Pupjes april/mei/juni

Plaats hier je foto's van Labradors. Maximale maat 800x640 pixels.
Linnie

Ongelezen bericht door Linnie »

Ja over dik 2 weken heeft Guus ook een ochtendje van 3 a 4 uur te gaan die hij alleen moet kunnen doorbrengen. Bah ik wil helemaal niet meer werken :(
Op zich kan Guus best wel al goed "alleen" zijn. Als ik bijvoorbeeld even naar boven loop, kijkt hij wel hoe ik wegloop, maar er komt geen piep. Vanaf t weekend ga ik eens 5 minuutjes de deur uit en leg ik mijn telefoon op spraakmemo om te kijken hoe hij dan doet.

We gaan zometeen even naar de dierenwinkel om een vulbare kong te kopen :)

Ben errug benieuwd hoe Dex er nu uitziet :D Ja is hij alweer bijna 9 weken! Jemig als ze eenmaal in huis zijn gaat het hard he?!
Ik heb Guus thuis aangeleerd wat 'zit' is, maar zonder brokje boven zn neus komt er nog geen 'zit' :D
kirsten&cacao

Ongelezen bericht door kirsten&cacao »

Linnie schreef:Ja over dik 2 weken heeft Guus ook een ochtendje van 3 a 4 uur te gaan die hij alleen moet kunnen doorbrengen. Bah ik wil helemaal niet meer werken :(
Op zich kan Guus best wel al goed "alleen" zijn. Als ik bijvoorbeeld even naar boven loop, kijkt hij wel hoe ik wegloop, maar er komt geen piep. Vanaf t weekend ga ik eens 5 minuutjes de deur uit en leg ik mijn telefoon op spraakmemo om te kijken hoe hij dan doet.

We gaan zometeen even naar de dierenwinkel om een vulbare kong te kopen :)

Ben errug benieuwd hoe Dex er nu uitziet :D Ja is hij alweer bijna 9 weken! Jemig als ze eenmaal in huis zijn gaat het hard he?!
Ik heb Guus thuis aangeleerd wat 'zit' is, maar zonder brokje boven zn neus komt er nog geen 'zit' :D
Wij mogen morgen inderdaad al weer voor de 9 weken enting. Dat ze alweer twee weken bij ons thuis is, dat is eigenlijk onvoorstelbaar. Ze is al zo veel gegroeid, in lijf en laten. Ze kan in de bench, vermaakt zich daar prima met slapen en haar schaap. Slaapt flinke nachten, loopt goed aan de lijn, komt als je haar roept. Ik heb echt het gevoel dat ze begrijpt dat zij :schreeuw: Cashew :schreeuw: is en dat ze begrijpt wat het woordje eten betekent.

Eigenlijk eng hoe snel je gewend bent aan een puppenbeest in huis. Eerst is alles weer heel onwennig, en nu denk je, nou, het gaat allemaal best wel vanzelf.
Linnie

Ja he.. ik kon echt niet slapen de nacht voordat we Guus gingen halen. Buikpijn misselijk.. allerlei vragen in mn hoofd.. en nu gaat het eigenlijk hartstikke goed :)

Hij ligt trouwens nu al 2,5 uur te snurken, luiwammessie!!
Linnie

Guus ging net uit zichzelf in de bench :schreeuw:

(oke ik krijg nu wel een klein piepconcertje omdat het deurtje dicht niet was hoe hij het had bedacht ;))
kirsten&cacao

Wat een heeeeeerlijke foto's van DEX!

Ik zal mijn camera weer even legen, dan kan ik ook weer het een en ander laten zien :)
kirsten&cacao

Afbeelding
Lekker in de Doggyride gekke bekken trekken

Afbeelding
Slapen kan ik GOED!

Afbeelding
Huh? Wie is dat nou?

Zooooo fotootjes!
Linnie

Aaah die Dex, wat een beertje he :verliefd1: Ik heb er niet al teveel verstand van, maar je zou zeggen dat dat een flinke gaat worden! Onkruid is inderdaad ook favoriet van Guus.. en gras, en bloemen, en papiertjes, en stokjes, plasticjes, kartonnetjes.... niet handig!
Wat heeft Dex een fantastische halsband trouwens!!!!

Die Cashew voor de spiegel :verliefd1: Guus is ook al een paar keer met zn giegel tegen de spiegel gelopen :)

Guussie
Afbeelding
Nathalie01
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Nathalie01 »

Leuke foto's weer en die Guus kan ook al zo zielig kijken zeg! Halsband heb ik met bijbehorende lijn bij intratuin gekocht me vriend vond het maar niets veelste veel blingbling en dat is voor meisjes vind hij maar ik vind hem ook erg leuk je had hem in meerdere kleuren er komt er vast nog wel 1 bij haha
richard

Ongelezen bericht door richard »

vandaag met Tess naar de DA geweest voor haar inenting van 9weken
alles was goed met haar ze weegt 7kilo momenteel we kunnen niet wachten dat ze 12 weken is
want dan kan je haar gewoon uitlaten buiten zonder dat je haar uitlaat waar het eigenlijk niet mag omdat daar geen honden lopen
Linnie

Nathalie01 schreef:Leuke foto's weer en die Guus kan ook al zo zielig kijken zeg! Halsband heb ik met bijbehorende lijn bij intratuin gekocht me vriend vond het maar niets veelste veel blingbling en dat is voor meisjes vind hij maar ik vind hem ook erg leuk je had hem in meerdere kleuren er komt er vast nog wel 1 bij haha
Guus weet me goed in te pakken :verliefd1:

Hmm bij intratuin moet ik zijn dus ;) Zal mijn vriend ook leuk vinden haha.. Agh joh die mannen hebben niets te vertellen 8) ;)

Ahh lieve foto van Tess.. ja vervelend he dat je zo op moet letten met welk stukje gras je pakt. We hebben hier een stukje waar niet zo veel gebruik van gemaakt wordt en er is een opruimplicht, dus er liggen geen vieze drollen waar Guus met zn neus in kan.
Linnie

Guus hapt heel wild met spelen en soms bijt hij echt hard. Een 'nee' moet ik echt bijna schreeuwen, want hij is niet snel onder de indruk. Natuurlijk leid ik hem ook af met speeltjes, maar af en toe heeft ie opeens mn handen, tenen of arm in zn bek. Hebben jullie dit ook? En hoe lang duurt die fase?
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door doggie »

Linnie schreef:Guus hapt heel wild met spelen en soms bijt hij echt hard. Een 'nee' moet ik echt bijna schreeuwen, want hij is niet snel onder de indruk. Natuurlijk leid ik hem ook af met speeltjes, maar af en toe heeft ie opeens mn handen, tenen of arm in zn bek. Hebben jullie dit ook? En hoe lang duurt die fase?
Leentje is niet zo'n bijtertje, het is een vrij rustig hondje. Maar uiteraard doet ze het wel eens. Meestal is ze dan moe, dus dan is het tijd voor een slaapje in de bench, en anders stoppen we met spelen, of draaien ons weg van haar en geven haar iets waar ze wel in mag bijten.
En hoelang het duurt??? Nou,reken maar op de komende maanden, al wordt het langzamerhand natuurlijk steeds beter, en doet het een stuk minder zeer als ze eenmaal hebben gewisseld :wink:
Linnie

Hahaha ja we noemen Guus nu ook wel 'kleine krokodil', want jemig wat een mesjes heeft hij in zn mond :)
Guus speelt behoorlijk wild en ik merk inderdaad ook aan het einde was ons 'speelkwartiertje' dat hij happeriger wordt. Als hij net uit zn bench komt, hapt hij helemaal niet, dan is het meer likken.
Hmm voortaan mn ovenwanten maar aan met spelen de komende tijd ;)
Nathalie01
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Nathalie01 »

Hier nog zo één NEE roepen maakt geen indruk en negeren heeft ook geen nut want dan gaat hij gewoon ergens anders bijten waar het ook niet mag.Ik proobeer het nog steeds af te leren en misschien gaat het ooit lukken :lol: Vandaag is hij sowieso in een hele lollige bui want hij is er achter gekomen dat hij nu op de bank kan komen door te springen en vanmiddag stootte hij een vaasje dat midden op de salontafel stond eraf door met zijn voorpoten op de tafel te gaan staan en neus zo ver mogelijk naar voren :shock: Dat krijg je ervan als je je even omdraait :twisted: Ja hij is echt aan het groeien die kleine opdonder
Linnie

Net zijn Guus en ik naar de dierenwinkel gelopen (Guus gedragen) net als afgelopen maandag. Toen was hij best relaxed.. ik denk: "dat doen we nog eens!". Ging goed, maar meneer was toch iets pieperiger. Af en toe op de heenweg een piepje, vooral met het verkeer. In de dierenwinkel volop aandacht van de mevrouw aan de balie, dus dat was erg leuk voor kleine Guus. Op de terugweg besloot ik een parallelweg te nemen, zodat hij weer nieuwe dingen ziet. Kwamen we dus grasmaaiers, bussen, motors, een buggy etc etc tegen. Guus bleef het grootste gedeelte rustig zitten maar af en toe schoot hij een beetje in de stress. Draaien en piepen.. Ik heb het genegeerd en ben gewoon met hem doorgelopen. Heb niets gezegd en me niet anders bewogen. Als hij rustig was zette ik hem even neer.. riep hem bij me en gaf een brokje. Dan kwispelde hij. Maar nu sprak ik net iemand die zei dat ik een stapje terug moet doen.. Is dat zo? Is het omdat hij af en toe een beetje paniek had meteen een slechte ervaring? Ik heb echt leuke momenten ingelast voor hem en dan zwiepte zijn staartje eraf van blijdschap.
:confused:
Plaats reactie