Pup bijt op z'n staart

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
Mani
Snuffelneus
Snuffelneus

Re: Pup bijt op z'n staart

Ongelezen bericht door Mani »

-kim- schreef: Als medische redenen zijn uitgesloten zou ik er een gedragstherapeut bijhalen en wellicht eens een paar dagen een kap op, om het patroon te doorbreken.

Hij krijg verder wel genoeg geestelijke en lichamelijke uitdaging ?
Pfoe, ik vind die kap zo zielig voor hem! Hij kan zich dan niet eens meer fatsoenlijk omdraaien in de bench... Is voor mij wel echt het allerlaatste redmiddel.
Geestelijke en lichamelijke uitdaging vind ik lastig om te beoordelen. We gaan 5 keer per dag naar buiten waarvan zeker 2 keer een groter rondje van ongeveer een half uur. Verder spelen we regelmatig met hem binnen en de kinderen zorgen ook voor leuke spelletjes met hem.
Sinds een paar dagen doet hij het ook overdag. Het lijkt echt vergelijkbaar met duimen oid. Liggen, staart in z'n bek en sabbelen maar :confused:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een gedragstherapeut? Ik wist niet eens dat zoiets bestond!
Mani
Snuffelneus
Snuffelneus

Re: Pup bijt op z'n staart

Ongelezen bericht door Mani »

Weer naar de dierenarts geweest en ze staan echt voor een raadsel. Allebei de dierenartsen in de praktijk hebben zoiets nog niet eerder gezien. Hebben nu een antibacterieel en anti schimmel shampoo meegekregen om te proberen. Hopen dat t werkt!
Plaats reactie