Tuigjes- welke te kiezen?

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

ik ben geen fan van tuigjes, vind ze gewoon niet leuk maar die van treponti vind ik dus wel heel mooi. Ze zijn lekker zacht en zien er ook nog leuk uit.
Ik wil wel graag een foto van Flow in haar nieuwe tuigje zien. :)
Afbeelding

bedankt Sharon !
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Dat word geregeld als TNT Post ophoud met staken en mn pakketje eindelijk komt bezorgen. 8) Met een beetje geluk morgen.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Susan78
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Susan78 »

Lex heeft altijd de tuigen van Rogz for Dogs.. Lekker stoer, duurzaam, betaalbaar enz!!
:bruinkopje: Lex 27-02-2003 (overleden op 28-11-2014) voor altijd in ons hart..
:blondkopje: Joep (Wise Tails Lucky Boy) 21-05-2012
vanhaut
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door vanhaut »

Yara draagt Hunter tuigjes.. met fleece aan de binnenzijde. Ze vindt het prima
:zwartpootje: Bo, Rinkling Twinkling Energetic Bo. Voor altijd in ons hart. * 14-07-2005 † 01-06-2012
:bruinpootje: Yara, Rinkling Twinkling Just Love. 24-09-2011
:bruinpootje: Lizzy , Rinkling Twinkling liason of life. 12-04-2014
mullermariska
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door mullermariska »

Ik dacht ook gelijk: Foto!! :D
Groetjes Mariska en een lebber van Izzie en Shiva

:zwartkopje: Lola ( Kink's Lola van de witte hoeve's hof ) 7-3-1998 - 14-7-2008
:blondkopje: Izzie ( Mayberry's Dream Curious Isabel) 4-2-2009
Bull terriër : Shiva 3-8-2010
Els
Speurneus
Speurneus

Tuigje is binnen.. en is nog te groot. :D Ze moet er nog even ingroeien, komt vanzelf goed.
Ik had wel gemeten, maar ja, zelfs op de kleinste stand is ie toch nog net te groot, hij schuift nog heen en weer. Maandje, dan zit ze erin.
Groetjes,
Els

Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Els schreef:Tuigje is binnen.. en is nog te groot. :D Ze moet er nog even ingroeien, komt vanzelf goed.
Ik had wel gemeten, maar ja, zelfs op de kleinste stand is ie toch nog net te groot, hij schuift nog heen en weer. Maandje, dan zit ze erin.
Moeten we nu nog een hele maand wachten op de foto? :cry:
Els
Speurneus
Speurneus

Roxy11 schreef:
Els schreef:Tuigje is binnen.. en is nog te groot. :D Ze moet er nog even ingroeien, komt vanzelf goed.
Ik zal snel een andere foto van haar maken, komt wel goed. :D
Groetjes,
Els

mullermariska
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door mullermariska »

Roxy11 schreef:
:lol: :lol: we hebben geduld :)
Groetjes Mariska en een lebber van Izzie en Shiva

:zwartkopje: Lola ( Kink's Lola van de witte hoeve's hof ) 7-3-1998 - 14-7-2008
:blondkopje: Izzie ( Mayberry's Dream Curious Isabel) 4-2-2009
Bull terriër : Shiva 3-8-2010
Angelique
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Angelique »

Wat fijn te horen dat jullie ook tuigjes gebruiken. Wij hebben vanaf dag 1 kyra een tuigje omgedaan, vooral om de nekwervels te beschermen mocht ze (te) enthousiaste bewegingen maken. Maar je krijgt er nogal eens opmerkingen over...
Ik wist niet dat er zó veel verschillende tuigjes waren trouwens!

Kyra is nu 11 weken en we gebruiken een tuigje van hunter. Van de fokster kregen we te horen dat het martin gaus tuigje goed was (u-turn) zodat ze niet zou aanleren om te gaan trekken. Maar op de puppytraining gaven ze juist aan dat die een correctie middel is en zijn ze zowie zo geen fan van tuigjes. Poeh, ik vind het soms maar lastig om het beste voor je hond te doen... Maar in ieder geval leuk om hier jullie verschillende ervaringen te lezen!!
Aidualc85
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Aidualc85 »

Els schreef:Ik heb gekozen voor een tre ponti tuig met handvat, Hondentuig Forza. Die K9 tuigjes heb ik in mn handen gehad, maar ik vind ze te grof en te groot.
Ik zit te twijfelen tussen de Hurtta en Treponti.
Els, jij hebt inmiddels ervaring met beide, of niet?
Welke bevalt beter?

Het Hunter tuig wordt vervangen. Onder de gesp moet het nog vastgemaakt worden met klitteband. Dit gaat steeds los, niet echt handig dus...
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

Els, de FORZA tuigen zijn ook vooral voor honden die trekken. Er vindt een kleine correctie plaats maar dat voelen ze op de buik. Snap wel dat die nog groot is want die zijn vooral voor grote honden. Er zijn ook modellen voor kleinere honden. Nou, nu blijft die lieve Pom natuurlijk niet altijd zo klein. Ik heb laatst bij Chester een Forza omgedaan en het stond geweldig. Ik vind het hele fijne tuigjes, geen geknel een schuren in de okseltjes en ze zien er ook nog geweldig uit.
Afbeelding

bedankt Sharon !
Els
Speurneus
Speurneus

Jutta schreef:Els, de FORZA tuigen zijn ook vooral voor honden die trekken. Er vindt een kleine correctie plaats maar dat voelen ze op de buik. Snap wel dat die nog groot is want die zijn vooral voor grote honden. Er zijn ook modellen voor kleinere honden. Nou, nu blijft die lieve Pom natuurlijk niet altijd zo klein. Ik heb laatst bij Chester een Forza omgedaan en het stond geweldig. Ik vind het hele fijne tuigjes, geen geknel een schuren in de okseltjes en ze zien er ook nog geweldig uit.
Pom is van Sbien, ik heb Flow. :D :D :D

Flow past inmiddels keurig in haar nieuwe badpak :D , maar heeft momenteel wat issues met wandelen in het algemeen. Komt wel goed. :klasse:
Groetjes,
Els

Lientje01
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Lientje01 »

We hebben sinds enige tijd een Hunter tuig. Perfect afstelbaar, blijft goed zitten, klein handvat, zacht en buigzaam. Ik ben er blij mee. Ook de prijs vind ik alleszins redelijk. Zwart hondje, zwart tuigje. Het heeft in de borstband ook een reflecterende band. Ik vind het foto's uploaden hier een omslachtig gebeuren, maar googlen doet het ook. Eventueel via mijn FBpagina om te zien hoe het zit. (pb dan even)
Dees en Floor
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dees en Floor »

We hebben zelf een Hurtta tuig en we zijn net terug van een vakantie met Dog Walk Trail, daar gebruiken ze de tuigjes van Ruff Wear, verpicht voor alle honden die mee waren. Op zich vindt Floor geen enkel tuig fijn, maar ze zal er af en toe toch een aan moeten. Voordeel van de Ruff Wear tuigjes is dat ze zich er niet uit kunnen wurmen omdat en een verticale band over de borst loopt (om het aan te trekken moeten ze er ook 'instappen').
Afbeelding

:zwartpootje: Floortje 25-04-2006
Plaats reactie