Chemische castratie

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Sas14 schreef:Zou je de hond aanlijnen als hij dit zwaan kleef aan gedrag laat zien?
Meda doet dat namelijk heel sporadisch, ik hoopte dat de andere hond dit zelf zou corrigeren. Is dit een reële gedachte?
Ik ben altijd in twijfel, wanneer 'corrigeer' je als eigenaar en wanneer kunnen honden dit samen oplossen?
Ik lijn mijn honden wel aan als ze irritant gedrag vertonen, maar gelukkig doen beide heren dat hier niet meer.
Daan heeft dit gedrag met 1 teef gehad waar wij vroeger wel eens mee gingen lopen. Niet rijden, maar wel constant zijn neus in haar achterste :roll:
Eerst geprobeerd dit eruit te trainen, maar op de een of andere manier lukte dat niet, dus dan maar aanlijnen ipv hem zijn gang laten gaan :)

Regelmatig hoor ik als een hond rijd/plakt bij Kay, hij zal zo wel afstraffen hé ? Dat heeft nl veeeeeeeel meer effect dan dat ik het doe

Hartstikke leuk, maar Kay doet dat dus niet en vind ik dat de eigenaar van de hond die opdringerig is actie moet ondernemen. Doet hij/zij dat niet, dan doe ik het !
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

ja ik zou mijn hond aanlijnen als hij dit gedrag vertoonde.
als ik onbekende honden aan zie komen dan lijn ik Roef standaard aan.
eenmaal dichter bij zie ik aan de houding van Roef wel of hij los kan bij de betreffende hond of niet.

ik merk ook dat als Roef weer een keer een succes heeft geboekt dat hij daarna ook weer scherper oplet op andere honden,dus laat ik hem geen successen boeken en dat loopt hier in het park stukken relaxter.

helaas heb ik het rij gedrag bij Roef er nooit uit kunnen krijgen,zo als gezegt het is minder geworden na zijn castratie,maar het gedrag vertoond meneer nog steeds bij onzekere honden
:roll:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Sas14
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Sas14 »

Ik wandel bijna altijd in losloopgebied met Meda. Hij vertoont nauwelijks vervelend gedrag ten opzichte van andere honden, ze maken even kennis en de ene keer speelt hij met de betreffende hond en de andere keer vindt hij de hond niet 'interessant' en loopt hij direct weer met mij mee. Hij rijdt tijdens wandelingen nooit en rent ook nooit als een losgeslagen hond op de ander af.
Kortom tijdens een wandeling met mij vertoont hij mijns inziens geen vervelend gedrag naar andere honden toe. Ik vind het daarom ook niet nodig hem aan te lijnen bij elke hond die er aan komt. Ik let wel op hoe Meda reageert en wat de andere hond laat zien. Op een gegeven moment ken je de eigenaren en honden ook een beetje en weet je bij welke hond je moet doorlopen of evt. aanlijnen en bij welke niet.

En het is inderdaad niet leuk om te zien dat je hond soms gedrag vertoont dat niet wenselijk is.
:blondkopje: Meda (Iron Achter 't Dijkje) 24-02-2012
Plaats reactie