tandenpoetsen van de honden
-
rimanime
- Speurneus

Ik poets niet....nooit aan gedacht eerlijk gezegd.

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......
Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-
roef
- Speurneus

ja Roef heeft een blauwe en Hidde een rozeKay schreef:Miranda, gebruik jij voor beide honden een aparte tandenborstel ?
Ik poets hier overigens de tanden niet, maar voor in de toekomst (als ze aanslag krijgen) is het misschien wel slim.
En heb ik nu weer iets nieuws wat ik bij ze kan doen, wat ze altijd erg kunnen waarderen
ach en dat aanleren is zo gebeurd hoor,je borduurt eigenlijk voort op het commando "tandjes zien"
dus commando tandjes zien(of welke je daar voor gebruikt om de tanden te showen) en dan voorzichtig met de borstel tegen de tanden.en zo breid je dit uit.
ik denk dat het met tandpasta(geen mensentandpasta) sneller gaat omdat ze het lekker vinden,maar ik ben zonder pasta begonnen omdat ik ook zonder pasta poets en maar 2 x in de week met.
dat iedere dag poetsen hoeft niet,maar ik doe het wel omdat het dan echt een ritme blijft.
hier is het dan: laatste ronde,tekencontrole,pootjes checken en dan tanden poetsen.
-
Nienke & Foofer
- Grote hondenneus

Ik poets ook de tanden van Foofer. Met een kindertandenborstel, de haren zijn daar net iets zachter van.
Om het vergelijk met mensen te maken, de 1 heeft nooit gaatjes en poetst elke dag en een ander poetst elke dag en heeft toch een slecht gebit.
Het terugtrekken van het tandvlees komt door tandplak. Door dat het tandplak op den duur steeds verder omhoog trekt komt er een ruimte tussen tand en tandvlees. Dit kan gaan ontsteken wanneer daar wat tussen blijft zitten. (kennis vergaart door ervaring en bij mezelf en bij Foofer).
Om het vergelijk met mensen te maken, de 1 heeft nooit gaatjes en poetst elke dag en een ander poetst elke dag en heeft toch een slecht gebit.
Het terugtrekken van het tandvlees komt door tandplak. Door dat het tandplak op den duur steeds verder omhoog trekt komt er een ruimte tussen tand en tandvlees. Dit kan gaan ontsteken wanneer daar wat tussen blijft zitten. (kennis vergaart door ervaring en bij mezelf en bij Foofer).
-
fieke
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
-
Roos
Hier een linkje met de oorzaken van terug trekkend tandvlees, verkeerd poetsen/verkeerde tandenborstel is de grootste oorzaak.
http://www.tandarts.nl/mondverzorging/a ... _tandvlees" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tandarts.nl/mondverzorging/a ... _tandvlees" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Debora
- Speurneus

- Contacteer:
-
roef
- Speurneus

nou dan hoef ik daar in ieder geval niet bang voor te zijn,Roef en Hidde pikken het niet als er te hard gerost wordt in hun bek.
ik poets echt zachtjes met een zachte borstel,binnen kort wil ik die vingerborstels eens proberen,volgens mij zijn die nog zachter en voel je beter wat je doet.
ik poets echt zachtjes met een zachte borstel,binnen kort wil ik die vingerborstels eens proberen,volgens mij zijn die nog zachter en voel je beter wat je doet.
-
Debora
- Speurneus

- Contacteer:
-
Lars en Daniëlle
- Hele grote hondenneus

Ik poets niet, heb wel een tandenbortel maar daar werd lekker op gekauwd
Moet het misschien weer eens proberen. Castro gaat 1x per jaar naar een trimster (voor de ergste rui en om zijn "indianenveren" op zijn kont en bij zijn buik bij te laten werken). Dan verwijdert zij ook gelijk het tandsteen en de plak, dat is wel fijn 
-
Mariska
- Snuffelneus

Vanaf wanneer zou je moeten beginnen dan met het poetsen van de tanden? Bowie kauwt regelmatig op een bot en ik controleer zijn tandjes iedere dag, er zit geen aanslag of iets dergelijks op. Hij vindt het niet erg als ik zijn tandjes wil zien maar het wordt al snel een spelletje en die scherpe tandjes hebben al wat afdrukken in mijn handen achtergelaten 

-
roef
- Speurneus

-
Lientje01
- Kleine hondenneus

-
Debora
- Speurneus

- Contacteer:
Tanden poesten begon ik pas mee nadat de tanden waren gewisseld. Wel kan je beginnen met een hand onder zijn bek te doen. Als dit goed gaat, hand bovenop zijn bek, zodat hij went dat er aan zijn bek wordt gezeten. Je kan dit later uitbouwen met een vinger over zijn tanden, vervolgens met een (tand)gaasje tot uiteindelijk een zachte tandenborstel. Je kan natuurlijk ook gewoon dit blijven doen met een gaasje. Succes!Mariska schreef:Vanaf wanneer zou je moeten beginnen dan met het poetsen van de tanden? Bowie kauwt regelmatig op een bot en ik controleer zijn tandjes iedere dag, er zit geen aanslag of iets dergelijks op. Hij vindt het niet erg als ik zijn tandjes wil zien maar het wordt al snel een spelletje en die scherpe tandjes hebben al wat afdrukken in mijn handen achtergelaten