michelle1301 schreef:Bedankt voor jullie berichtjes. Helaas staat niet er niks genoteerd bij dekberichten op http://www.nlv.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
Had je topics op Bokt ook al gelezen en vind dat je goed bezig bent.
Ik wil je wel helpen zoeken naar een zwarte reu-pup uit een verantwoorde combinatie. Als je dat zou willen neem maar contact op.
(We wonen bij je in de buurt maar hebben of krijgen zelf voorlopig geen pups).
Groet, Marga.
site van Cor inderdaad bekijken.
Daarvan de sites bekijken. Wat spreekt je aan op de site, wat absoluut niet. Daaruit hebben we een collectie gemaakt.
De eerste fokker die ik mailde was niet prijs. Ze wilden de teef castreren in verband met staar, maar als wij een teefje wilden afnemen van hun en ze nog een pupkoper konden vinden wilden ze toch nog haar laten dekken. Ik heb voor deze eer bedankt.
Ik heb informatie opgevraagd bij een fokker (@marron) waar op te letten en heb met haar een kennismakingsgesprek afgesproken.
Daarnaast heb ik nog met een fokker een kennismakingsgesprek afgesproken.
Echter met de laatste fokker klikte het zo goed, combinatie was wat wij voor ogen hadden, als ik zou willen dan zou ik iedere dag over een paar weken mogen komen kijken (op voorwaarde dat ik meehelp hahaha) dat wij hierbij gelijk een goed gevoel hadden.
Bepaalde vragen kun je natuurlijk ook zelf stellen:
Ik wil wel altijd graag de gezondheidsuitslagen zien.
Bij gehoorzaamheidstrainingen (in ons geval had de papa geen hoog cijfer de eerste keer bij blijven uit het zicht en vind ik een will to please heel belangrijk) wil ik graag weten hoe dat komt. In ons geval was de reden waarom het niet zo goed was gegaan belangrijker dan het hoge cijfer (papa liep eigenaar achterna).
Hoe handelen ze als er onverhoopt in een nestje wat gebeurd bij 1 van de pups? Dit kan natuurlijk altijd gebeuren al gebeuren in het prille stadium en is risico van het fokken. In ons geval is dit bij de fokker gebeurd en hebben ze zich ingezet voor de betreffende pup die nog steeds bij hun woont (een schatje). Dit ging om een niet erfelijke maar aangeboren aandoening, heel vervelend voor de fokker maar ze heeft haar verantwoordelijkheid meer dan genomen.
Hoe handelen ze als er toevallig geen teefje of reutje bij zit voor je? Wordt je dan doorverwezen naar een andere fokker?
Kortom vragen, vragen, vragen wat jij belangrijk vind in een kennismakingsgesprek. En als de site je aanspreekt eerst mailen of bellen en als dat goed gaat afspreken.
Succes!!
Liefs tammie Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011 Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
gister via pb kreeg ik dus een naam van een fokker door. Hiermee al een paar keer gemaild en staan nu op de puplijst. Het is nu even afwachten op de echo, van hoeveel ze kan verwachten. En dan zullen wij wel meer horen.
Ik heb bij deze fokker tot nu toe een zeer goed gevoel. Mailtjes kwamen super vriendelijk over. Wat in mijn ogen dus ook zeer belangrijk is. En de ouders van pup spraken ons ook erg aan.
De andere fokkers waar ik al contact mee had gezocht, had ik lang niet zo'n goed gevoel bij als deze.
En heb de laatste tijd goed geleerd om naar mijn gevoel te luisteren. Dus ik vertrouw er nu weer op.
fijn om te horen Michelle.
Ook prettig dat je er zelf zo'n goed gevoel over hebt.
Persoonlijk, maar dat had ik al getypt, zou ik persoonlijk wel graag eerst een kennismakingsgesprek willen. Dit omdat iemand zich per mail heel anders kan voordoen dan dat hij/zij in het echt is. Daarnaast zou ik zelf graag de ouderdieren, als ook de andere honden van de betreffende fokker, evenals gezondheidsuitslagen in het echt willen zien.
Maar dit is mijn persoonlijke mening.
Suc6!!
Liefs tammie Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011 Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Tammie schreef:fijn om te horen Michelle.
Ook prettig dat je er zelf zo'n goed gevoel over hebt.
Persoonlijk, maar dat had ik al getypt, zou ik persoonlijk wel graag eerst een kennismakingsgesprek willen. Dit omdat iemand zich per mail heel anders kan voordoen dan dat hij/zij in het echt is. Daarnaast zou ik zelf graag de ouderdieren, als ook de andere honden van de betreffende fokker, evenals gezondheidsuitslagen in het echt willen zien.
Maar dit is mijn persoonlijke mening.
Suc6!!
Hallo,
zoals ik het begreep (kan het verkeerd hebben) wil de fokker eerst wachten tot de echo (kijken hoeveel ze kan verwachten). En dan pas had ze meer informatie van ons nodig. En zal er dus ook wel een kennismaking gesprek komen.
De teef wil ik zeer zeker zien. Maar de reu vind ik niet perse nodig. Bij onze berner hebben wij ook alleen de teef gezien. Omdat de reu aan andere kant van Nederland woonde. En wij genoeg hadden aan de foto's en gezondheids uitslagen.
Wij hebben verder ook geen show/fok plannen. We willen gewoon graag een hond, waar we veel leuke activiteiten mee kunnen doen. Hond zal ook veel mee gaan als wij ergens naar toe gaan. En als het volgroeid is ook mee gaan met uitzetten van tochten.
zoals ik het begreep (kan het verkeerd hebben) wil de fokker eerst wachten tot de echo (kijken hoeveel ze kan verwachten). En dan pas had ze meer informatie van ons nodig. En zal er dus ook wel een kennismaking gesprek komen.
De teef wil ik zeer zeker zien. Maar de reu vind ik niet perse nodig. Bij onze berner hebben wij ook alleen de teef gezien. Omdat de reu aan andere kant van Nederland woonde. En wij genoeg hadden aan de foto's en gezondheids uitslagen.
Wij hebben verder ook geen show/fok plannen. We willen gewoon graag een hond, waar we veel leuke activiteiten mee kunnen doen. Hond zal ook veel mee gaan als wij ergens naar toe gaan. En als het volgroeid is ook mee gaan met uitzetten van tochten.
Wil natuurlijk wel graag weten waar onze pup vandaan komt en hoe hij daar de eerste 8 weken opgroeit.
Een fokker die zijn honden alleen in een kennel houdt en verder niks mee doet, daar hoef ik mijn pup niet weg. Aangezien ik fijn vind dat ze gewoon in huis opgroeien en zo gewend raken aan de dagelijkse dingen.
Dan zou ik zeker eerst eens wat meer informatie over een fokker vergaren via het internet of door het hier te zoeken/ vragen, dan een kennismakings gesprek en pas daarna eens kijken of je op een evt wachtlijst of uit welke combinatie je graag een pup zou willen. En als de pups dan eenmaal geboren zijn er regelmatig eens langs gaan, ook als dat aan de andere kant van het land blijkt te zijn.
Els schreef:Dan zou ik zeker eerst eens wat meer informatie over een fokker vergaren via het internet of door het hier te zoeken/ vragen, dan een kennismakings gesprek en pas daarna eens kijken of je op een evt wachtlijst of uit welke combinatie je graag een pup zou willen. En als de pups dan eenmaal geboren zijn er regelmatig eens langs gaan, ook als dat aan de andere kant van het land blijkt te zijn.
Combinatie maakt mij vrij weinig uit. Als de gezondheidsuitslagen maar goed zijn.
Daarnaast wil ik geen pup van het andere kant van het land. Wil niet de eerste dag te veel reizen met een pup. Het is al stressvol genoeg voor een pup zo'n autorit. En ouders van deze pup spreken mij gewoon aan.
Daarnaast snap ik goed dat de fokker eerst echo wil afwachten. Daarna zullen er wel verdere stappen worden genomen. Doormiddel van kennismaking gesprek enzovoorts. En natuurlijk afspreken dat wij ook een paar keer mogen komen kijken. Hoef echt niet elke week te komen kijken.
Daarnaast heb ik mijn moeder ook laten kijken naar de ouders van deze pup. En zij vind ook dat ik een prima keuze heb gemaakt. Daarnaast zegt mijn gevoel gewoon dat dit goed is. En ik vertrouw mijn gevoel voor 90% door persoonlijke ervaringen.
Ik snap het geloof ik niet helemaal, want je kan nu toch ook kennis maken? Maar dan natuurlijk onder voorbehoud. Wat jij ook wel snapt als ze niet drachtig blijkt te zijn dan moet je verder zoeken. Zo doe ik het hier ook. Iedereen mag hier gezellig komen kwekken. Maar blijkt ze niet drachtig of worden er bijv te weinig reutjes of teefjes geboren dan zal je of moeten wachten op een ander nest van die fokker of verder moeten kijken.
Dat zou ook kunnen. Maar zo vind ik het ook prima. Eerst eens afwachten hoeveel pups er ongeveer verwacht worden en dan verdere stappen ondernemen. Blijkt het niet te klikken met fokker dan kijk ik weer rustig verder.
Els schreef:Dan zou ik zeker eerst eens wat meer informatie over een fokker vergaren via het internet of door het hier te zoeken/ vragen, dan een kennismakings gesprek en pas daarna eens kijken of je op een evt wachtlijst of uit welke combinatie je graag een pup zou willen. En als de pups dan eenmaal geboren zijn er regelmatig eens langs gaan, ook als dat aan de andere kant van het land blijkt te zijn.
Combinatie maakt mij vrij weinig uit. Als de gezondheidsuitslagen maar goed zijn.
Daarnaast wil ik geen pup van het andere kant van het land. Wil niet de eerste dag te veel reizen met een pup. Het is al stressvol genoeg voor een pup zo'n autorit. En ouders van deze pup spreken mij gewoon aan.
Daarnaast snap ik goed dat de fokker eerst echo wil afwachten. Daarna zullen er wel verdere stappen worden genomen. Doormiddel van kennismaking gesprek enzovoorts. En natuurlijk afspreken dat wij ook een paar keer mogen komen kijken. Hoef echt niet elke week te komen kijken.
Daarnaast heb ik mijn moeder ook laten kijken naar de ouders van deze pup. En zij vind ook dat ik een prima keuze heb gemaakt. Daarnaast zegt mijn gevoel gewoon dat dit goed is. En ik vertrouw mijn gevoel voor 90% door persoonlijke ervaringen.
Ik vind je toon vrij aanvallend en snap niet helemaal waarom, ik val je nergens op aan.
Mijn pup komt van de andere kant van het land, dik 2 uur rijden heen, 2 uur terug. Ze is heerlijk bij mn voeten in slaap gevallen en heeft tot thuiskomst geslapen, niks aan de hand en zeer zeker geen stressvolle toestand. Ik wilde wél graag een pup uit deze combinatie, heb hier heel bewust voor gekozen en dat dat betekende dat ik vanaf de 2e week op 2x na iedere week naar het oosten ben gereden, daar ben ik nog steeds blij om. Om de fokker te zien, die ik als goede vrienden ben gaan beschouwen. Om de pups te zien opgroeien, karakters te zien ontwikkelen, wekelijks te zien veranderen. Om de roedel te zien en te begroeten.
Ik zeg nergens dat je geen goede keus hebt gemaakt, ik heb geen flauw idee om welke fokker het hier gaat en wens jou veel plezier en succes met je voorbereidingen.
Maar ik vind het zelf gewoon niet prettig voor een pup om zo lang te moeten reizen. Maar ik heb eerder in dit topic al uitgelegd dat ik niet erg vind om eerst op de echo te wachten. En daarna zullen er verdere stappen ondernomen worden.