ik heb Fleur destijds ook op advies dierenarts voor haar eerste loopsheid laten steriliseren.
Ik zou dat nu dus nooit meer doen Fleur heeft enorme last van groeipijnen gehad ik geef dat de schuld aan het vroegtijdig steriliseren omdat de hormoon aanmaak dan al stopt voordat het lichaam is uitgegroeid.
Zeker weten doe ik het natuurlijk niet maar ik zou een hond toch liever eerst volwassen laten worden zodat het lichaam eerst netjes kan volgroeien.
Maar de dierenarts zei dat het beter was als de baarmoeder nog niet doorbloed was en dat de ingreep dan minder kans op complicaties had en ook dat er dan minder kans op incontinentie was op oudere leeftijd.
Bij mijn eerste labrador was er nog geen sprake van het vroegtijdig steriliseren toen moest een hond nog een keer loops worden om vervolgens 3 maanden later de ingreep uit te voeren.
Sterillisatie/castratie jong teefje?
-
michelle
- Middelgrote hondenneus

- Milou
- Grote hondenneus

Re: Sterillisatie/castratie jong teefje?
Had Fleur voor de sterilisatie geen groeipijnen? Wat sneu!!! Hoop dat de hond van mijn oom en tante daar geen last van krijgt, zij is dinsdag (3 maanden na haar eerste loopsheid) gesteriliseerd.