Of The Music Forest (E-nest ) Verzamelen..!!!

Plaats hier je foto's van Labradors. Maximale maat 800x640 pixels.
S.Breijer
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door S.Breijer »

@ Kristy: ik zal eens proberen zo'n speeltje op de kop te tikken! Wie weet vindt hij het harstikke leuk! Finn is gelukkig niet zo gefixeerd op ballen, behalve wanneer ik zelf een bal onder zijn neus duw. Wel wilde hij een paar weken geleden iemand even zo'n werpstok afpakken :oops:...

Even iets heel anders... We hebben weer wat meegemaakt met Finn hoor :?! Hij deed de hele week al raar. Eerst alleen ' s avonds. Beginnen met piepen en bij ons op de bank willen springen, terwijl hij dat normaal nooit doet. Zijn ogen stonden woensdag ineens 'zielig'. Ja, Finn is een kei in zielig kijken, maar dit keer was het anders dan anders. Gisterenavond was ik wat met hem aan het kroelen en friemelde zoals wel vaker wat aan zijn oortjes. Ineens voelde ik dat zijn linkeroor dik was en wat verder van zijn hoofd af stond. Vanmorgen waren allebei zijn oren dik en opgezwollen, niet zo'n klein beetje ook :(. Meteen even de dierenarts gebeld en we konden gelukkig meteen terecht. Volgens de dierenarts had Finn een allergische reactie. Behalve opgezette oren (door vocht), had hij rode vlekken en bultjes op zijn buik, opgezette oogleden en een opgezette snuit (lippen). Hij had voor zover wij konden zien ook veel jeuk, hij schuurde met zijn kop over de grond en tegen mijn benen. Ook kon hij niet van zijn buik afblijven. De dierenarts heeft Finn prednison gegeven.... We moeten hem nu een paar dagen deze medicijnen blijven geven, zodat het helemaal zal verdwijnen. De injectie van vanochtend is morgenochtend uitgewerkt, dus dan beginnen we met de kuur. Ik baal er wel van. Jeetje, prednison en net antibiotica achter de rug.. :? Het heeft allemaal wel geholpen, want zijn oren zijn minder dik en zijn rode vlekken zijn bijna helemaal verdwenen!! :) Even afwachten nu dus, komt vast wel weer goed met mijn manneke :D
miran&joost

Ongelezen bericht door miran&joost »

Jeeeee Sandra,
Dat hebben jullie wer hoor !!
Hopen dat het snel over is, want als je iets niet wil is dat je mannetje iets mankeert. (wij kunnen inmiddels er ook een redelijk potje over mee praten... :( )

Maar goed, een grote :groteknuffel: voor Finn , en een :allright: voor jou.

groeten,

Joost
kristies
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door kristies »

:( he wat naar weer.... een alergische reactie van wat ?? Heb je enig idee ???

Hopelijk knapt Finnemannetje snel weer op.. :allright:
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

finn heeft wel pech zeg! ik hoop dat ie snel wat opknapt!
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Jeetje Finn heeft idd veel pech zeg !

Misschien een tip om met probiotica te beginnen als Finn aan de prednison zit ?
Ik weet nu wat antibiotica voor nare gevolgen kan hebben, dus misschien slim om Finn daarmee een beetje te ondersteunen ?

Beterschap en hoop dat het snel de goede kant op gaat !
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
S.Breijer
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Iedereen bedankt voor de beterschapswensen :). Finn ziet er in ieder geval stukken beter uit. Zijn oren zijn nog niet normaal qua dikte, maar wel iets minder opgezwollen. Verder zijn zijn oren nog steeds erg warm, terwijl ze normaal kouder aanvoelen. De prednison zorgt er wel voor dat Fnn enorm(!) veel moet plassen en drinken. Die mogelijkheid geven we hem ook!

@ Kay: Ik las in jouw topic over de mogelijke Giardia van Kay (wat het tot nu toe niet blijkt te zijn?) inderdaad al over probiotica... Ik zal eens even wat informatie zoeken, dat kan nooit kwaad :). Bedankt voor de tip!
S.Breijer
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

kristies schreef::( he wat naar weer.... een alergische reactie van wat ?? Heb je enig idee ???

Volgens de dierenarts is dit iets wat zomaar op kan spelen en meestal maar een keer voorkomt. Ik zelf heb ook eens iets vergelijkbaars gehad, ik moest toen (toevallig) ook aan de prednison :?. Ik weet niet hoe het bij honden werkt, maar bij mij is het sindsdien weg gebleven.

Ik heb hem ook niets geks zien eten of zo, anders zou je daar nog aan kunnen denken... Raar, ik hoop nu maar dat de dierenarts gelijk heeft en het "gewoon" even een reactie op iets (?) was.

Ik had Diana trouwens gisteren aan de telefoon maar door van alles en nog wat helemaal vergeten dit te melden... :roll: :x Stom, stom, stom. Ik zet het wel even op de mail :)!
kristies
Speurneus
Speurneus

S.Breijer schreef:
kristies schreef::( he wat naar weer.... een alergische reactie van wat ?? Heb je enig idee ???

Volgens de dierenarts is dit iets wat zomaar op kan spelen en meestal maar een keer voorkomt. Ik zelf heb ook eens iets vergelijkbaars gehad, ik moest toen (toevallig) ook aan de prednison :?. Ik weet niet hoe het bij honden werkt, maar bij mij is het sindsdien weg gebleven.

Ik heb hem ook niets geks zien eten of zo, anders zou je daar nog aan kunnen denken... Raar, ik hoop nu maar dat de dierenarts gelijk heeft en het "gewoon" even een reactie op iets (?) was.

Ik had Diana trouwens gisteren aan de telefoon maar door van alles en nog wat helemaal vergeten dit te melden... :roll: :x Stom, stom, stom. Ik zet het wel even op de mail :)!
Misschien een plantje ofzo waar hij doorheen gelopen heeft...

Heeft Diana nog iets gezegt over een terugkomdag :oops: Dat lijkt me toch wel erg leuk... en zou het fijn vinden het op tijd te weten.. kan ik het op mijn werk ook plannen.. ( onze dienstlijst is alweer af tot en met 6 jan.. dusse.. :roll: )

Prednison is troep, maar werkt vaak wel erg goed.. dus hopelijk is Finneman snel weer de oude...
miran&joost

Ongelezen bericht door miran&joost »

S.Breijer schreef:Gelukkig... Hopen dat het snel helemaal weer goed gaat met hem!

Ik heb eigenlijk even een vraagje aan jullie... Hoe doen jullie het met jullie mannen, het spelen en begroeten van andere hondjes tijdens een onaangelijnde wandeling? De laatste tijd probeer ik Finn bij me te houden (aan te lijnen) wanneer ik een andere hond tegenkom, omdat ik weet dat wanneer een andere hond ook maar laat doorschemeren Finn leuk te vinden, Finn amper...(nou ja niet eigenlijk op het moment :?) terugkomt. Als ik hem naar de hond kan gaan kan ik doen wat ik wil, Finn lijkt oostindisch doof en ineens is ie vergeten dat ik besta. Komen we geen honden tegen, dan gaat het prima. Ik heb altijd een heerlijke beloning bij me en regelmatig oefenen we het hier komen. Meestal ga ik hem nu (op advies) toch ophalen bij een andere hond en probeer dan heel enthousiast hem mee te lokken. Vervolgens gooi ik even snel met zijn balletje. Zo moet hij gaan leren dat ik erg interessant ben OOK wanneer er hondjes in de buurt zijn. Dit is echt een groot punt... Verder loop ik erg fijn met hem de laatste tijd, hij gaat met stappen vooruit wat zijn gedrag betreft! :) Als hij nu (na het spelen) ook nog eens terugkomt bij mij, is het helemaal super! Tips? :oops:

Hmmm het meekomen vanuit een spel met andere honden.....
Das hier ook een van de moeilijkere dingen hoor!
Daar kunnen Wessel en Kristy over meepraten :D :lol: :wink:
In de drunense duinen gaat dat ook heel slecht.
Moet hem ook regelmatig gaan halen.

Ik hou Enzo er niet vandaan,ik heb zoiets van hij moet dat maar leren hoor of dat de manier is weet ik niet maar goed :D
Dat was ik dus beu, want zulke leuke wandelingen zijn dat dus niet he!
Ik heb toen een piep balletje gekocht
Dat balletje ging dan mee
Als Enzo wegrende naar andere honden dan liet ik hem even spelen en als hij weer mee moest piepte ik met dat balletje.
Nou reken maar dat hij kwam hoor!
Als beloning mocht hij dan even het balletje vasthouden, ik blij hij blij :D

Maar het balletje werd steeds minder interessant helaas.
Toen heeft hij een aantal weken echt totaal niet geluistert :evil:

Ik zocht het dus niet meer om naar de duinen te gaan :oops:
Vorige week toch maar weer geprobeerd in de herfdst vak (kei druk)
En wat dacht je.... hij luisterde gewoon :shock: :? :???:
Ik moest wel een paar keer roepen maar goed hij koos elke keer voor mij.

Ik hoop dat dit zo voort zet en dat het weer een van zijn gruwelijke fases was :x
Nu gaan we weer naar de duinen, jullie horen het wel.
S.Breijer
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

O, dat gaat toch al goed dan, met Enzo en het luisteren! Finn koos gisteren ook 2 keer voor mij, maar dit was alleen omdat de andere honden hem niet interessant genoeg vonden... Tja, dan ben ik ineens wel goed genoeg natuurlijk 8). Toch zit er wel iets verbetering in hoor, zo nu en dan. Finn had er eerst een handje van om als een speer weer terug te rennen wanneer ik hem ophaalde, maar dat komt nu eigenlijk stukken minder voor. En ja, ook ik hoop dat dat bij die gruwelijke fases van ze hoort! :? :)
kristies
Speurneus
Speurneus

Chester blijft in de buurt van ballen een regelrechte ramp :? maar anders is hij erg makkelijk mee te krijgen... misschien moet hij die fase nog krijgen :twisted: :roll:

Maar die ballen-gekte is echt storend ... vandaag ook weer bij de galderse meren.. een man met zijn nette zondagse broek en een balletje.. :? hoe hard ik ook de longen uit mijn lijf schreeuwde... hij sprong zo tegen die man op en hapte naar de bal :evil: :evil: pas als ik dan zelf ook een balletje tevoorschijn haal wil hij in overweging nemen terug te komen ( nadat hij heeft gechecked of het andere balletje echt niet leuker is.. :evil: :evil: )

Oh en dan nog een nare ontwikkeling.. weten jullie nog het verhaal van over de tekkel plassen ?? Nou gisteren plaste hij over een frans bulldogje.. :evil: Had het zelf niet gezien, maar het baasinnetje van de buldog kwam het melden... :oops: :oops: Bij de tekkel moest ik er nog om lachen, maar het moet natuurlijk geen gewoonte worden.. schaam me kapot :oops: die vrouw was er ook echt niet blij mee..
kristies
Speurneus
Speurneus

sorrie voor bovenstaande hoor... moest effe klagen... moet straks weer de nachtdienst in.. zijn collega`s ziek... en dat is NIET goed voor mijn humeur merk ik :oops:

oh enne Sandra, hoe is het met Finn ??? Slaat de kuur aan ?
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

tsja kristy, het is wel een hond hoor.. ik zou me er niet te druk om maken, volgens mij kan je er ook weinig aan doen? waarschijnlijk voelt ie zich dan helemaal the man ofzo :D is natuurlijk ook wel stoer als er ineens honden onderdanig gaan doen voor je :P

succes met je nachtdienst :)
kristies
Speurneus
Speurneus

sbientje schreef:tsja kristy, het is wel een hond hoor.. ik zou me er niet te druk om maken, volgens mij kan je er ook weinig aan doen? waarschijnlijk voelt ie zich dan helemaal the man ofzo :D is natuurlijk ook wel stoer als er ineens honden onderdanig gaan doen voor je :P

ja dat is ook weer waar..
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

kristies schreef:
sbientje schreef:tsja kristy, het is wel een hond hoor.. ik zou me er niet te druk om maken, volgens mij kan je er ook weinig aan doen? waarschijnlijk voelt ie zich dan helemaal the man ofzo :D is natuurlijk ook wel stoer als er ineens honden onderdanig gaan doen voor je :P

ja dat is ook weer waar..
ik weet het eigenlijk ook niet hoor, maupie plast natuurlijk meestal wel op de grond :D
Plaats reactie