Waarom, dat is toch juist goed, harde keuteltjes en een kleine hoeveelheid, of zie ik dat verkeerd. Waarom dan een andere KVV?JongM schreef: Van vlees erg harde poep, paar keuteltjes, dus zal wat anders gaan proberen met KVV.
KVV gebruikers (of eigenlijk gevers)
-
Lien
- Speurneus

- Contacteer:
groetjes, Lien
Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
-
Kay
- Speurneus

- Contacteer:
Misschien moet je proberen je niet teveel met de poep bezig te houden ...
Klinkt vreemd, maar Kay had in het verleden toen hij nog een stuk jonger was ook vaak wisselende poep op brokken (en later ook nog bij KVV) en het werd voor mij ook echt een issue
Bij manlief had hij vaak gewoon goede ontlasting, maar omdat ik toch onbewust wat stress had of hij niet weer diarree had voelde Kay dat aan ofzo, en 9 vd 10 keer had hij bij mij dunne ontlasting
Nadat ik alles had onderzocht (wormen en/of infecties) en Kay gewoon gezond was en ik er geen issue meer van maakte ging het goed !!
Inmiddels staan de heren op BARF, en wisselt de ontlasting ook nog wel eens (het ene laxeert meer dan het ander zeg maar)
Ik weet dat dit kan gebeuren en maak me er ook niet druk over ... MITS ze teveel moeite hebben met poepen en/of helemaal niet meer poepen, dan ga ik me zorgen maken !!
Ps, hier trouwens nooit harde keutels gehad op KVV of moeite met poepen!
Wel mooie stevige drolletjes maar ze hebben hier nooit moeite met poepen, dat lijkt me toch een teken dat er teveel bot in de KVV zit voor jouw kanjer
Klinkt vreemd, maar Kay had in het verleden toen hij nog een stuk jonger was ook vaak wisselende poep op brokken (en later ook nog bij KVV) en het werd voor mij ook echt een issue
Bij manlief had hij vaak gewoon goede ontlasting, maar omdat ik toch onbewust wat stress had of hij niet weer diarree had voelde Kay dat aan ofzo, en 9 vd 10 keer had hij bij mij dunne ontlasting
Nadat ik alles had onderzocht (wormen en/of infecties) en Kay gewoon gezond was en ik er geen issue meer van maakte ging het goed !!
Inmiddels staan de heren op BARF, en wisselt de ontlasting ook nog wel eens (het ene laxeert meer dan het ander zeg maar)
Ik weet dat dit kan gebeuren en maak me er ook niet druk over ... MITS ze teveel moeite hebben met poepen en/of helemaal niet meer poepen, dan ga ik me zorgen maken !!
Ps, hier trouwens nooit harde keutels gehad op KVV of moeite met poepen!
Wel mooie stevige drolletjes maar ze hebben hier nooit moeite met poepen, dat lijkt me toch een teken dat er teveel bot in de KVV zit voor jouw kanjer
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!
Kay 22-10-2006
Daan 16-1-2010
Sjors 10-2-2015
-
JongM
- Kleine hondenneus

Lien ik snap wat je bedoelt. Ben rond 8/9 weken oud gestart met KVV en hield ook de brok. Toen ging het prima!
Maar nu 's morgens 1 klein keuteltje en 's avonds ook 1 klein keuteltje die hij ook nog eens moeilijk eruit krijgt. Dan ga je twijfelen.
Haha ik snap het wel hoor Kay.....dat het voor mij net zo'n grote isseu word. Ik zal het proberen, maar.....wil ook uitsluiten of het voer er iets mee te maken heeft! Net 14u ook in huis, en 16.00u loopt meneer om me heen te dralen, wil erg kroelen. Ik denk ik luister naar je en naar buiten.......weer flink brijige poep.
(wel fijn dat hij het aangaf en ik er was)
Maar nu 's morgens 1 klein keuteltje en 's avonds ook 1 klein keuteltje die hij ook nog eens moeilijk eruit krijgt. Dan ga je twijfelen.
Haha ik snap het wel hoor Kay.....dat het voor mij net zo'n grote isseu word. Ik zal het proberen, maar.....wil ook uitsluiten of het voer er iets mee te maken heeft! Net 14u ook in huis, en 16.00u loopt meneer om me heen te dralen, wil erg kroelen. Ik denk ik luister naar je en naar buiten.......weer flink brijige poep.
(wel fijn dat hij het aangaf en ik er was)
-
Kay
- Speurneus

- Contacteer:
-
Els
- Speurneus

Voer jij toevallig Tinlo? Je zou kunnen proberen wat extra soiervlees bij te voeren. Sommige kvv's bevatten (te) veel bot en dat geeft harde ontlasting. beetje kipfilet (bijvoorbeeld) erbij geven, dat zou al moeten schelen.
Er zwierf jaren terug op internet een zgn poepdocument omtrent verse hondenvoeding, ik zal eens voor je zoeken of ik dat nog kan vinden, wellicht ergens in de chaos die mn eigen bieb is geworden.
edit: gevonden.
http://rauwvoeren.yourbb.nl/viewtopic.p ... 20&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Er zwierf jaren terug op internet een zgn poepdocument omtrent verse hondenvoeding, ik zal eens voor je zoeken of ik dat nog kan vinden, wellicht ergens in de chaos die mn eigen bieb is geworden.
edit: gevonden.
http://rauwvoeren.yourbb.nl/viewtopic.p ... 20&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes,
Els
Max, Voor altijd in ons hart.
Els
-
JongM
- Kleine hondenneus

Bedankt Els. Je had ook eerder al gereageerd inderdaad over spiervlees. Ik geef Barfmenu van Tinlo inderdaad. Bij ons is er zo weinig te krijgen....weet je nog? Mocht zelfs bij jou de Darf proberen.
Bedankt, gewoon kipfilet als niet Barfer (hihi) moet mij nog lukken.
Wormen, tja ik heb tot nu toe alle ontwormingen gegeven die me aangeraden werd vanaf pup! Dan ga ik ervan uit dat het dan toch niet mogelijk is?! Augustus nog gehad.
Wormen, tja ik heb tot nu toe alle ontwormingen gegeven die me aangeraden werd vanaf pup! Dan ga ik ervan uit dat het dan toch niet mogelijk is?! Augustus nog gehad.
-
Els
- Speurneus

O ja, sorry, hoop aan mn hoofd.JongM schreef:Bedankt Els. Je had ook eerder al gereageerd inderdaad over spiervlees. Ik geef Barfmenu van Tinlo inderdaad. Bij ons is er zo weinig te krijgen....weet je nog? Mocht zelfs bij jou de Darf proberen.![]()
Ontlastingsonderzoek kun je laten doen bij Het Woud, dan weet je dat iig zeker. Inentingen zeggen mij niks meer, zeker na de laatste keer kennelkuch ben ik daar weer klaar mee.
http://www.wormbestrijding.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes,
Els
Els
-
JongM
- Kleine hondenneus

Hmm, interessant stukje dat poep document!
Hier een gevalletje van de dunne drol en volkorendrol!
Maar echt lachen doe ik niet, heb nu vandaag 3x kunnen schrobben op de ongelukjes in huis en kan soms na 2uur weer naar buiten omdat hij het dan wel soort aangeeft!
Morgen weer KVV, kijken of het beter wordt.
Het woud heb ik via de link eerder al keer bekeken. Handig! Kon alleen de kosten niet vinden.
Hier een gevalletje van de dunne drol en volkorendrol!
Maar echt lachen doe ik niet, heb nu vandaag 3x kunnen schrobben op de ongelukjes in huis en kan soms na 2uur weer naar buiten omdat hij het dan wel soort aangeeft!
Morgen weer KVV, kijken of het beter wordt.
Het woud heb ik via de link eerder al keer bekeken. Handig! Kon alleen de kosten niet vinden.
-
Els
- Speurneus

http://www.wormbestrijding.nl/contactsh ... 8220817549" onclick="window.open(this.href);return false;Els schreef:O ja, sorry, hoop aan mn hoofd.JongM schreef:Bedankt Els. Je had ook eerder al gereageerd inderdaad over spiervlees. Ik geef Barfmenu van Tinlo inderdaad. Bij ons is er zo weinig te krijgen....weet je nog? Mocht zelfs bij jou de Darf proberen.![]()
Wormen, tja ik heb tot nu toe alle ontwormingen gegeven die me aangeraden werd vanaf pup! Dan ga ik ervan uit dat het dan toch niet mogelijk is?! Augustus nog gehad.![]()
Ontlastingsonderzoek kun je laten doen bij Het Woud, dan weet je dat iig zeker. Inentingen zeggen mij niks meer, zeker na de laatste keer kennelkuch ben ik daar weer klaar mee.
http://www.wormbestrijding.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes,
Els
Els
-
JongM
- Kleine hondenneus

Bedankt Els! (snap wel dat je veel aan je hoofd hebt
hoe hou je het bij zeg)
Even een up-date; maandagnacht eruit geweest...te laat alweer bingo in de bench en om half 7 weer. Dinsdag weer KVV gegeven en sinds die tijd.........geen dunachtige poep meer of ongelukjes! Nah ja, ik ga toch twijfelen aan de brokjes?! Hoewel hij deze vanaf nest al krijgt.
Wel nu gelijk weer erg weinig, maar ja hij heeft al zoveel gepoept. Haha.
En.....ik heb een adres nog redelijk in de buurt gevonden die ook Darf verkoopt! YEAH. Dit zou goed te combineren zijn voor mij met eigen boodschappen halen. (Is in Bergambacht)
Ik neem aan dat de KVV voldoende is, daar zitten al verschillende diersoorten in. Verder zijn er nog meer soorten met andere diersoorten die dan wel weer duurder zijn.
Even een up-date; maandagnacht eruit geweest...te laat alweer bingo in de bench en om half 7 weer. Dinsdag weer KVV gegeven en sinds die tijd.........geen dunachtige poep meer of ongelukjes! Nah ja, ik ga toch twijfelen aan de brokjes?! Hoewel hij deze vanaf nest al krijgt.
En.....ik heb een adres nog redelijk in de buurt gevonden die ook Darf verkoopt! YEAH. Dit zou goed te combineren zijn voor mij met eigen boodschappen halen. (Is in Bergambacht)
Ik neem aan dat de KVV voldoende is, daar zitten al verschillende diersoorten in. Verder zijn er nog meer soorten met andere diersoorten die dan wel weer duurder zijn.