Labrador reu van 1 jaar

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

toscak schreef:Teefje lijkt mij inderdaad zeker niet te dik, maar reutje ziet er toch ook prima uit? Ik zou me er geen zorgen om maken, reuen zijn nou eenmaal wat later. En dan kan het nog dat hij uiteindelijk gewoon wat smaller is gebouwd. Bob en zijn beste vriendinnetje schelen 2 weken en tot ongeveer een jaar oud zag je bijna geen verschil. Nu is hij een reus vergeleken met haar :D

Kijk maar:
Afbeelding
Afbeelding

Bob werd ook lang gezien als teefje, maar degene die daar nu nog over twijfelt :lol:
Uhm kan wel, vorige week vroeg nog iemand of Bear een teefje was, dat ze dat over Mexx denken kan ik nog voorstellen, maar over Bear toch echt niet!!

Sorry :offtopic:
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

Of het nu wel of niet 'goed' komt, als ie maar gezond en blij is.
Ons Miep, een teefje weliswaar, wordt nog steeds als pup gezien. Kleine en iele deerne met pluizige puppy kop, vreet als een paard en komt aan beweging bepaald niet te kort. Vind het helemaal prima.

En ik vind Baloe ook een knapperd hoor!
:zwartpootje: Trix (bij ons gekomen uit het asiel op 4-03-2011, geboortedatum onbekend maar geprikt op) 4-03-2006
:bruinpootje: Miep (Dior) 19-07-2010
brigitte064
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door brigitte064 »

Ik weet niet of dat voor alle lijnen geldt, maar werklijnen beginnen pas in hun tweede jaar uit te zwaren, en zijn zo in hun derde jaar uiteindelijk lichamelij. Volwassen :)
Afbeelding
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Xpencer was met 1 jaar ook een super iele knul:

Afbeelding

Maar hij is wel uitgezwaard tussen 2-3 jaar hoor! Hij woog net geen 30 toen ik 'm kreeg, en nu hangt ie zo tussen 33-34 kg. Hij is niks te dik, alles is fantastisch in proportie en hij is superrrr bespierd, maar hij is er heel volwassen uit gaan zien!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
Rianne
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Rianne »

Afbeelding

Van Nestor werd gezegd dat het een grote hond zou worden door z'n grote poten als pup. Dat is nu nog niet te zien. Hij weegt al een halfjaar 30kg en wordt vaak door honden en mensen gezien als teef :giechel: Hij is nog niet helemaal uitgegroeid natuurlijk, maar ik geef hem weinig kans.
kate
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door kate »

Guus is ook een smal hondje. Zijn vader en broers hebben dat een stuk minder. Guus heeft in het begin veel last gehad van zijn darmen, heb het idee dat dit er wel mee te maken heeft. Wij dachten ook dat Guus groot zou worden, gezien zijn grote poten toen hij nog pup was. Guus is 57cm. Hij is nu 2,5 jaar en weegt 31 kg. Dat is een goed gewicht voor Guus, zijn ribben zijn licht voelbaar, maar niet zichbaar.
Mensen denken vaak dat hij een pup is (ook door zijn gedrag haha), maar hij wordt nooit aangezien voor teefje. Daar is z'n kop te groot voor.

Guus heeft wel een diepe borst, maar ontzettend smal. Je kunt hier makkelijk met 1 hand omheen. Bij de flanken is hij ook heel smal.
Ben benieuwd wanneer hij helemaal uitgezwaard is. Ik vind dat er weinig verschil is tussen Guus nu en toen hij 1 jaar was.

Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie