Gedrag van Sam als de baas er niet is

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
renate
Speurneus
Speurneus

Re: Gedrag van Sam als de baas er niet is

Ongelezen bericht door renate »

Wat ik bedoelde is inderdaad consequent zijn en doorzetten. Jij bepaald en niet de hond.
Daarom ook speelgoed opbergen, jij bepaald wanneer er gespeeld word en niet de hond.

Verder ben ik helemaal met marron eens. Je hebt een rangorde probleem, jou hond staat boven jou.

Dit is inderdaad niet met een vinger wijzen hoor ;)
Iedereen maakt fouten en daar leer je alleen maar van. Bij ons is het ook met vallen en opstaan gegaan en nog zijn mijn honden niet perfect maar ik ook niet hahaha.
roelien

Ongelezen bericht door roelien »

H!lde schreef: Poeh voor mijn gevoel negeer ik best lang, maar qua tijd zal het misschien twee minuten zijn?
Eigenlijk is dat niet echt negeren. Het is even wachten of hij zijn gedrag miss veranderd, dat doet hij niet. Jij grijpt in, en hij heeft zijn aandacht weer te pakken.

Negeren moet eigenlijk zolang duren, totdat hij het gedrag zelf stopt.
Net als met de bench aanleren, als je de hond eruit haalt op het moment dat hij blaft, zal hij heel snel leren dat blaffen helpt om eruit te komen.

Ik zou er goed de tijd voor nemen, en eens 'echt' gaan negeren. Kijken wat er dan gebeurd.
Kan een kwestie van een heel lange adem zijn, dan wacht je tot hij echt even rustig is, en dan pas belonen.
Tot die tijd gewoon als een blok beton op de bank zitten, mits hij echt zijn tanden in je zet ;)
H!lde
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door H!lde »

Iedereen bedankt voor de tips. Het boekje; Hij wil dat, is helemaal gelezen en daar ging idd wel een lampje branden. Echt menen wat je zegt, consuquent zijn en éénmaal commando geven, niet tien keer. En echt waar, we hebben al twee heerlijke avonden achter de rug. Ik leer nu misschien wel net zo snel als een labrador ;-)
:blondkopje: Sam (Indy) van Achter 't Dijkje (20-04-2012)
marron
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door marron »

H!lde schreef: Iedereen bedankt voor de tips. Het boekje; Hij wil dat, is helemaal gelezen en daar ging idd wel een lampje branden. Echt menen wat je zegt, consuquent zijn en éénmaal commando geven, niet tien keer. En echt waar, we hebben al twee heerlijke avonden achter de rug. Ik leer nu misschien wel net zo snel als een labrador ;-)
:klasse:
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)
Plaats reactie