-Marianne schreef:Tsja, als beide pups je even veel aanspreken en als de fokker zegt dat de karakters van de twee pups grotendeels met elkaar overeenkomen, rest er niet veel meer dan dat je naar je gevoel moet luisteren. Trekt de ene pup wel meer naar jullie toe dan de andere, of dat ook niet?
Dat valt dus nog even af te wachten... Ze konden nog niet lopen de vorige keer Ik kreeg wel eerst 'het roodje' in mijn armen en daarna 'het blauwe'. En het roodje staat ook vaker op foto, maar dat was omdat het blauwe goed verstopt onder mama is gaan drinken.
Oh, ik zie nu dat het nestje nog niet zo oud is... Lopen gaat dan inderdaad nogal lastig.
Dat zou ik in het vervolg in ieder geval goed in de gaten houden en anders zit er maar één ding op: beide hondjes mee naar huis nemen. Lenka 1 en Lenka 2.
Ik denk dat je toch een voorkeur gaat krijgen voor een pup. Misschien merk je dat in kleine dingetjes, natuurlijk zijn ze allebei even lief! Wij hebben eigenlijk bij Noah en Bruce niet hoeven kiezen...Toen wij gingen kijken bij een nestje hadden we een voorkeur voor een pup die als was gereserveerd. Natuurlijk erg jammer, maar de andere pups waren ook zo leuk, dat we zeker een keus hadden kunnen maken. Maar de fokster gaf aan dat zij liever de gereserveerde pup bij ons wilde plaatsen, omdat deze een navelbreukje had. Zij had het gevoel dat wij daar beter mee om konden gaan dan de mevrouw die haar had uitgekozen. Na overleg met deze mevrouw mochten wij de pup een week later ophalen en noemden haar Noah. Wij hebben dus een paar weken elke dag een paar keer het navelbreukje gemasseerd, totdat deze was hersteld en we hebben er geen moment spijt van gehad!
Bruce is met 9 weken oud bij ons gekomen, nadat het gezin dat hem had gekocht spijt had van de aanschaf. Wij hebben hem met alle plezier en liefde opgenomen in ons gezin en ook daar geen spijt van gekregen.
Toen wij gingen kijken naar Basco hadden we keuze uit 3 reutjes. Alle hondjes zaten netjes in de ren op 1 na er kwam ineens 1 klein zwart pupje naar ons toe gewaggeld, die was op onderzoek uit gegaan tussen de koeien in de stal. Toen we hem zagen was er meteen een klik, echt liefde op het eerste gezicht, met zijn broertjes en zusjes hadden we dat niet. Hij is dus ook met ons mer naar huis gegaan.
Kaine hebben we mee gemaakt vanaf dat hij 1 dag oud was. Het bazinnetje belde ons dat de pups geboren waren en we mochten de volgende dag al komen. Er waren 3 reutjes en ook daar viel er op 1 vanaf dag 1 al ons oog op. We zijn iedere week geweest en het gevoel werd steeds sterker. Kaine was de grootste en de dikste en had vanaf het begin al een eigenwijs karakter en een echte onderzoeker. Zijn broertjes en zusjes waren steeds met elkaar aan het spelen en Kaine ging steeds op onderzoek uit. Met 5 weken zouden we onze definitieve keuze doorgeven en dat is dus Kaine geworden. De grote, dikke onderzoeker met een eigen karakter en sterke eigen wil.
Bij beide honden was het meteen een goed gevoel en dat hebben we gevolgd. Geen moment spijt gehad van onze keuze. Dus ik zou zeggen, volg je gevoel!
-Marianne schreef:Tsja, als beide pups je even veel aanspreken en als de fokker zegt dat de karakters van de twee pups grotendeels met elkaar overeenkomen, rest er niet veel meer dan dat je naar je gevoel moet luisteren. Trekt de ene pup wel meer naar jullie toe dan de andere, of dat ook niet?
Dat valt dus nog even af te wachten... Ze konden nog niet lopen de vorige keer Ik kreeg wel eerst 'het roodje' in mijn armen en daarna 'het blauwe'. En het roodje staat ook vaker op foto, maar dat was omdat het blauwe goed verstopt onder mama is gaan drinken.
Oh, ik zie nu dat het nestje nog niet zo oud is... Lopen gaat dan inderdaad nogal lastig.
Dat zou ik in het vervolg in ieder geval goed in de gaten houden en anders zit er maar één ding op: beide hondjes mee naar huis nemen. Lenka 1 en Lenka 2.
De fokker kan je het beste het karakter van de pups vertellen en naar aanleiding daarvan en je gevoel wat je hebt, zou ik een keus maken.
Meestal is er toch wel eentje wat je wat meer aanspreekt.
Wij hadden wel een voorkeur in het nestje van Bear, toen de fokker ons met ruim 5weken een email stuurde met de karakters van de reutjes verteld en ons vroeg wat wij het liefste zagen, was dat ook de reu waar wij het beste gevoel bij hadden, gelukkig vond de fokker hem ook goed bij ons passen.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC
Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994 Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007 Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009 JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
Wij mochten elke week op bezoek komen bij onze fokster. Zo leuk om ze zien op te groeien. Het was een nestje van drie reuen. Toen ze konden lopen waren zijn broertjes altijd aan het spelen. Onze kleine vriend vond dat veel te veel een gedoe. Hij zat altijd bij ze te kijken en als het teveel werd bemoeide hij zich ermee. Hij was lekker rustig. Hij heeft ook een klein wit vlekje, dat vonden we ook schattig.
We mochten onze voorkeur doorgeven, maar omdat 1 reutje werd gekozen voor hulphond. Toen die was opgehaald, mochten wij de dag erna hem ophalen. Naderhand alle foto's terug gekeken en hadden we Bruce toch het meeste vast. Wel natuurlijk met alledrie veel geknuffeld.
Onze rustige vriend met wit vlekje zat er nog. Nu nog ontzettend blij met hem.
Bij ons had de fokker 1e voorkeur, wij daar pal achteraan.
Wij hebben bewust gekeken naar een niet té druk pupje in verband met Pepper
Daarnaast hebben we ook goed gekeken naar toen al de bouw, het koppie van de pup. Dit hebben we samen in overleg met de fokker gedaan omdat zij daar beter oog voor heeft dan mij.
Mijn mans voorkeur voor 1 van hun volwassen teefjes is meegenomen daarin in gedachten (wb. uiterlijk had die teef voorkeur bij Steef).
Vanaf het begin af aan hadden we hierdoor al 2 pups in gedachten, daarvan is Indra geworden omdat de andere té druk bleek.
Kortom meerdere redenen om voor Indra juist te kiezen
Liefs tammie Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011 Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Kay schreef:Bij Kay hadden we het makkelijk, want er was maar 1 blonde reu dus die was voor ons
Bij Daan zaten er 3 reutjes in het nest, en wij hadden 1e keus
Nu ben ik heel veel bij het nest geweest en heb bijna alle 1e keren meegemaakt van de puppies (incl de geboorte hoewel je dan net niets ziet qua karakter )
Wij hadden het heel moeilijk met het maken van de keus tussen 2 reutjes, en hebben ons gevoel laten spreken .... Daan sprak ons het meeste aan en stond toen we terugkeken ook het meest op de ruim 3000 foto's die ik had van het nest
Naderhand nooit spijt gehad, Daan zijn broer zien wij nog steeds eens in de zoveel tijd en ondanks dat het ook een kanjer is, past Daan zijn karakter beter bij ons
Succes !!
Wow! Wat leuk als je zo vaak kan gaan. Vlak bij de deur? Die luxe hebben we niet. Het is zonder file (en die heb je meestal wel) 2 uur rijden, dus je hebt een hele dag vrij nodig hé...
Dat maakt het dus ook moeilijk om ze zelf echt al goed te leren kennen. We zullen maar 4 keer kunnen gaan.
Zondag hebben we besloten om de kindjes bij oma en opa te laten, zodat we zelf eens alle tijd hebben voor de pupjes. Ze zijn morgen pas 3 weken, dus de vorige keer zat er nog niet veel karakter in. Ik hoop dat we al wat wijzer gaan worden. Ik ga in elk geval met alle 2 flink wat knuffelen!!! En blijkbaar heeft iedereen die wel mocht kiezen gewoon zijn gevoel gevolgd... Het zal bij ons ook wel duidelijk worden dan zeker???
Nee, zeker niet naast de deur ... Was zo'n 1,5 uur rijden maar dat had ik er zeker wel voor over !!
Nu was het mazzel dat ik overal bij mocht zijn en mocht komen wanneer ik wilde, want bij veel fokkers zit je toch aan de 4-6 bezoekjes vast
Geniet voor nu van het knuffelen, en denk er niet teveel over na
Dan gaat jullie gevoel vanzelf spreken en maken jullie de juiste keus
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!
bij mij heeft de fokker de keuze gemaakt, aan de hand van wat ik met haar wilde gaan doen en wat ik had aangegeven te zoeken in een hond. Er waren 2 teefjes. Had ik zelf moeten kiezen was de keuze hetzelfde geweest, maar dat was dan meer op gevoel gebaseerd dan iets anders. Vanaf de eerste foto's vond ik Pom de leukste
Laatst gewijzigd door sbientje op 07 sep 2013, 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij Quincy had ik keuze uit 2 blonde teefjes... Ik koos voor het teefje wat direct naar me toe kwam en waarmee ik het meeste interactie had.. Quincy kloof gelijk het lipje van mijn vest eraf, zat te kluiven en bijten.. De andere was iets rustiger en had ik qua gevoel minder mee...
Bij noortje heb ik de keuze volledig bij de fokker gelaten, bij de andere had de fokker ook de keuze gemaakt op basis wat het beste binnen het gezin zou passen. De nestzus van Quincy is de moeder van Noortje.. En gezien Quincy een nogal eigen karakter heeft wilde ik dat er een pup wat zou klikken bij Quincy zonder dat Quincy onde gesneeuwd zou worden. Gezien de moeder van noortje en Quincy qua karakter als 2 druppels water op elkaar lijken, kon de fokker het beste de keuze maken, daarbij heb ik de puppen niet heel vaak real lief kunnen zien..
E ik moet zeggen, de keuze had niet beter kunnen uitpakken.. Als ik had moeten kiezen had ik qua karakter naast Quincy een pup gezet die ongeveer gelijk was qua energie... Laat noortje nou het tegenovergestelde zijn, en Quincy en noortje zijn maatjes!
Groetjes Marieke en een pootje van Quincy en Noortje
Wij reden er 2,5 uur over heen en dus ook 2,5 uur terug. We zijn vanaf de 2e week bijna iedere week gaan kijken. Flow sprong er al vrij snel uit voor mij, zij was de pup die naar me toe kwam, die me steeds weer opzocht en zo kenmerkend voor Flowie op een bepaalde manier kan aankijken. Uiteindelijk heeft de fokker de keus gemaakt, in samenspraak met mij.
Ik heb mn voorkeur uitgesproken en de fokker vond dat de keus prima bij mij paste, iets waar ik ze zeer dankbaar voor ben!!
Els schreef:Wij reden er 2,5 uur over heen en dus ook 2,5 uur terug. We zijn vanaf de 2e week bijna iedere week gaan kijken. Flow sprong er al vrij snel uit voor mij, zij was de pup die naar me toe kwam, die me steeds weer opzocht en zo kenmerkend voor Flowie op een bepaalde manier kan aankijken. Uiteindelijk heeft de fokker de keus gemaakt, in samenspraak met mij.
Ik heb mn voorkeur uitgesproken en de fokker vond dat de keus prima bij mij paste, iets waar ik ze zeer dankbaar voor ben!!
Fijn zeg als je zo vaak kan. Ik kan maar 1 op 2 aangezien ik 1 op 2 weekends werk. Maar morgen is het weer zover! Ik zou het fijn vinden als ook voor ons 1 van de 2 eruit springt. Wat duurt het lang!!!!
Marieke schreef:Bij Quincy had ik keuze uit 2 blonde teefjes... Ik koos voor het teefje wat direct naar me toe kwam en waarmee ik het meeste interactie had.. Quincy kloof gelijk het lipje van mijn vest eraf, zat te kluiven en bijten.. De andere was iets rustiger en had ik qua gevoel minder mee...
Bij noortje heb ik de keuze volledig bij de fokker gelaten, bij de andere had de fokker ook de keuze gemaakt op basis wat het beste binnen het gezin zou passen. De nestzus van Quincy is de moeder van Noortje.. En gezien Quincy een nogal eigen karakter heeft wilde ik dat er een pup wat zou klikken bij Quincy zonder dat Quincy onde gesneeuwd zou worden. Gezien de moeder van noortje en Quincy qua karakter als 2 druppels water op elkaar lijken, kon de fokker het beste de keuze maken, daarbij heb ik de puppen niet heel vaak real lief kunnen zien..
E ik moet zeggen, de keuze had niet beter kunnen uitpakken.. Als ik had moeten kiezen had ik qua karakter naast Quincy een pup gezet die ongeveer gelijk was qua energie... Laat noortje nou het tegenovergestelde zijn, en Quincy en noortje zijn maatjes!
Ja, dat is super hé! Zij kennen de hondjes als de beste! Daarom heb ik haar ook gevraagd om te helpen kijken. Als zij iets anders zegt, dan waar ik uiteindelijk voorkeur voor lijk te hebben, zal ik haar advies volgen!
Kay schreef:Bij Kay hadden we het makkelijk, want er was maar 1 blonde reu dus die was voor ons
Bij Daan zaten er 3 reutjes in het nest, en wij hadden 1e keus
Nu ben ik heel veel bij het nest geweest en heb bijna alle 1e keren meegemaakt van de puppies (incl de geboorte hoewel je dan net niets ziet qua karakter )
Wij hadden het heel moeilijk met het maken van de keus tussen 2 reutjes, en hebben ons gevoel laten spreken .... Daan sprak ons het meeste aan en stond toen we terugkeken ook het meest op de ruim 3000 foto's die ik had van het nest
Naderhand nooit spijt gehad, Daan zijn broer zien wij nog steeds eens in de zoveel tijd en ondanks dat het ook een kanjer is, past Daan zijn karakter beter bij ons
Succes !!
Wow! Wat leuk als je zo vaak kan gaan. Vlak bij de deur? Die luxe hebben we niet. Het is zonder file (en die heb je meestal wel) 2 uur rijden, dus je hebt een hele dag vrij nodig hé...
Dat maakt het dus ook moeilijk om ze zelf echt al goed te leren kennen. We zullen maar 4 keer kunnen gaan.
Zondag hebben we besloten om de kindjes bij oma en opa te laten, zodat we zelf eens alle tijd hebben voor de pupjes. Ze zijn morgen pas 3 weken, dus de vorige keer zat er nog niet veel karakter in. Ik hoop dat we al wat wijzer gaan worden. Ik ga in elk geval met alle 2 flink wat knuffelen!!! En blijkbaar heeft iedereen die wel mocht kiezen gewoon zijn gevoel gevolgd... Het zal bij ons ook wel duidelijk worden dan zeker???
Nee, zeker niet naast de deur ... Was zo'n 1,5 uur rijden maar dat had ik er zeker wel voor over !!
Nu was het mazzel dat ik overal bij mocht zijn en mocht komen wanneer ik wilde, want bij veel fokkers zit je toch aan de 4-6 bezoekjes vast
Geniet voor nu van het knuffelen, en denk er niet teveel over na
Dan gaat jullie gevoel vanzelf spreken en maken jullie de juiste keus
Wij mogen elke dag gaan zei ze, maar dat is gewoon niet combineerbaar met de kindjes en hun school en het werk. Spijtig... maar we zullen het met 4 (max 5 keer) moeten doen. Dat zou het anders een stuk dragelijker maken! Het zijn de langste 8 weken uit mijn leven