Zin/onzin van gezondheidscheck pup zes maanden

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Re: Zin/onzin van gezondheidscheck pup zes maanden

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Lynna2406 schreef: Mijn dierenarts heeft me aangeraden haar met 6 maanden te steriliseren en dan doet hij natuurlijk ook meteen die check. Zo maar voor niks zou ik daar niet heen gaan, tenzij ik vragen zou hebben.
In deze dierenarts zou ik meteen geen vertrouwen meer hebben.
Ga inderdaad eerst lezen voor je een beslissing neemt.
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door daantjuh85 »

Wij hebben met een jongeren programma meegedaan. Dan gingen we in herverdeeld levensjaar nog een aantal keer heen. Omdat het ook onze eerste hond is vonden wij het prettig. De dierenarts is niet naast de deur, dus zo toch regelmatig langs geweest en nu is het dus goed bij de da. Veel tops gekregen(veel die ee bij de cursussen eigenlijk ook wel al hoorden) het is voor ons dus echt extra geweest. Ik weet niet of we dit met onze volgende hond nog eens zouden doen, maar leuk was het zeker!
Kelsey en Lenka
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Kelsey en Lenka »

Ik ga ook niet zomaar. Op 5 maand ben ik wel geweest omdat er een tandje raar groeit. Maar het kan geen kwaad; ze zal er geen last van ondervinden; gewoon een schoonheidsfoutje.
:blondpootje: Kelsey (10-10-99 / 16-01-14 )
:bruinpootje: Lenka (Mika of purple heathmoor) 15/08/13
:zwartpootje: Bo (cavalier King Charles) 03/08/04
:zwartpootje: Luna 12/09/13
marron
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door marron »

Lien schreef:
Lynna2406 schreef: Mijn dierenarts heeft me aangeraden haar met 6 maanden te steriliseren en dan doet hij natuurlijk ook meteen die check. Zo maar voor niks zou ik daar niet heen gaan, tenzij ik vragen zou hebben.
Met 6 maanden steriliseren???? Is die man niet goed wijs!

Ga je dat ook doen? In dat geval zou ik me nog eens heel goed verdiepen in dit onderwerp.
Mijn ervaring als fokster is dat toch nog heel veel mensen het woord van de dierenarts als een soort bijbel zien, niet eerst de fokker opbellen voor eventueel advies, maar huppa gewoon gelijk doen want de DA zegt het.Ik zeg tegen mijn pupkopers altijd, eerst mij bellen dan pas de DA of het moet een spoedgeval zijn natuurlijk.
Ik krijg hier ook de kriebels van, hopelijk is ze verstandig en doet het niet. :)
Ook die check up van 6 maand is voor geldelijk gewin, ook al kost het niets het is toch klantenbinding. Als je dat in je achterhoofd houd, en het is gratis dan zou ik wel gewoon gaan omdat je lab dan wel een leuke ervaring opdoet, en dat is nooit weg, kost het geld en er is niets aan de hand met je labbie, dan lekker zo laten. :)
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)
Lieske1977
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Lieske1977 »

De knoop is doorgehakt: er komt geen gezondheidscheck voor Joy :) Eigenlijk neigde ik daar meteen al naar omdat ze het op alle fronten prima doet, maar toch bracht die oproep me even aan het twijfelen. Slimme dierenarts 8) Bedankt voor al jullie reacties!
:bruinkopje: Bo, geb. 7 mei 2002, overleden 9 sept. 2013
:bruinkopje: Joy (Follow You Follow Me van het Oosterhuis), geb. 6 september 2013
Plaats reactie