
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Franca schreef:Wij kregen vanuit de fokker Royal Canin mee, maar Flip zijn ontlasting werd nooit echt helemaal stevig. Toen zijn we overgestapt naar ProPlan Sensitive (zonder granen) en dat ging wel wat beter, maar 4x per dag poepen was geen uitzondering. Nu zijn we een paar weken geleden overgestapt naar KVV (vooralsnog Lotgering) omdat ik schrok van de toevoegingen en ellende in brokken. En wat een verschil! Zijn vacht glimt nog meer en is superzacht en zo weinig poep, heerlijk! Daarnaast vind ik het fijn om af te kunnen wisselen qua smaken (maar dat is denk ik meer voor mijn gevoel, Flip vindt het allang best) en om hem elke dag zo te zien genieten van zijn eten. Brokken vond ie ook lekker (uiteraard... :D ) maar nu wordt echt alles tot op de bodem uitgelikt.

We geven hem soms wat gekookte groenten of gepureerd fruit of een eitje er bij. Zijn ontlasting is na wat opstartproblemen mooi hard (behalve als hij pens heeft gehad) en qua ruimte in de vriezer vind ik het ook erg meevallen. Voor ons dus geen brokken meer!
:klasse: :applaus: :applaus: :klasse:
Plaats reactie