een pup; het lijkt voor ons niet te lukken

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Ik weet niet wat voor type lab je zoekt, maar een vriendin van me heeft haar reu laten dekken en hier zijn een flinke nest zwarte werkertjes uit gekomen gisteren :verliefd1: Het is echter wel werklijn :wink:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Joyce
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Joyce »

AngeliqueB schreef:We staan nog op de lijst voor een pup dat voorjaar 2014 geboren gaat worden.
En vandaag ook informatie gevraagd bij een fokker waar de dekking een dezer dagen te gebeuren staat.
Het vertrouwen tussen fokker en nieuwe eigenaar moet goed zijn en de handelswijze moet ook een goed gevoel geven.
Er waren gewoon te veel onduidelijkheden en irritaties en dat is niet de juiste manier.

We hebben geduld en blijven hopen op een lieve, mooie zwarte pup.

Rustig aan en zoals Els al zegt, we hebben geen haast en het gevoel moet goed zijn!
Inderdaad gevoel moet goed zijn,spannend om weer te moeten wachten :duimen:
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Weet je, hoe hard het ook klinkt ... Jullie weten nu van elkaar dat er verschil zit in jullie mening, en dat kan maar beter nu naar voren komen dan later 8)

En er worden op het moment veel puppen geboren, zie met regelmaat puppen "over' op de FB pagina van labradors.

Succes met de nieuwe zoektocht en ik hoop dat jullie snel een fokker vinden waarmee de klik goed voelt en waarbij meningen van elkaar gedeeld worden :)
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tammie »

Marcail schreef:
jeltje schreef:Ik dacht dat een pup altijd het eerste jaar alle entingen moet krijgen en dat je evt daarna voor titeren kiest, kan dat echt al dat je gaat titeren vanaf de geboorte? En wat als de pupeigenaar met het hondje naar een cursus wil of dat de hond tijdens vakantie naar een pension gaat, dan moet de pup geënt zijn toch, ook al sta je niet negatief tegenover titeren, dan heb je geen keus lijkt me. Kan een fokker dit dan bepalen voor een pupkoper?
Naar mijn informatie is dat ook zo, de eerste entingen moeten gegeven worden voor de antistoffen.
Dus de 6, 9 en 12 weken enting en daarna pas gaan titteren.

Maar jammer dat het hierop is stukgelopen bij deze fokker.
Succes met de verdere zoektocht er komt zeker een lief pupje op jullie pad.
Hoeft niet, pups kunnen in het nest al getiterd worden omdat er wordt gesuggereerd dat pups de anti-stoffen van de moeder meekrijgen. En dan kunnen ze dus later geënt worden.
Vervolgens kan je nog eens laten titeren voor de ik meen 9 weken inenting en dus deze ook nog naar achteren verschuiven.
Zit wat ingewikkelder in elkaar als ze volwassen zijn en durf het niet precies te zeggen.
Hier een heel topic over titeren/enten ... urn false;

Suc6 met de zoektocht. Beter het vinden van een fijne fokker en daar een pup halen dan een fokker waar je een pup koopt en achteraf niet zo'n fijn gevoel aan hebt.
Liefs tammie
:blondkopje: Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
:blondkopje: Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Afbeelding
Marcail
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marcail »

Tammie schreef:
Marcail schreef:
jeltje schreef:Ik dacht dat een pup altijd het eerste jaar alle entingen moet krijgen en dat je evt daarna voor titeren kiest, kan dat echt al dat je gaat titeren vanaf de geboorte? En wat als de pupeigenaar met het hondje naar een cursus wil of dat de hond tijdens vakantie naar een pension gaat, dan moet de pup geënt zijn toch, ook al sta je niet negatief tegenover titeren, dan heb je geen keus lijkt me. Kan een fokker dit dan bepalen voor een pupkoper?
Naar mijn informatie is dat ook zo, de eerste entingen moeten gegeven worden voor de antistoffen.
Dus de 6, 9 en 12 weken enting en daarna pas gaan titteren.

Maar jammer dat het hierop is stukgelopen bij deze fokker.
Succes met de verdere zoektocht er komt zeker een lief pupje op jullie pad.
Hoeft niet, pups kunnen in het nest al getiterd worden omdat er wordt gesuggereerd dat pups de anti-stoffen van de moeder meekrijgen. En dan kunnen ze dus later geënt worden.
Vervolgens kan je nog eens laten titeren voor de ik meen 9 weken inenting en dus deze ook nog naar achteren verschuiven.
Zit wat ingewikkelder in elkaar als ze volwassen zijn en durf het niet precies te zeggen.
Hier een heel topic over titeren/enten ... urn false;

Suc6 met de zoektocht. Beter het vinden van een fijne fokker en daar een pup halen dan een fokker waar je een pup koopt en achteraf niet zo'n fijn gevoel aan hebt.
\
Heb het er gisteravond nog met mijn DA over gehad, maar mij werd echt wel geadviseerd om de eerste entingen te geven en pas na een jaar te titteren. Maar goed een ieder heeft daar een ander advies en gedachte over.
Lovely Marcail van 't Chielewout ( 29-01-2008 )
Nixies Canberra van 't Chielewout ( 04-06-2008)
Moonlight Fia of Marcail Highlands ( 22-05-2011)
Moonlight May of Marcail Highlands ( 22-05-2011)
Mignon Bonnie of Marcail Highlands ( 11-02-2011)
Glorious Adin of Marcail Highlands (04-06-2012)
Kayby, Max, Beau. ( de bejaardenclub)
Floor 15-10-2002 / 04-01-2012
Enjoy 16-09-2000 / 27-04-2012
HennyH
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door HennyH »

Ik zou een pup zeker gaan inenten en niet vertrouwen op de antistoffen die ze van de moeder meekrijgen. Bij een besmetting zijn die absoluut niet voldoende.

Mijn eerste pup werd met 5 maanden doodziek na het likken aan hondenkots op straat. Hij had Parvo virus, dat ging rond in 1984.
Met goede medische zorg maar ook het feit dat hij goed geënt was heeft hij het overleefd. Ik zou het risico dus niet durven nemen met een pup om niet te enten.
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit
Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tammie »

Carola en Henny, ook hier is Indra gewoon geënt hoor volgens schema, ook ik durf het risico niet te lopen bij een pup :wink:

Moet het? Nee, de meningen zijn er over verdeeld :) Zo ook bij dierenartsen.
Hier ben ik zelfs nog steeds aan het dubben over wel/niet titeren en daarvan afhankelijk te laten enten.

En eerlijk gezegd ben ik er nog steeds niet uit bij Pepper en Indra.
Liefs tammie
:blondkopje: Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
:blondkopje: Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Afbeelding
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

hoe voorzichtig ik ook ben met het enten,een pup wordt hier gewoon volgens schema geent en dat zou ik ook van de fokker willen.
ik weet idd van fokkers en da`s die ook puppen titteren,maar ik durf dat risico niet te nemen.

ook krijgen ze hier met 1 jaar de booster shot en vanaf dan laat ik ze titteren
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Karlien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Karlien »

Ik dacht dat je als fokker verplicht was om te enten??
:blondpootje: Quan en Rumi
:zwartpootje: Caillou en Roeba
:pootje: Skye, Phlyn, Rhuna en Ramses
Lieske1977
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Lieske1977 »

roef schreef:hoe voorzichtig ik ook ben met het enten,een pup wordt hier gewoon volgens schema geent en dat zou ik ook van de fokker willen.
ik weet idd van fokkers en da`s die ook puppen titteren,maar ik durf dat risico niet te nemen.

ook krijgen ze hier met 1 jaar de booster shot en vanaf dan laat ik ze titteren
Dat is ook precies het advies dat ik kreeg van een dierenarts die zelf titeert!

Jammer dat je deze pup toch niet krijgt, Angelique. Ik hoop dat er heel snel ergens anders een mooie en lieve pup voor je is!
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Karlien schreef:Ik dacht dat je als fokker verplicht was om te enten??
Ja, je bent wettelijk verplicht (HKB) om de pups met 6 weken te enten.
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
AngeliqueB
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door AngeliqueB »

Eh Lien, ben nog een leek, waar staat HKB voor?
Groetjes, Wim en Angelique, Stephan en Rebecca
:zwartpootje: Ziggy (Laboriginals Oi Va Voi), 4-3-2014
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

AngeliqueB schreef:Eh Lien, ben nog een leek, waar staat HKB voor?
:oops: sorry... Honden en Katten Besluit
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
ploengs
Snuffelneus
Snuffelneus

Re: een pup; het lijkt voor ons niet te lukken

Ongelezen bericht door ploengs »

Als ik dit verhaal lees, lijkt het om dezelfde fokster te gaan als wat wij hebben meegemaakt.
Heel naar allemaal. Wij moeten ook onze wonden likken en opnieuw beginnen. Ik hoop dat jij nu wel de juiste hond hebt gevonden.
AngeliqueB
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Re: een pup; het lijkt voor ons niet te lukken

Ongelezen bericht door AngeliqueB »

ploengs schreef: Als ik dit verhaal lees, lijkt het om dezelfde fokster te gaan als wat wij hebben meegemaakt.
Heel naar allemaal. Wij moeten ook onze wonden likken en opnieuw beginnen. Ik hoop dat jij nu wel de juiste hond hebt gevonden.
Ja zeker, wij hebben een heerlijke labradorkerel van nu 10 maanden in huis! Ziggy, een prachtige zwarte labrador van Laboriginals.
We hebben wel e.e.a. met hem meegemaakt, maar we zijn nu op de goede weg en genieten elke dag van hem.
Ook hebben we nog steeds goed contact met de fokker en dat is ons ook heel wat waard.

Ook voor jullie is er vast een mooie, lieve, leuke, gekke labrador die bij een fokker vandaan komt die beter bij jullie past. Want geloof me, goed contact en een goed gevoel bij/met een fokker is heel belangrijk (zeker als dingen niet gaan zoals iedereen dacht dat ze zouden gaan).
Groetjes, Wim en Angelique, Stephan en Rebecca
:zwartpootje: Ziggy (Laboriginals Oi Va Voi), 4-3-2014
Plaats reactie