Opspringen tegen keuken, eettafel enz.

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
-kim-
Speurneus
Speurneus

Re: Opspringen tegen keuken, eettafel enz.

Ongelezen bericht door -kim- »

en hem flink laten schrikken ?

Is Youp op die momenten niet heel moe of juist verveeld ?
Ik zelf zou hem gewoon neutraal in de bench zetten en vooral negeren en als hij gekalmeerd is eruit halen. Dan blaft ie maar, want zo te horen is het opspringen iets wat bij een bepaalde bui van Youp hoort en doet hij het niet alleen om eten of iets te pikken 8)
Ik neem dan wel aan dat hij zich normaal wel laat corrigeren.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door corretje »

Ik zou hem ook eens flink laten schrikken. Dat heb ik een keer bij Diezel gedaan toen hij het eten van de kat pakte. Daarna nooit meer gedaan. Of een slipper naar hem toegooien. Daar schrikken ze ook wel van.

Maar een correctie band zou ik zeker niet doen. Of hem niet in de keuken laten???
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008
Susan78
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Susan78 »

Lex sprong ook steeds tegen het aanrecht op toen hij net bij ons was (hij was net 6 geworden, maar slecht tot niet opgevoed) en eigenlijk viel er toen per ongeluk een pannendeksel naast hem op de grond.. Hij sprong van schrik 2 meter achteruit en sindsdien heeft hij respect voor de keuken en ligt hij tijdens het koken braaf bij de ingang van de keuken.. Hij schrok zich rot, maar het werkte wel!!
:bruinkopje: Lex 27-02-2003 (overleden op 28-11-2014) voor altijd in ons hart..
:blondkopje: Joep (Wise Tails Lucky Boy) 21-05-2012
x-YaraYoup-x
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door x-YaraYoup-x »

Ik zou niet weten hoe ik Youp dan moet laten schrikken, want hij schrikt namelijk helemaal nergens van ! xD Een pan bij ons op de grond laten vallen kan niet want we hebben een marmeren vloer. Ik heb hem trouwens wel een paar keer laten schrikken hoor, maar dat heeft (nog) niet geholpen. Als hij het doet is hij denk eerder verveeld dan moe, want als hij moe is hebben we dat vrij snel door, dan gaat hij gelijk de bench in en slaapt hij meestal meteen :) Neutraal in de bench zetten kan ik wel gaan proberen ja.. Maar dat geblaf is zo vervelend dus dat doe ik eigenlijk liever niet. En normaal laat hij zich wel corrigeren hoor :D

Onze keuken en de woonkamer is één grote ruimte dus hem niet meer in de keuken laten is ook geen optie. Het is zeg maar een inloop keuken. Dan zouden we er hekken neer moeten zetten, dat vind ik wel erg overdreven worden.
Groetjes,
Laura, Youp & Yara

Afbeelding

Bedankt Monika voor de banner & avatar !

:bruinkopje: Yara ♀ 15-10-2007
:blondkopje: Youp ♂ (Riverflow To Be A Star) 21-08-2013
x-YaraYoup-x
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door x-YaraYoup-x »

Opeens is het springen helemaal over !! :klasse: We hebben er weinig aan gedaan maar hij doet het nu gelukkig uit zichzelf niet meer. We merken ook duidelijk dat hij ouder wordt, hij wordt nu ook veel rustiger in huis. En als we nu zien dat Youp wilt gaan springen zeggen we nee en dan loopt hij al gelijk door, super dus :)
Groetjes,
Laura, Youp & Yara

Afbeelding

Bedankt Monika voor de banner & avatar !

:bruinkopje: Yara ♀ 15-10-2007
:blondkopje: Youp ♂ (Riverflow To Be A Star) 21-08-2013
Plaats reactie