Of The Music Forest (E-nest ) Verzamelen..!!!
-
miran&joost
Lopen we trouwens afgelopen zondag door de Loonse duinen, staat er een meisje bij een omgevallen boom naar haar hondje te roepen : "Hoog".
Beestje moest er over heen maar snapte het niet zo.......
Komt Enzo langs gewandeld en "Hop" er over heen... (dacht zeker ze het tegen hem had ...........)
Sommige dingen heeft hij zo snel door ......
groeten,
Joost
Komt Enzo langs gewandeld en "Hop" er over heen... (dacht zeker ze het tegen hem had ...........)
groeten,
Joost
-
sbientje
- Speurneus

- Contacteer:
-
miran&joost
-
kristies
- Speurneus

miran&joost schreef:Lopen we trouwens afgelopen zondag door de Loonse duinen, staat er een meisje bij een omgevallen boom naar haar hondje te roepen : "Hoog".
groeten,
Joost
-
miran&joost
-
kristies
- Speurneus

-
miran&joost
Nou kristy suc 6 hoor vanavond!!
Enne Chester gedraag jezelf he
Zo ff een verslag van de jacht training
Nou ja maak er maar opvoed- training van
Zoals Joost al vertelde is Enzo vandaag echt in een klier-bui
Trainster (Marianne) verletlede me dat dit verzet is.
Enzo is een manier van doen gewend en die vindt HIJ prima.
Nu ben ik onder begeleiding dit gedrag aan het ombuigen/veranderen en dit vindt Enzo niet zo grappig.
Hij heeft het onder geen beding meer voor het zeggen.
Dus jullie raden het al de training verliep niet soepel...
Weer springen en happen in mijn jas, in zijn riem bijten enz enz
Ik moet het heel zwart wit zien is me verteld, jais ja en nee is echt nee.
Nu en altijd.
Nou wisten wij dit allang natuurlijk, maar het komt nu ff anders over en Marianne doet het me meteen voor of corrigeert me.
Vandaag commando nee geoefend en een aandachts oefening.
Enzo pikt heeel snel dingen op zegt ze maar dus ook verkeerde signalen die ik afgeef maakt hij meteen gebruik van...
Aandacht is ook heel belangrijk in de jacht natuurlijk, en Enzo is zoooo bezig met de geurtjes om zich heen.
Hij hangt continu met zijn neus aan de grond
Ik heb geoefend met goed rechtop blijven staan (dominant) en overwicht houden.
Ook hebben we samen gespeelt met een handdoek.
Ik heb de regie dus ik mocht bepalen waneer Enzo los moest laten en gaan zitten.
Handoek mocht hij pas weer pakken als ik het zeg.
Moest hem echt voor zijn neus houden!! Enzo wilde hem natuurlijk pakken maar na een aantal keren een ferme nee, had hij het door.
Terwijl ik dit deed merkte ik dat ik overwicht kreeg, en ging het steeds beter
Daarna moesten we volgen en volgen met afleiding.
Marianne ging met de airkong spelen en het weggooien, ik moest met Enzo blijven volgen haha ooh wat vond hij dit moeilijk
Samen hebben we nog geapporteerd aan de riem, ging ook al beter als de vorige keer.
Enzo vindt het ombuigen van gedrag niet leuk, maar is wel noodzakelijk.
Wel is hij dol op het apporteren en het spelen zoiezo het met mij bezig zijn en dat is een goed teken!
Wij zijn weer wijzer geworden, en gaan weer oefenen voor de volgende les
Al ligt meneer de verschrikkelijke weer op apengapen
Enne Chester gedraag jezelf he
Zo ff een verslag van de jacht training
Nou ja maak er maar opvoed- training van
Zoals Joost al vertelde is Enzo vandaag echt in een klier-bui
Trainster (Marianne) verletlede me dat dit verzet is.
Enzo is een manier van doen gewend en die vindt HIJ prima.
Nu ben ik onder begeleiding dit gedrag aan het ombuigen/veranderen en dit vindt Enzo niet zo grappig.
Hij heeft het onder geen beding meer voor het zeggen.
Dus jullie raden het al de training verliep niet soepel...
Weer springen en happen in mijn jas, in zijn riem bijten enz enz
Ik moet het heel zwart wit zien is me verteld, jais ja en nee is echt nee.
Nu en altijd.
Nou wisten wij dit allang natuurlijk, maar het komt nu ff anders over en Marianne doet het me meteen voor of corrigeert me.
Vandaag commando nee geoefend en een aandachts oefening.
Enzo pikt heeel snel dingen op zegt ze maar dus ook verkeerde signalen die ik afgeef maakt hij meteen gebruik van...
Aandacht is ook heel belangrijk in de jacht natuurlijk, en Enzo is zoooo bezig met de geurtjes om zich heen.
Hij hangt continu met zijn neus aan de grond
Ik heb geoefend met goed rechtop blijven staan (dominant) en overwicht houden.
Ook hebben we samen gespeelt met een handdoek.
Ik heb de regie dus ik mocht bepalen waneer Enzo los moest laten en gaan zitten.
Handoek mocht hij pas weer pakken als ik het zeg.
Moest hem echt voor zijn neus houden!! Enzo wilde hem natuurlijk pakken maar na een aantal keren een ferme nee, had hij het door.
Terwijl ik dit deed merkte ik dat ik overwicht kreeg, en ging het steeds beter
Daarna moesten we volgen en volgen met afleiding.
Marianne ging met de airkong spelen en het weggooien, ik moest met Enzo blijven volgen haha ooh wat vond hij dit moeilijk
Samen hebben we nog geapporteerd aan de riem, ging ook al beter als de vorige keer.
Enzo vindt het ombuigen van gedrag niet leuk, maar is wel noodzakelijk.
Wel is hij dol op het apporteren en het spelen zoiezo het met mij bezig zijn en dat is een goed teken!
Wij zijn weer wijzer geworden, en gaan weer oefenen voor de volgende les
Al ligt meneer de verschrikkelijke weer op apengapen
-
kristies
- Speurneus

Klinkt toch wel goed hoor Miran.. ondanks zijn geklier
denk ik dat jullie hier zeker wel wat aan hebben als ik het zo lees.. ( en ik ook als ik zo mee-lees..
) Ook wij weten wel dat nee nee is... maarrrr toch gebeurt het wel eens dat het nee was en we dan toch een keertje denken; ; ach ja..
niet slim ...
Ach wij gaan zo... ik heb er in ieder geval zin in !
Ach wij gaan zo... ik heb er in ieder geval zin in !
-
kristies
- Speurneus

Het ging wisselend. Wat wel lastig is is dat het niveau van de groep echt veel hoger is dan dat wij zijn.
Iedereen is al lang bezig en of heeft al meerdere andere training nog achter de rug.
Vooral met apporteren is dat lastig. 1 oefening was bv allemaal in een kring staan en dan gooide de trainer van iedereen 1 voor 1 de dummie in het midden van de kring en dan moest degene van wie de dummie was een rondje rond de groep lopen en weer op de plaats aangekomen het commande ``Apport `` geven en de dummie laten halen.. Chester wordt helemaal gek van zoveel dummie vreugde. .
Piepen/ blaffen... ze moesten eigenlijk los, maar dat heb ik maar niet gedaan
Hij doet het dan uiteindelijk wel redelijk, maar het is eigenlijk nog te hoog gegrepen voor hem.. Verder heeft hij besloten dat het commando ``Blijf`` is ontwikkelt om het te negeren.
althans hij tijgert dan steeds centimeter voor centimeter dichterbij..
Los volgen tussen de andere hondjes, eromheen etc gaat echter weer helemaal super.. alle aandacht voor het baasje/ baasinnetje..
Volgens Rinus ( de trainer ) komt het wel goed met ons mannetje.. dus ja dat geeft hoop !!
Iedereen is al lang bezig en of heeft al meerdere andere training nog achter de rug.
Vooral met apporteren is dat lastig. 1 oefening was bv allemaal in een kring staan en dan gooide de trainer van iedereen 1 voor 1 de dummie in het midden van de kring en dan moest degene van wie de dummie was een rondje rond de groep lopen en weer op de plaats aangekomen het commande ``Apport `` geven en de dummie laten halen.. Chester wordt helemaal gek van zoveel dummie vreugde. .
Los volgen tussen de andere hondjes, eromheen etc gaat echter weer helemaal super.. alle aandacht voor het baasje/ baasinnetje..
Volgens Rinus ( de trainer ) komt het wel goed met ons mannetje.. dus ja dat geeft hoop !!
-
miran&joost
-
miran&joost
-
kristies
- Speurneus