Riem in de bek houden

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Annamaria
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Contacteer:

Re: Riem in de bek houden

Ongelezen bericht door Annamaria »

Kay schreef: Wij hebben er nooit een probleem van gemaakt als ze alleen de lijn in hun bek hadden (dus niet klooien/trekken ed ermee!)

Is nl hartstikke handig voor als je een 2e lab krijgt :

Afbeelding

Afbeelding

8)
Wat een lieve foto's :verliefd1: :verliefd1:

Ik vond het ook nooit een probleem als ze de riem vast wilden houden. Alleen als ze er een trekspelletje van wilden maken dan vond ik het niet goed.
:zwartkopje: Pippi ♀ (Doiridh of Molly's Mountain) 2-7-2007 (2-3-2017 overleden)
:zwartkopje: Zelda ♀ (Fairywood's Top of the Rock) 28-1-2009
:zwartkopje: Yoshi ♀ (Black Yoshi van Labradorestad) 26-2-2012
:blondkopje: Mika ♀(Fair-Court Whispering Star,oppashond is van zus) 3-3-2013
:blondkopje: Rosalina ♀(Yoshi's Rosalina v. Labradorestad) 5-9-2016
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Milou »

Youp pakte de eerste weken dat hij bij ons was ook altijd de riem in zijn bek.
Ik wilde dit afleren omdat hij tijdens de wandeling wel een plotseling stil ging staan en dan een trekspelletje met zijn riem begon.
Ik heb vanalles geprobeerd. Steeds voertjes voor de neus, waarbij hij de riem los liet het voertje kreeg en de riem gelijk weer pakte (ook al hing er alweer een nieuw voertje voor zijn neus). Ook heb ik geprobeerd hem met een apport te laten lopen, maar dat was drie stappen en daar liep ik weer met zijn speeltje. ;) Dus het op een gegeven moment maar gelaten voor wat het is en meneer doet het nu niet meer. Hij heeft het zichzelf afgeleerd. Het nieuwe was eraf, of hij wist dat het geen aandacht van mij mee opleverde, waardoor het voor hem geen zin meer had. Steentjes, takjes, zand, gras en stront zijn namelijk veel lekkerder in de bek.
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997
AngeliqueB
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door AngeliqueB »

Onze Ziggy doet het ook vaak, maar zeker als hij een stukje wil rennen. Hij pakt eerst de riem in zijn bekkie en gaat dan rennen. Alsof hij houvast wil hebben ;-)
En eigenlijk is het wel fijner dat hij de riem in zijn bekkie heeft dan de drollen, kikkers, ed. die hij anders mee wil nemen.
We moeten toch bijna altijd wel goed kijken of er geen rariteiten mee naar binnen komen.
Groetjes, Wim en Angelique, Stephan en Rebecca
:zwartpootje: Ziggy (Laboriginals Oi Va Voi), 4-3-2014
Plaats reactie