Maar laat ik het maar lekker op mijn eigen manier doen want overtuigd krijg je mij niet

En zo heeft een ieder zijn eigen manier

Misschien dat dit het wat duidelijker maakt:Tammie schreef:sorry maar als jij een bak hebt waar je warm water in doet, dus niet gemengd want dan moet het zich idd gaan vermengen dan is het water op constante tempratuur.
Vermengt het zich mogelijk door de koude wat je er in legt. Leg je zoals in het geval dat het van binnen niet helemaal goed is ontdooit maar van buiten wel er in hoeft het zich ook al minder te vermengen, duurt het dus ook veel minder lang.
Wat bedoel je hier precies mee?Tammie schreef:Daarnaast valt mij op dat op de vragen die ik stelde geen antwoord kreeg, we hier wel op in gaan.
Ook dat begrijp ik niet zo goed aan dit hele topic.
Nogmaals: als jouw manier werkt, is dat ook helemaal prima.Tammie schreef:Mijn manier bevalt mij prima als ik het al uitvoer (want zoveel geef ik geen KVV, dan moet ik het maar net vergeten ook nog eens een keer), het blijft voor mijn gevoel ook de veiligste manier dus zoals ik ook begon snap ik sowieso niet waarom er op terug gekomen moest worden.
En dat ik het dus niet zou doen, immers wordt door een fabrikant al niets voor niets aangeraden dat het water niet boven de 50 graden mag zijn, maar ook zeker niet zou aanraden omdat Jazz er toevallig nav dit topic een thermometer in heeft gehangen maar laten we eerlijk zijn....Hoeveel zouden er dit echt doen?
Daarnaast gooi ik alleen het vlees in het water, niet de voerbak....Marianne schreef: Toen wij nog KVV gaven, zorgden we er overigens voor dat het water waarin we de bak met KVV legden, niet té warm was - hooguit 40 graden (gokje) om geen risico's te lopen. Wat betreft het welzijn van je hond moet je ook niet de grenzen van wat nog wel en niet kan proberen op te zoeken, naar mijn mening.
jazz schreef:Je kan idd niet voorzichtig genoeg zijn maar op de manier ik het doe (voerbak in warm kraantjeswater van max 55°) wordt de kvv nooit warmer dan kamertemperatuur en dat lijkt mij toch geen probleem.
Bij mij draaide het vooral om die vetgedrukte zin.Tammie schreef:Maar waarom zou je het doen als je het ook gewoon in koud water kan doen waarmee je hetzelfde bereikt?
Gisteravond wilde ik eventjes snel KVV ontdooien, hier zitten stukjes bot in die ik zelf goed kan voelen, met koud water had ik 2 kilo binnen 2 uur tijd ontdooid.
Ook kleine stukjes bot kunnen gaan splinteren, mogelijk niet met hele ernstige gevolgen zoals grote stukjes maar het kan wel degelijk.
Dus waarom iets doen terwijl het ook 100% veilig kan en snel genoeg gaat?