Trouwens inderdaad ook de baasjes die hun niet onder controle hebben in het losloopgebied, levert ook regelmatig ergernissen op!
Ik roep Danouk bijvoorbeeld altijd naast me, als ik iets in de verte aan zie komen. Pas als ze dichtbij zijn, dan mag ze vrij. Omdat ik dan pas in kan schatten of dat goed gaat met andere hond, of de baas dat wil etc. Soms heb je dan baasjes, die ook vragen "mag ik die van mij op die van jou af laten lopen?", heel netjes dus

. Maar heel vaak letten ze totaal niet op en laten hun hond gewoon overal op af denderen.
Of de baasjes die niet snappen, dat ik geen grote honden in de buurt van Terra wil hebben. Gewoon om haar te beschermen tegen een eventuele bespringing oid. Ik ga dus altijd tussen de andere hond en Terra staan en bonjour de hond vriendelijk de andere kant op. Maar zo vaak dat het baasje dan niet eens even de hond bij zich roept ofzo..
En ja, ik vind het irritant als honden tegen me oppringen en de baas zegt daar vervolgens niets van. Dat honden opspringen is niet altijd te voorkomen. Bij Danouk gaat eens in de zoveel maanden ook weer eens verkeerd.. Maar laat in ieder geval als baas zien dat jij dat ook irritant vindt! Zeg "sorry" of wat dan ook.. Dan heb ik er namelijk totaal geen moeite mee. Maar die baasjes die niets zeggen op zulke momenten...
Volgens mij kan ik nog wel even doorgaan

Tamara,

Danouk en

Sanna
In loving memory

Terra

Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)

Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009

Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014