Vragen en tips gewenst
-
Nienke & Foofer
- Grote hondenneus

Het is helaas alweer anders.... vanochtend was ik bij de da voor Foofer zijn ontstoken oor. Direct ook urine achter gelaten voor controle. De laatste tijd geen problemen gehad dus nergens over nagedacht en het andere voer gekocht. Werd ik net gebeld dat het er toch niet goed uit ziet en ze aan raden over te gaan op de rc urinary... eerst getwijfeld want het had al een aardige gat geslagen in mijn portemonnee maar toch net het maar opgehaald voorkomen (nierstenen) is beter dan genezen maar ik moest wel even 
-
dosperros
Ik zal wel weer een open deur intrappen, maar weer een reden om over te stappen op vers vlees.
Het rc voer heeft een heel laag proteine gehalte om zo de nieren te ontlasten. Pappen en nathouden dus.
Bovendien kost het een vermogen en de werking is nooit bewezen.
Ik zag €75 voor een zak van 15kg. Tsja dat verkoopt een da natuurlijk maar al te graag. Of het werkt is een 2e. Maar we doen het maar, de dokter zal het wel weten.
Hier een stukje over dit probleem, is wel in het Engels.
http://www.barfworld.com/blog/?p=2386
Het rc voer heeft een heel laag proteine gehalte om zo de nieren te ontlasten. Pappen en nathouden dus.
Bovendien kost het een vermogen en de werking is nooit bewezen.
Ik zag €75 voor een zak van 15kg. Tsja dat verkoopt een da natuurlijk maar al te graag. Of het werkt is een 2e. Maar we doen het maar, de dokter zal het wel weten.
Hier een stukje over dit probleem, is wel in het Engels.
http://www.barfworld.com/blog/?p=2386
-
Nienke & Foofer
- Grote hondenneus

Ja roos in de december.
Sorry disperros maar dit is even niet de reactie waar ik op dit moment op zit te wachten. Ik heb meerdere malen in meerdere topics aangegeven hoe ik denk over vers ieder zijn eigen ding. Ik sta er alleen voor en moet alles zelf betalen en beslissen wat de dokter ook zegt of wat jij zegt. ...
Sorry disperros maar dit is even niet de reactie waar ik op dit moment op zit te wachten. Ik heb meerdere malen in meerdere topics aangegeven hoe ik denk over vers ieder zijn eigen ding. Ik sta er alleen voor en moet alles zelf betalen en beslissen wat de dokter ook zegt of wat jij zegt. ...
-
dosperros
-
Roos
Dat je vandaag niet op John zijn reactie zit te wachten kan ik mij voorstellen Nienke, maar ik kan mij wel volledig in zijn reactie vinden.
Als je de 'boel' weer op de rit hebt laat je gedachten dan eens gaan over volledig kvv voeren, bespreek het eens met je ouders (kvv hoeft niet perse in de koeling voor de dag zelf).
Mocht je meer info willen wil ik jou best helpen die te vinden tegen die tijd dat je er aan toe bent
Ook in het topic van Hanneke over Pip kun je lezen dat je met voeding een hoop kunt doen om de urine zuurder te maken en dus minder gevoelig voor bacterieën. ik hoor het wel mocht je er behoefte aan hebben.
Knuf voor jou en het ventje
Als je de 'boel' weer op de rit hebt laat je gedachten dan eens gaan over volledig kvv voeren, bespreek het eens met je ouders (kvv hoeft niet perse in de koeling voor de dag zelf).
Mocht je meer info willen wil ik jou best helpen die te vinden tegen die tijd dat je er aan toe bent
Ook in het topic van Hanneke over Pip kun je lezen dat je met voeding een hoop kunt doen om de urine zuurder te maken en dus minder gevoelig voor bacterieën. ik hoor het wel mocht je er behoefte aan hebben.
Knuf voor jou en het ventje
-
Nienke & Foofer
- Grote hondenneus

Ik hoef geen ah wat zielig daar is deze topic ook niet voor. Hij is er voor omdat ik over wilde stappen naar een natuurlijke brok met eventueel vlees erbij. Als je goed leest zie je dat ik er eventueel over nadenk om op den duur geheel over te stappen. Maar alles met kleine stapjes. Ik had mij erg verheugd om hierop over te gaan en heb alles in huis daar voor ook de foto. Ik heb de belofte gemaakt de mensen welke gereageerd hebben op de hoogte te houden en dat doe ik. Dat daar wat tussen komt wat ik niet had verwacht doet pijn op vele privé vlakken en rakelt zaken op die ik liever niet aan de oppervlak heb. En dan geef ik eerlijk aan dat ik daar niet op zit te wachten en dan ben je beledigt en vind je dat je je mening niet mag uitten... Sorry als je die indruk krijgt maar het was puur ter info niet als vraag om hulp wat te doen.
-
Nienke & Foofer
- Grote hondenneus

-
Marcail
- Speurneus

- Contacteer:
Nienke, doe wat je hart je ingeeft.
Als het advies zo is op dit moment met het oog op de nierfunctie's dan moet je daar gehoor aan geven.
Ga je rustig orienteren hoe nu verder.
Dan komt alles op een gegeven moment op zijn plek terecht.
Als het advies zo is op dit moment met het oog op de nierfunctie's dan moet je daar gehoor aan geven.
Ga je rustig orienteren hoe nu verder.
Dan komt alles op een gegeven moment op zijn plek terecht.
Lovely Marcail van 't Chielewout ( 29-01-2008 )
Nixies Canberra van 't Chielewout ( 04-06-2008)
Moonlight Fia of Marcail Highlands ( 22-05-2011)
Moonlight May of Marcail Highlands ( 22-05-2011)
Mignon Bonnie of Marcail Highlands ( 11-02-2011)
Glorious Adin of Marcail Highlands (04-06-2012)
Kayby, Max, Beau. ( de bejaardenclub)
Floor 15-10-2002 / 04-01-2012
Enjoy 16-09-2000 / 27-04-2012
Nixies Canberra van 't Chielewout ( 04-06-2008)
Moonlight Fia of Marcail Highlands ( 22-05-2011)
Moonlight May of Marcail Highlands ( 22-05-2011)
Mignon Bonnie of Marcail Highlands ( 11-02-2011)
Glorious Adin of Marcail Highlands (04-06-2012)
Kayby, Max, Beau. ( de bejaardenclub)
Floor 15-10-2002 / 04-01-2012
Enjoy 16-09-2000 / 27-04-2012
-
Els
- Speurneus

Nienke, er zijn ook voor een nierdieet betere brokken dan RC. Heb je je al eens verdiept in Orijen of in Taste of the Wild?
Ik vind RC vooral duur met veel te veel toevoegingen. En waarom maakt nou net die brok dat het een nierdieet brok word?
Ik vind het echt zwaar balen voor je dat je in deze situatie zit met Foof. :(Kan je niks met een holistische dierenarts als Tannetje? Bepaalde verzekeringen dekken die kosten, geen idee of je verzekerd bent.
Blijf bij je eigen gevoel, ongeacht wat een da of wie dan ook tegen je zegt.
Ik vind RC vooral duur met veel te veel toevoegingen. En waarom maakt nou net die brok dat het een nierdieet brok word?
Ik vind het echt zwaar balen voor je dat je in deze situatie zit met Foof. :(Kan je niks met een holistische dierenarts als Tannetje? Bepaalde verzekeringen dekken die kosten, geen idee of je verzekerd bent.
Blijf bij je eigen gevoel, ongeacht wat een da of wie dan ook tegen je zegt.
Groetjes,
Els
Max, Voor altijd in ons hart.
Els
Max, Voor altijd in ons hart.
-
Nienke & Foofer
- Grote hondenneus

Dank jullie wel. De afspraak is dat ik deze zak rc op maak dan opnieuw urine afgeef. Zijn de waarde weer goed ga ik beginnen met de jarco en het vlees. Dan wanneer dit op is weer een test naar de waardes. Van daar uit ga ik verder kijken hoe en wat. Dus dat zal al met al een paar maand verder zijn en dat is genoeg tijd om mij nog in te lezen in andere mogelijkheden. Eerst de komende maanden maar eens afwachten.
-
dosperros
Mijn laatste reactie: je hond heeft nu een probleem. Als het mijn hond was, zou ik per direct actie ondernemen en niet eerst even een paar maanden afwachten, nadenken, inlezen, stapje voor stapje overstappen en twijfelen over wat goed is.
Waarop wil je wachten? Van wachten is nog nooit een hond beter geworden.
Zo gauw ben ik niet beledigd, ik vind het sneu voor jou en je hond.
Iedereen hier geeft je advies, maar dat wil je niet zien blijkbaar.
Succes ermee!
Waarop wil je wachten? Van wachten is nog nooit een hond beter geworden.
Zo gauw ben ik niet beledigd, ik vind het sneu voor jou en je hond.
Iedereen hier geeft je advies, maar dat wil je niet zien blijkbaar.
Succes ermee!
-
rimanime
- Speurneus

Helemaal niet gelezen dat je zo aan het tobben bent met je ventje. Verwacht ik ook niet te lezen in een Voertopic.......Ik hoop dat Foofer snel opknapt en dat je baat hebt bij de brok die je nu geeft. Je hebt in ieder geval genoeg om over na te denken. Sterkte en knuf voor mannetje......

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......
Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-
Tammie
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
Ook ik had niet gelezen dat je zit te dobben met Foofer...
Ik heb wel een mening, deze is uit eigen ervaring. Luister naar je gevoel en naar je eigen verstand is ook iets wat ik hier vooral aan wil toevoegen.
1 van onze katten had door een middenrifbreuk ook een nierprobleem. Nierwaardes waren op brokken van RC slechter als toen ik zelf ging samenstellen voor hem (had Tarzan ook van het 1 en ander meer nodig dan normaal gesproken). Een jaar later overleed hij alsnog maar nogmaals dit is mijn ervaring. Het is bij hem puur levensrekkend geweest, wij waren hem al bijna op de OK-tafel kwijt geraakt.
Knuffels voor jou en foofer.
Ik heb wel een mening, deze is uit eigen ervaring. Luister naar je gevoel en naar je eigen verstand is ook iets wat ik hier vooral aan wil toevoegen.
1 van onze katten had door een middenrifbreuk ook een nierprobleem. Nierwaardes waren op brokken van RC slechter als toen ik zelf ging samenstellen voor hem (had Tarzan ook van het 1 en ander meer nodig dan normaal gesproken). Een jaar later overleed hij alsnog maar nogmaals dit is mijn ervaring. Het is bij hem puur levensrekkend geweest, wij waren hem al bijna op de OK-tafel kwijt geraakt.
Knuffels voor jou en foofer.
Liefs tammie
Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013

-
AnP
- Hele grote hondenneus

Ik zou renske niet proberen overigens, ik heb het met asta geprobeerd, en jeetje spuitpoep en stinkwindjes
Ik heb nu lotgering voor asta en het gaat best wel goed, voorheen tinlo. Carnibest ging niet zo goed.
Lotgering is goed betaalbare kvv. Overigens kan kvv rustig buiten de koelkast bewaard worden een dagje ofzo
Vervelend dat het toch weer mis is gegaan met foofer
Asta haar huidklachten en allergieklachten zijn weggegaan met kvv. En nee ik ben geen kvv promoter gewoon een ervaring
succes
Ik heb nu lotgering voor asta en het gaat best wel goed, voorheen tinlo. Carnibest ging niet zo goed.
Lotgering is goed betaalbare kvv. Overigens kan kvv rustig buiten de koelkast bewaard worden een dagje ofzo
Vervelend dat het toch weer mis is gegaan met foofer
Asta haar huidklachten en allergieklachten zijn weggegaan met kvv. En nee ik ben geen kvv promoter gewoon een ervaring