natuurlijk vlooienmiddel

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

Petra8888 schreef:Voor de mensen die ontwormen doen met knoflook en schapenvet.

Aangezien je veel soorten wormen niet met het blote oog kunt zien, is het verstandig om met regelmaat de DA je hond te laten controleren op wormen. De dierenarts zendt de ontlasting van je hond naar het veterinair parasitologisch laboratorium alwaar de ontlasting gechecked wordt op wormen.

http://explained4u.nl/dier-en-natuur/on ... -hond.html" onclick="window.open(this.href);return false;
dit hoeft niet perse,je kan ook zelf de ontlasting op sturen naar het vetrinairisch labratorium het woud.
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... 7178,d.d2k" onclick="window.open(this.href);return false;
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
mawo
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door mawo »

Ik heb bij Mylan altijd Frontline gebruikt tegen teken en vlooien, maar door zijn tia kreeg hij al zoveel medicijnen dat onze holistische dierenarts zei dat we het deze zomer met een natuurlijk middel (een combinatie van appelazijn, teatree olie en water) moesten doen. Begin september kreeg hij erge jeuk. De dierenarts dacht dat het door de vele medicijnen kwam en hij heeft wel 5 soorten druppels gehad tegen de jeuk. Mylan heeft bij onze vaste oppas gelogeerd toen wij op vakantie waren. Toen wij hem ophaalden was zijn hele onderrug kapot. We hebben een afspraak gemaakt met een dermatoloog in Rhenen. Bij ons eerste bezoek bleek dat hij onder de vlooien zat en een vlooienallergie had. We schaamden ons dood, maar konden niet begrijpen dat onze eigen dierenarts dat niet had gezien. We zijn 3x bij haar geweest. Zelf hebben we daar ook niet aan gedacht, omdat hij nog nooit vlooien heeft gehad. We hebben het hele huis moeten ontsmetten en Mylan moet het hele jaar door om de 14 dagen afwisselend Frontline Combi hebben en Comfortis tabletten slikken. Het ergste vind ik dat Mylan 3 maanden ontzettende jeuk heeft gehad wat eigenlijk niet nodig was. Dus voor ons geen natuurlijke middelen meer.
poot van Mylan en groetjes van Marian

:zwartpootje: Mylan (Precious Mylan of Naiadsmanor)22-12-2003 - (overleden 26-06-2015)
:blondpootje: Yosta *15-01-1995 -(overleden 04-07-2003)
roef
Speurneus
Speurneus

bij de drogist,apotheek en betere dsz zijn er goede netenkammetjes te koop.
met die kammetjes kun je een paar keer per week checken of je hond vlooien heeft.
ik doe dat in de winter een paar x week en in de warmere seizoenen iedere dag.

mocht er dan eens een vlo mee gelift zijn van buiten(zoals bij Hidde in augustus) dan ben je er optijd bij en kun je maatregelen treffen.
in ons geval was dat 2 x per dag kammen en teatree/lavendel pray maken en zo de honden en de vloer en manden ed behandelen.
ook stofzuigde ik iedere dag :zuigen:

het lijkt mischien veel werk,maar dat valt wel mee.het prayen deed ik toch wel bij iedere keer naar buiten(tegen de teken) en het kammen vinden ze hier heerlijk dus vergeten lukt niet :D en het hoort hier gewoon bij de dagelijkse verzorging(pootjes ,teken,oortjes ed)
mawo
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door mawo »

roef schreef:bij de drogist,apotheek en betere dsz zijn er goede netenkammetjes te koop.
met die kammetjes kun je een paar keer per week checken of je hond vlooien heeft.
ik doe dat in de winter een paar x week en in de warmere seizoenen iedere dag.

mocht er dan eens een vlo mee gelift zijn van buiten(zoals bij Hidde in augustus) dan ben je er optijd bij en kun je maatregelen treffen.
in ons geval was dat 2 x per dag kammen en teatree/lavendel pray maken en zo de honden en de vloer en manden ed behandelen.
ook stofzuigde ik iedere dag :zuigen:

het lijkt mischien veel werk,maar dat valt wel mee.het prayen deed ik toch wel bij iedere keer naar buiten(tegen de teken) en het kammen vinden ze hier heerlijk dus vergeten lukt niet :D en het hoort hier gewoon bij de dagelijkse verzorging(pootjes ,teken,oortjes ed)
Stofzuigen en dweilen deed ik al elke dag omdat mijn kleindochters vaak komen en nog over de vloer kruipen. Aan vlooien hebben we niet gedacht omdat hij tot september geen jeuk had.
We geloofden de dierenarts dat het door de medicijnen kon komen.
Nu hebben we een kam waar we hem elke dag mee controleren. Die ellende willen we niet nog een keer meemaken.
poot van Mylan en groetjes van Marian

:zwartpootje: Mylan (Precious Mylan of Naiadsmanor)22-12-2003 - (overleden 26-06-2015)
:blondpootje: Yosta *15-01-1995 -(overleden 04-07-2003)
roef
Speurneus
Speurneus

ja dat snap ik,schijnt echt heftig te zijn een vlooienallergie :(
vaak is 1 beet al genoeg om de ellende weer op te starten.
ik griezel er echt van van die kleine ettertjes :mad: :oops:
Plaats reactie