Welke uit het nest

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
fieke
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door fieke »

Bruce was een nestje van drie reuen. Toen ze konden lopen waren zijn broertjes altijd aan het spelen. Onze kleine vriend vond dat veel te veel een gedoe. Hij zat altijd bij ze te kijken en als het teveel werd bemoeide hij zich ermee. Hij was lekker rustig. Hij heeft ook een klein wit vlekje, dat vonden we ook schattig.
Nu nog steeds is hij lekker rustig.
:bruinpootje: Bruce (Messi van Budiliumhof) 23-01-2012
flamingo
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door flamingo »

Bij Billy was de keuze niet zo moeilijk. Hij had 1 wit zusje en 2 witte broertjes en 1 zwart zusje en 4 zwarte broertjes.
Wij wilde zoiezo een zwarte dus de 3 witte vielen al af. En het zwarte teefje en 1 zwart reutje waren al vergeven, dus bleven er nog 4 over om uit te kiezen. Daarbij was er 1 langer harige dikkige deze viel ook al af en dan nog 1 die op de leeftijd van 4 weken onder de schilfers zat (trok ook niet weg). Dus toen nog 2 over en viel onze keuze op degene die we nu hebben. Nadat we heb gekozen hadden ben ik elke week wezen kijken bij hem zodat hij al een beetje aan mij kon wennen. En ik keek er altijd weer naar uit dat het zaterdag was! Dan kon ik weer kijken. De fokkers zeiden ook dat het wel één van de slimste uit het nest was en dat blijkt ook wel zo te zijn. Hij leert veel sneller als zijn witte broer en zus, want we hebben met z'n 3e namelijk op puppycursus gezeten!
:zwartpootje: Billy 22-06-2013
saskia burghout
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door saskia burghout »

hoi Esther,
Ik weet toevallig wie de puppy test gaat doen bij jou pup, Zijn vrienden van ons.
die hebben bij ons ook de puppy test gedaan en ze doen het echt heel goed.
hij heeft veel ervaring met honden heeft ook op de Nimrod gestaan met zijn hond (vader van Kane).
kan je op vertrouwen dat het helemaal goed komt.
p.s de vader van jou pup Kane heb ik een zus van geweldige hond.
roelien

Ongelezen bericht door roelien »

corretje schreef: Hoe reageren ze op klappen. Schrikt er 1 dan is ie denk ik niet heel geschikt voor de jacht.
Wat is er mis met schrikken? Volgens mij gaat het toch meer om hoe snel ze daarna herstellen?
saskia burghout
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Contacteer:

roelien schreef:
corretje schreef: Hoe reageren ze op klappen. Schrikt er 1 dan is ie denk ik niet heel geschikt voor de jacht.
Wat is er mis met schrikken? Volgens mij gaat het toch meer om hoe snel ze daarna herstellen?
Schrikken mogen ze allemaal maar je kijk hoe ze herstellen. het gaat er om hoe die pup het zelfstandig het oplost.
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door corretje »

Ja dat bedoelde ik eigenlijk ook maar kwam er niet uit. :oops:
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008
roelien

Ongelezen bericht door roelien »

corretje schreef:Ja dat bedoelde ik eigenlijk ook maar kwam er niet uit. :oops:
:klasse:
Ester007
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Ester007 »

saskia burghout schreef:hoi Esther,
Ik weet toevallig wie de puppy test gaat doen bij jou pup, Zijn vrienden van ons.
hij heeft veel ervaring met honden heeft ook op de Nimrod gestaan met zijn hond (vader van Kane).
Ja leuke honden die Millers, stond op hun wachtlijst maar helaas maar 1 teefje. Ook bij Muntenbos stond ik op de lijst, helaas leeg gebleven. Ben heel blij dat dit gelukt is.

Heb er super veel zin in!
(Vreselijk van Ace haar zus, jullie zullen ook wel geschrokken zijn)
Pluk de dag!

:zwartpootje: Tako van de Rooise Heikant 21-09-2005
:zwartpootje: Born to be free van de Achtse Vallei (Robi) 1-11-2013
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Ik heb enkele keren puppytesten uitgevoerd bij fokkers. Er is zeker een indicatie, maar zelf heb ik er niet zoveel mee (als in dat ik het laat meewegen in mijn keuze).
Als je echt een bepaald type karakter wilt, kan het handig zijn.

Ik kies zelf voor het hondje dat qua energie aansluit bij mij. En of dat dan een wat terughoudender hondje (Juna) is, of juist een zelfverzekerder (Fust) hondje, dat maakt me dan minder uit. Ik houd van honden met een "zachte" energie. Oftewel; honden die weinig correctie vragen en meegaand willen zijn. Hoewel de dames een compleet ander karakter hebben, zijn beiden inderdaad heel meegaand.
In het geval van Cial was er geen keuze, daar hij de hele baarmoeder voor zichzelf wilde hebben :lol: maar ook hij is uitgegroeid tot een meegaande vriendelijke jongen.
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
saskia burghout
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Contacteer:

Ester007 schreef:
saskia burghout schreef:hoi Esther,
Ja leuke honden die Millers, stond op hun wachtlijst maar helaas maar 1 teefje. Ook bij Muntenbos stond ik op de lijst, helaas leeg gebleven. Ben heel blij dat dit gelukt is.

Heb er super veel zin in!
(Vreselijk van Ace haar zus, jullie zullen ook wel geschrokken zijn)[/quote

wij zijn zeker geschokken zo plotseling ineens.
:cry:
Ester007
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Lupos schreef:Ik heb enkele keren puppytesten uitgevoerd bij fokkers. Er is zeker een indicatie, maar zelf heb ik er niet zoveel mee (als in dat ik het laat meewegen in mijn keuze).
Als je echt een bepaald type karakter wilt, kan het handig zijn.

Ik kies zelf voor het hondje dat qua energie aansluit bij mij. En of dat dan een wat terughoudender hondje (Juna) is, of juist een zelfverzekerder (Fust) hondje, dat maakt me dan minder uit. Ik houd van honden met een "zachte" energie. Oftewel; honden die weinig correctie vragen en meegaand willen zijn. Hoewel de dames een compleet ander karakter hebben, zijn beiden inderdaad heel meegaand.
In het geval van Cial was er geen keuze, daar hij de hele baarmoeder voor zichzelf wilde hebben :lol: maar ook hij is uitgegroeid tot een meegaande vriendelijke jongen.
Meegaand, kun je dat zien in een nest? Ik denk dat ze die eigenschap erven als pa en ma dat ook hebben, of niet?
Pluk de dag!

Ester007
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Puppytest was voor ons toch een belangrijke factor.
Daar door hebben we toch een andere pup gekozen als we in eerste instantie dachten.
Pluk de dag!

lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door lucievd »

Voor wat voor pup zijn jullie gegaan? :)
Ester007
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Deze pup is ondernemend en actief.
Kijkt heel even een paar seconden een nieuwe situatie aan en stapt er dan opaf.
Vleugeltje en konijnenvelletje pakte ze meteen op en kwam ze brengen.

De testers gaven aan deze pup van nature meer aanleg heeft en verder kan komen met wat ik uiteindelijk wil, in vergelijking met de andere.

Het is wel een pup die stevige en consequente leiding nodig heeft (heeft iedere pup natuurlijk, maar bij deze kwam dat heel sterk naar voren)

Dus we hebben onze handjes vol haha
Pluk de dag!

lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door lucievd »

Je hoeft je vast niet te vervelen :wink:
En als je het goed begeleidt ga je er vast een heel fijn werkend hondje aan over houden.
Alvast veel plezier!!
Plaats reactie