yes!! morgen is het zo ver..

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Cassandra
Snuffelneus
Snuffelneus

Re: yes!! morgen is het zo ver..

Ongelezen bericht door Cassandra »

Achteraf klinkt t wel een beetje knullig :oops: Ik trok wat ik ergens las, als je zorgt dat de pup moe is als hij toch al in de bench moet het aanwennen aan de bench makkelijker gaat.
Aan de andere kant kan ik het met mijn vorige pup (in 2006 alweer) niet heugen dat ik daar ooit mee heb gespeeld in de ochtend. Temeer omdat t slaap nog dusdanig in mijn ogen zat dat ik niets zag en maar een ding wilde, pup poepen en plassen en zelf naar bed.
Dus excuses voor mijn blonde opmerking :oops: :roll:

Hoe groot is je bench? In 2006 had ik de eerste twee nachten een grote bench en dat was paniek. Daarna verruild voor een kleine en dat was een waar paradijsje, hond had nooit meer een kik gegeven. Wij hebben nu dus ook een kleine bench aangeschaft voor de eerste tijd.
:zwartkopje: Charlie, 21-02-2014 (Flatcoated Retriever)
Laura
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Laura »

Cassandra schreef: Achteraf klinkt t wel een beetje knullig :oops: Dus excuses voor mijn blonde opmerking :oops: :roll:
Soms zijn er geen goede of slechte tips, het is net wat voor jou en je pup werkt, mijns inziens! :wink: Het is aan iedereen zelf om uit tips en adviezen te kiezen!
Maar toch.... je maakt het wel dubbel en dwars goed met je volgende opmerking over de grootte van de bench! :applaus: Heeeeel belangrijk! Je kunt ook een grote bench afzetten met een mdf plaat, gaatje in elke hoek boren en met tyreps (of hoe je die dingen ook noemt) aan de bench vastmaken... kan de bench meegroeien met je pup!
:bruinkopje: Guus 30-07-2010
:zwartkopje: Moos 07-12-2012
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Wat ook nog kan, is een kartonnen doos halen bij de supermarkt en die op zijn kant in de bench leggen met een kleedje en een knuffel erin. Dan heeft de pup een veilig holletje waar hij lekker in kan wegkruipen. Verder kan je in het begin als de pup goed moe is en moet slapen, even bij hem blijven zitten tot hij slaapt. Niks zeggen en ´s avonds / ´s nachts geen licht aan. Net zoals je bij een jengelige peuter / kleuter zou doen. Werkt vaak heel goed!

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
Plaats reactie