Maupie

Deel hier het verlies van je labrador die je gehad hebt
MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door MheenLab »

sbientje schreef:bedankt voor de reacties! Toch wel fijn om te weten dat je niet de enige bent die bepaalde dingen zo voelt. Nu ik wat meer bezig ben met een toekomstige hond merk ik ook dat ik weer meer aan maupie denk. Vanmiddag nog wat foto's teruggekeken enzo, wel prettig :)
Heb het hele topic door gelezen, en natuurlijk de prachtige foto's bekeken van een Labrador op leeftijd (zijn er maar weinig die deze respectabele leeftijd behalen).

Het gemis zal altijd blijven, het verdriet zal slijten .. En dan komen de kleine dingen .. Zoals een plukje vergeten haar ergens (labrador haar is nogal hardnekkig), of een speciale plek waar je altijd met haar liep, of een riem die ergens ligt, etc ..

Dus vergeten ?! Nah, néh ...

En stiekum maak je toch altijd een (kleine) vergelijking met een eventuele nieuwe hond tegenover de 'oude' hond, is denk ik een 'menselijk' iets ofzo ..

Eigenlijk is het gewoon oneerlijk dat honden niet dezelfde leeftijd kunnen behalen zoals mensen dat doen ...
pebi
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door pebi »

MheenLab schreef:
sbientje schreef:bedankt voor de reacties! Toch wel fijn om te weten dat je niet de enige bent die bepaalde dingen zo voelt. Nu ik wat meer bezig ben met een toekomstige hond merk ik ook dat ik weer meer aan maupie denk. Vanmiddag nog wat foto's teruggekeken enzo, wel prettig :)
Heb het hele topic door gelezen, en natuurlijk de prachtige foto's bekeken van een Labrador op leeftijd (zijn er maar weinig die deze respectabele leeftijd behalen).

Het gemis zal altijd blijven, het verdriet zal slijten .. En dan komen de kleine dingen .. Zoals een plukje vergeten haar ergens (labrador haar is nogal hardnekkig), of een speciale plek waar je altijd met haar liep, of een riem die ergens ligt, etc ..

Dus vergeten ?! Nah, néh ...

En stiekum maak je toch altijd een (kleine) vergelijking met een eventuele nieuwe hond tegenover de 'oude' hond, is denk ik een 'menselijk' iets ofzo ..

Eigenlijk is het gewoon oneerlijk dat honden niet dezelfde leeftijd kunnen behalen zoals mensen dat doen ...
mooi geschreven ! en herkenbaar vooral dat plukje haar nog ergens terug vinden.
die haren weven overal in. maar ook de andere dingen zijn voor mij althans herkenbaar.
Afbeelding

met dank aan Pauline
Floortje Faun
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Floortje Faun »

pebi schreef:
MheenLab schreef:
Het gemis zal altijd blijven, het verdriet zal slijten .. En dan komen de kleine dingen .. Zoals een plukje vergeten haar ergens (labrador haar is nogal hardnekkig),
mooi geschreven ! en herkenbaar vooral dat plukje haar nog ergens terug vinden.
die haren weven overal in. maar ook de andere dingen zijn voor mij althans herkenbaar.
Telkens ik iets uit de kleerkast haal wat ik al een hele tijd niet meer gedragen heb, hangen daar nog steeds blonde haren op. En dan smelt ik weer. En doe ik de hele dag moeite om ervoor te zorgen dat die haren erop blijven. En vind ik het 's avonds jammer om ze in de wasmand te moeten gooien, wetend dat er dan de volgende keer niet veel haren meer op zullen zitten.
Misschien spaar ik wel een kledingstuk. Gewoon voor de haren die erop zitten.
Wat zijn ze ons toch dierbaar, die hondjes!!!
En wat hebben we veel aan ze gehad!!!

Veel sterkte!!!
MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door MheenLab »

Laika hier loopt nog steeds met de eerste halsband die we ooit kochten voor onze allereerste Labrador, een rode lederen met een goede gesp, ding is niet kapot te krijgen en nu met de 3e Labrador heeft hij wel bewezen behoorlijk Labrador proof te zijn ;)

Heb zelfs nog de in entings penningen aan m'n sleutelbos hangen van de allereerste Labrador (dat was toen nog verplicht om jaarlijks een nieuwe aan de halsband van je hond te hangen) ..

En ook al is het 18 jaar geleden dat onze eerste Labrador overleed, ik kan je nog zo haar route zien die ze dagelijks liep, waar ze dagelijks speelde, etc ...

Het enigste wat ik ooit weg gegooit heb, was de halti van Laika waar ze mee gebracht werdt (geloof niet zo in die dingen) :)
bud en weiser
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door bud en weiser »

Heel veel sterkte gewenst!
Bud mis je nog steeds!
Monique
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Monique »

Ik lees het nu pas maar toch wilde jullie toch nog heel veel sterkte toewensen met het verlies van Maupie... :groteknuffel:
taggart

Ongelezen bericht door taggart »

Ik kom net pas weer eens op het forum neuzen na heel lange tijd en wat schrik ik hiervan!

Heel veel sterkte met het verlies van je mooie lieve Maupie, ben heel blij haar gekend te hebben
Maupie rust zacht!!!
Plaats reactie