Noem ik Nova nog een puppy? Ze is nog jong, 19 weken, maar ze is al zo groot
Om het maar zo te zeggen: "er zit me een kop op" haha, dus training blijven netjes volgen.
Soms best lastig om haar aandacht bij de oefening te krijgen (want andere hondjes zijn zo interessant) maar vandaag ging het zo goed! Over obstakels heen lopen, ze deed het super. Ik ben vast niet de enige, als ik dan helemaal trots op m'n moppie ben
Verder ligt ze netjes elke nacht in haar bench, ben van plan om dit gewoon nog een jaar vol te houden, tot de puberteit over is.
Na het opgebouwd te hebben, kunnen we rustig 3 uurtjes weg zijn en ligt Nova nog te slapen als we terug komen

Wel van te voren natuurlijk even goed uitlaten, en dan vind mevrouw het prima om even tot rust te komen in d'r hokje.
Waar wij nu mee te maken hebben, is dat ze ons gaat testen. Snel toch even op de bank springen terwijl ze weet dat het niet mag, en dan ook echt tig keer achter elkaar. Dan krijgt ze haar dolle momentje en plaatsen we haar met een kluif in haar bench.
consequent zijn is het sleutelwoord, maar o,o,o wat kan dat soms lastig zijn
Het strand vind ze prachtig, daar gaan we 2 x in de week naartoe, en dan leeft ze zich uit. Wel even op de vlakke stukken, niet in het mulle zand. Kan niet wachten tot het warmer is, en dat ze kan gaan zwemmen!
Zo dat was het weer even