Grappig gedrag, maar waar komt het vandaan ?
-
Op_zoek
- Snuffelneus

Re: Grappig gedrag, maar waar komt het vandaan ?
Zo... na een paar dagen maar eens kijken óf er iemand dit herkent, en wat blijkt : heel veel !
Bedankt voor het meedenken, ik denk dat het inderdaad wel eens heel goed om het instinct als retriever te maken zou kunnen hebben...
Het blijft een grappig en ook wel aandoenlijk gezicht !
Bedankt iedereen !
/a
Bedankt voor het meedenken, ik denk dat het inderdaad wel eens heel goed om het instinct als retriever te maken zou kunnen hebben...
Het blijft een grappig en ook wel aandoenlijk gezicht !
Bedankt iedereen !
/a
-
Dora
- Snuffelneus

Ik vroeg me af wat voor 'knuffels' jullie eigenlijk aan jullie labjes geven...
'k Heb er al verschillende geprobeerd, maar Gitta is zo'n kauwer dat ik er moet gaan naast zitten omdat ze dan aan het beertje begint 'te knabbelen'. Er zijn er hier al veel kapot gegaan, wat ik jammer vind. Dikwijls is het 15 minuten onder toezicht met de knuffel spelen...en dan weer weg omdat ze te hard op het beestje begint te knabbelen.
Als ze puppy was heeft ze zooooolang met hetzelfde kleine vodje (soort babyknuffel met piepje erin) gespeeld, opeens kapot gebeten tijdens het wisselen...dus ik bestel een nieuwe, na een half uur welgeteld, in pluizen en stukken van elkaar! Vond het echt zonde, want ze speelde er zo graag mee.
Ik heb nu een Kong-knuffel gekocht, met een soort van 'tentakels' aan, maar ik durf die niet bij haar te laten liggen, want ik ben er van overtuigd dat ze die ook aan flarden scheurt.
Als jullie tips hebben voor 'stevige' knuffels, laat me gerust wat weten
'k Heb er al verschillende geprobeerd, maar Gitta is zo'n kauwer dat ik er moet gaan naast zitten omdat ze dan aan het beertje begint 'te knabbelen'. Er zijn er hier al veel kapot gegaan, wat ik jammer vind. Dikwijls is het 15 minuten onder toezicht met de knuffel spelen...en dan weer weg omdat ze te hard op het beestje begint te knabbelen.
Als ze puppy was heeft ze zooooolang met hetzelfde kleine vodje (soort babyknuffel met piepje erin) gespeeld, opeens kapot gebeten tijdens het wisselen...dus ik bestel een nieuwe, na een half uur welgeteld, in pluizen en stukken van elkaar! Vond het echt zonde, want ze speelde er zo graag mee.
Ik heb nu een Kong-knuffel gekocht, met een soort van 'tentakels' aan, maar ik durf die niet bij haar te laten liggen, want ik ben er van overtuigd dat ze die ook aan flarden scheurt.
Als jullie tips hebben voor 'stevige' knuffels, laat me gerust wat weten
-
Josje123
- Kleine hondenneus

Vanaf het moment dat we wakker zijn en Nova uit haar bench laten, wil ze heel graag knuffelen maar NIET voordat ze een kluif of speeltje in haar bek neemt 

-
Marinka
- Kleine hondenneus

Farah loopt ook altijd rond met een speeltje in haar bek. Het is zelfs zo dat ze regelmatig ook met een speeltje in haar bek in slaap valt. Mocht ze zonder speeltje in haar mand gaan liggen dan gaat ze slapen met de fleecedeken in haar bek.
- Caya
- Hele grote hondenneus

Hier wordt ook zodra wij de slaapkamerdeur doorkomen door de 2 jongsten een speeltje gezocht om in de bek te houden en trots mee rond te lopen.
Wat er ook speelt in de wereld, laat het vooral de honden zijn!

Dewi ♀ 21-04-03/08-08-17
Norah ♀ (The Prettiest vh Oosterhuis) 01-11-05
Fleur ♀ (Just Imagine vh Oosterhuis) 09-01-08
Cleo ♀ ( Lab' Major Headway) 08-03-11
Rose ♀ (Lab' Major Limited Edition) 20-04-12
Jenthe ♀ (Lab' Major Flower Power) 10-05-14
Xanne ♀ 24-10-02/22-08-13

- Caya
- Hele grote hondenneus

http://www.bionicplay.com. , dit is onverwoestbaar speelgoed en ik spreek uit eigen ervaring. Wij hebben het bij Zooplus gekocht maar er zullen vast meer zaken zijn die het verkopen.
Wat er ook speelt in de wereld, laat het vooral de honden zijn!

Dewi ♀ 21-04-03/08-08-17
Norah ♀ (The Prettiest vh Oosterhuis) 01-11-05
Fleur ♀ (Just Imagine vh Oosterhuis) 09-01-08
Cleo ♀ ( Lab' Major Headway) 08-03-11
Rose ♀ (Lab' Major Limited Edition) 20-04-12
Jenthe ♀ (Lab' Major Flower Power) 10-05-14
Xanne ♀ 24-10-02/22-08-13

-
Zipya
Onze Turkse kruising Billy begroet ons ook altijd met een knuffel in zijn bek en hij is geen lab.
Hij apporteert wel graag en pakt ook altijd zijn lievelingsknuffel als onze Kaya heftig reageert op andere honden/mensen (die langskomen).
Hij snapt dat gedrag van haar namelijk niet en gaat dan als afleiding lekker spelen.
Hij apporteert wel graag en pakt ook altijd zijn lievelingsknuffel als onze Kaya heftig reageert op andere honden/mensen (die langskomen).
Hij snapt dat gedrag van haar namelijk niet en gaat dan als afleiding lekker spelen.
-
Troy
- Snuffelneus

Herkenbaar, Troy doet het ook, volgens mij is het niets anders dan proberen het bezoek zover te krijgen te gaan spelen met hem. Als ik er niks van zeg dan dumpt hij alles voor de voeten van het bezoek dat ie kan vinden en gaat ie net zolang door tot het bezoek er mee begint te spelen of zelfs mee naar buiten gaat
Soms wel handig want hij komt dan vaak met verloren dingen aanslepen die ik al een tijdje weer niet gezien had 
-
Terra5
- Speurneus

Hier is het juist geen teken om te spelen, het is echt om te begroeten. Soms komt er wel eens visite die dan denken dat ze inderdaad een speeltje aanbieden om te spelen en dan willen ze het afpakken, maar dan wordt er weggedraaid door de damesTroy schreef: Herkenbaar, Troy doet het ook, volgens mij is het niets anders dan proberen het bezoek zover te krijgen te gaan spelen met hem. Als ik er niks van zeg dan dumpt hij alles voor de voeten van het bezoek dat ie kan vinden en gaat ie net zolang door tot het bezoek er mee begint te spelen of zelfs mee naar buiten gaatSoms wel handig want hij komt dan vaak met verloren dingen aanslepen die ik al een tijdje weer niet gezien had
![]()
Nee, hier moeten ze iets in de bek hebben en dan alleen rondlopen, met een sterk wiebelende achterkant
Tamara,
Danouk en
Sanna
In loving memory
Terra

Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
In loving memory

-
rimanime
- Speurneus

En dan ook nog trots met de kop enigszins omhoog 

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......
Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-
Bowie
- Speurneus

Hier 't zelfde als bij Tamara (Terra5).Terra5 schreef:Hier is het juist geen teken om te spelen, het is echt om te begroeten. Soms komt er wel eens visite die dan denken dat ze inderdaad een speeltje aanbieden om te spelen en dan willen ze het afpakken, maar dan wordt er weggedraaid door de damesTroy schreef: Herkenbaar, Troy doet het ook, volgens mij is het niets anders dan proberen het bezoek zover te krijgen te gaan spelen met hem. Als ik er niks van zeg dan dumpt hij alles voor de voeten van het bezoek dat ie kan vinden en gaat ie net zolang door tot het bezoek er mee begint te spelen of zelfs mee naar buiten gaatSoms wel handig want hij komt dan vaak met verloren dingen aanslepen die ik al een tijdje weer niet gezien had
![]()
Of ze laten het keurig los om vervolgens een ander speeltje te pakken waarmee ze kunnen showen.
Nee, hier moeten ze iets in de bek hebben en dan alleen rondlopen, met een sterk wiebelende achterkant
-
Coll0209
- Snuffelneus

Sherlock moet ook altijd wat in zijn bek hebben als wij thuis komen, of als er bezoek komt. Het is wel schattig!