Castreren

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
NicoleGoossens
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door NicoleGoossens »

Wat Lien zegt klopt. Het wordt nog net niet zo gebracht dat ze zeggen. Maakt rond de leeftijd van 6 maanden maar een afspraak om hem te laten helpen. Maar gelukkig ben ik zelf zo verstandig om er goed over na te denken en aangezien ik er verder helemaal geen ervaring mee heb deze vraag op dit forum!
Super goed toch van je! :klasse:
Groetjes Nicole en een :zwartpootje: van Jackson!

:zwartpootje: Jackson 09-10-2012
:blondpootje: Benny* 17-10-2003 overleden 23-08-2012)
RolJes
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door RolJes »

Inderdaad heel goed van je! Als castreren niet nodig is dan lekker laten doen. Onze Binky kreeg wel aardig last van zijn hormonen rond die leeftijd. Na 2 keer een implantaat is hij er overheen gegroeid zeg maar. Dus mocht het ooit nodig zijn dan is een implantaat ook een optie.
Hoe meer ik de mensen leer kennen, hoe meer ik om honden geef.
HennyH
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door HennyH »

flamingo schreef:Bedankt alvast voor alle reacties.
Ik heb er opzich geen reden voor, maar ik had voor ik een hond had in mijn hoofd hup castrerenen dan ben je er vanaf. Maar als je een hond hebt is het heel anders, want dan lijkt het mij zeer moeilijk om hem weg te brengen en hem dan onder narcose zien te gaan. Maar ik ben er nu wel uit door jullie reacties dat ik hem nu in het begin zeker nog niet laat castreren! In de toekomst kan het altijd nog wel.
En hij is verder niet heel erg druk en is nog nooit weggelopen, luisterd goed.
Dan zou ik hem niet laten castreren of een implantaat inbrengen. Ik heb net bij de topic over "Cooper implantaat" mijn ervaringen met Spirit neergezet.
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit
Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tammie »

Ook ik zou hem persoonlijk dan niet laten castreren :wink:

Ook Bo hebben we niet laten castreren maar is open gebleven. Nooit geen spijt van gehad :wink:
Liefs tammie
:blondkopje: Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
:blondkopje: Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Afbeelding
Rick
Snuffelneus
Snuffelneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rick »

Wij hebben onze hond Nino wel laten castreren. Wel pas toen hij 2,5 jaar oud was.
We vonden namelijk door het hele huis de groene druppels en plekjes. Op de vloer, op de meubels...

Ik ben er alleen voorstander van als er een gegronde reden voor is..
Niet om de hond rustiger te krijgen, dat had dan met de opvoeding maar moeten gebeuren!

De ingreep stelde gelukkig niet veel voor, en Nino was binnen een paar dagen helemaal hersteld. Hij is er niet veel door veranderd, ook niet dikker geworden. Al ligt dat laatste natuurlijk ook aan jezelf :D
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

[/b]
Rick schreef:Wij hebben onze hond Nino wel laten castreren. Wel pas toen hij 2,5 jaar oud was.
We vonden namelijk door het hele huis de groene druppels en plekjes. Op de vloer, op de meubels...

Niet om de hond rustiger te krijgen, dat had dan met de opvoeding maar moeten gebeuren!

De ingreep stelde gelukkig niet veel voor, en Nino was binnen een paar dagen helemaal hersteld. Hij is er niet veel door veranderd, ook niet dikker geworden. Al ligt dat laatste natuurlijk ook aan jezelf :D
En de groene druppels was voor jou een gegronde reden om de hond te laten castreren :confused:
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
HennyH
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door HennyH »

Rick schreef:Wij hebben onze hond Nino wel laten castreren. Wel pas toen hij 2,5 jaar oud was.

Ik heb ook moeite met de groene druppels een gegronde reden voor castratie te vinden.

Net alsof weglopen, van opwinding niet meer kunnen luisteren of eten en complete onrust geen goede redenen zijn. Die zijn helaas erg moeilijk met opvoeding zomaar aan te pakken.

Ik had het implantaat bij Spirit toegediend omdat ik door hem compleet werd omgetrokken toen hij een lange lijn omhad en ik zwaar gekneusde ribben opliep. Hij was al aan de lange lijn want hij liep weg achter andere honden aan, zwom een brede vijver over naar andere honden toe en ging zelfs over eng dun ijs. Ik ging met naar een hondenschool en doe jachttraining met hem vanaf dat hij 9 weken is en toch kon ik dat stukje niet onder controle krijgen.

Maar ach, dat is geen echt goede reden. Groene druppels, ja dat wel!
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Ik heb daar geen moeite mee, die groene druppels, ik vind ze walgelijk! Ik ben niet gauw ergens vies van maar die druppels vind ik echt zo smerig. Het zit overal, op de muren, de deuren en die geur :kots:

En als je dan ook nog een kruipende baby over de vloer hebt dan is de beslissing gauw genomen. Nee, ik vind het wél een gegronde reden net als gedragsproblemen trouwens zoals Henny die noemt. Sommige problemen zijn moeilijk weg te trainen en als ze dan een gevaar voor zichzelf en anderen worden dan zou dat voor mij ook een reden zijn om te castreren.
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Wil enCo »

helemaal eens met Lien, ik zelf heb Co na 6 jaar trainen ,oefenen, onder appel houden ,vechtpartijen en aanrandingen laten castreren en , had ik dit maar 3 jaar eerder gedaan!
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Wil enCo schreef:helemaal eens met Lien, ik zelf heb Co na 6 jaar trainen ,oefenen, onder appel houden ,vechtpartijen en aanrandingen laten castreren en , had ik dit maar 3 jaar eerder gedaan!
Lien heeft het er toch over dat groene druppels een reden voor castratie zijn?

Tsja, voor mij horen eventuele groene druppels bij een reu, net als loopsheden bij een teef horen, en zou daarom nooit een hond laten helpen voor mijn eigen gemak (nl het schoonmaken van die druppels) maar ieder zijn keus 8)
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Dat ben ik niet helemaal met je eens Monique, loopsheden van een teef zijn maar 2x per jaar en groene druppels elke dag. Bovendien zitten groene druppels vol met bacteriën en een loopsheid van een teef is in principe schoon en is dus daar niet mee te vergelijken.

Het is iets te gemakkelijk om te zeggen dat je dan maar castreert vanwege je eigen gemak. Het is uiterst onhygiënisch die groene druppels, het houdt nooit op, en ik wilde destijds niet dat mijn peuters daar elke dag in zaten. Dan kan je wel de hele dag met een doekje achter je hond aan lopen. Een loopse teef is iets totaal anders. Groene druppels is gewoon een chronische ontsteking en daarom heel smerig.
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Ach, dat is toch altijd een afweging die ieder voor zich moet maken. Wanneer is het voor je eigen gemak en wanneer is het voor de hond beter?
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Als Daan geen prostaatklachten had gehad had ik hem nooit laten helpen ondanks die paar groene druppels, want dat heb ik nooit als vies/vervelend ervaren

Zijn vacht is bv door de castratie enorm veranderd.
Persoonlijk vind ik dat nadeel niet opwegen tegen het voordeel dat je van die groene druppels af bent.

In mijn ogen is het castreren om de groene druppels dan ook wel voor het eigen gemak ...
Stront eten is bv ook enorm onhygiënisch, en ken toch zat honden die dat doen en het baasje/vrouwtje daarna een heerlijke lik in hun gezicht geven, niemand die ik hoor over hygiëne.

Maar zoals ik al zei, ieder heeft zijn eigen idee hierover :)

Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Stront vreten vind ik ook vreselijk smerig :wink:

En ik had destijds een chow-chow reu, die had toch al een open vacht :D
groetjes, Lien

Noah/Bruce
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Noah/Bruce »

Wij hadden destijds ook veel last van de groene druppels van onze Rottherder Billy, op advies van de DA hebben we zijn voorhuid wat verwijdt, om nou te zeggen dat het helemaal over was, nee, maar het werd wel een stuk minder.

Nooit overwogen om hem te castreren, laat deze Billy ook nog ff genieten van zijn MAN zijn :D
TRAMPS LIKE US.......BABY WE WERE BORN TO RUN
Plaats reactie