Of The Music Forest (E-nest ) Verzamelen..!!!

Plaats hier je foto's van Labradors. Maximale maat 800x640 pixels.
miran&joost

Ongelezen bericht door miran&joost »

Haha, geweldig Chester!
Ik lig hier in een deuk
Klinkt als een leuke cursus Kristy!

Wij zijn nu ook begonnen met een soortgelijke oefening.
Tijdends het vooruit sturen, moeten we even "pauzeren" en iets anders gaan doen.
Daarna weer naast je neer zetten en hond voooorrrrruittt sturen.
Tsja die van ons weet dan ook nog precies waar ie moet zijn :D
Wat hebben ze een knap geheugen he? :)

Ooh, enne wat betreft die puberstreken, dat gaat vanzelf over zegt mijn vrouwtje.
Ik maak haar en mijn baas soms ook het leven zuur :twisted:
Nou ja....soms....heel vaak eigenlijk :twisted:
Maar als ik "stout" ben levert het me niets op tegenwoordig, ze worden zelfs niet meer boos :???:
En ik vond het juist zooooo geweldig als mijn vrouwtje boos was, dan kreeg ik alsnog aandacht :twisted:
Nu kijkt ze me niet aan, zegt niets en begeleid me rustig in de bench.
Daar laat ze me een tijdje zitten en dan mag ik er weer uit.
Ook dan kijkt ze me niet eens aan :evil:

Ik vindt dit gedrag heel vreemd en vindt het niet leuk als ik in huis genegeerd wordt, dussssss wat doen ikke...juist
Ik ga NOG vaker op de bank springen en VAAK de handoeken van de verwarming af jatten enz.
Want misschien ziet het vrouwtje mij gewoon niet :?

Nou ben ikke een ontzettende keie-kop zegt de trainster :pfffff:
Ik vindt mezelf ook he-le-maal geweldig zegt ze.
Nee, jij trekt volle zalen dacht ik nog :orange1:

Maar vrouwtje zegt tegen mij dat ze gaat winnen, hoe dan ook.
Nou ik wil die strijd wel aangaan hoor, zet je maar schrap :visje:

Miranda
miran&joost

Hallo hallo!

Hoe is het met jullie dames?
Hier zijn we nog steeds "in battle" met Enzo :(
Hij is zooooo stug, en laat zich niet zo makkelijk iets zeggen helaas.

Ik mag Enzo beter niet meer los doen zelfs :(
Aan de riem oefenen meteen te reageren als ik fluit, door naar me toe te komen.
Als dit goed gaat dan aan de lange lijn.
Zo weer uitbreiden naar los.

Ik baal ontzettend van de hele toestand, maar Enzo luisterd gewoon niet of niet altijd als ik hem roep.
Hij is dan bezig met ander honden vooral teven, en ziet mij totaal niet meer staan :???: :x

Afgelopen zondag zijn we bij de drunense duinen gaan wandelen met een vriendin en haar vriend.
Zij hebben ook een hond.
nou zij bijt wel van zich af als Enzo opdringerig wordt.
Maar het was daar zoooo druk met ander honden, dat Enzo totaal overprikkeld liep rond te rennen.
Al hijgend te hyperen met schuim op zijn mond.
Resultaat, hij kijkt mij niet aan , ziet me niet, en als ik hem aanlijn dan trekt hij zowat mijn arm uit de kom, om toch maar naar die honden te willen.
Hij reageerd niet meer op een lekker stuktje worst om te volgen oid, hij is totaal niet bereikbaar voor wat dan ook :(
Nou, geloof me dat was geeeeeen leuke wandeling.
En zo hebben we er al zovele achter de rug.

De trainster zegt ook dat hij zich gewoon afsluit voor correcties, het deerd hem niet.
Pfffff moeilijk hoor.
Nu hebben we besproken of het een optie is om Enzo een halti aan te doen.
Dit gaan we proberen.

Ik wil er alles aan doen om dit gedrag uit te doven maar anders zit er niets anders op dan hem te laten castreren helaas...

Maar Enzo doet ook nog wel iest goed hoor :lol:
De jachttraining gaat goed!
En is dan vol aandacht, heerlijk.
Hij vind dat ook leuk en dat doet mij deugd.

Zo heel verhaal weer, maar dan weten jullie het weer en ik ben weer wat kwijt.

groetjes maar weer!
Miranda
miran&joost

Oh ja ik heb Iris via de mail gesproken en het gaat goed met haar!
Ook met Tessel gaat het heel goed vooruit.
kristies
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door kristies »

Hee Miranda !!
Ik dacht net ; laat ik ons topic maar weer eens bezoeken... Ben jij me voor geweest.
Vervelend zeg dat Enzo soms zo onbereikbaar is :( Bij Chester is dat ook wel eens, met name als we op onbekend gebied zijn ( bos/ strand etc ) Maar dus wel eens... ik kan me voorstellen dat als dat i.p.v. af en toe, bijna altijd is dat het erg naar gaat worden :(
Je zegt hij mag niet meer los, is dat van jullie of van bv degene die de jacht-training geeft ?
Chester blijft op de cursus op het moment als grote struikelblok houden dat hij niet blijft liggen :? hij komt echt achterelkaar zo`n 26 x omhoog.. :x Oefen ik het thuis of tijdens het wandelen blijft meneer keurig liggen :twisted: :roll: Volgens degene die de curus geeft moeten we blijven proberen. Mogelijk is hij onder de indruk van de andere honden die naast hem liggen ( vrij veel vrij dominante honden ) ..
We blijven oefenen.. 8)
Verder gaat alles goed hier eigenlijk. De relatie tussen Chester en de katten verbetert langzaam, daar ben ik ook erg blij om.. :) en in huis gedraagt hij zich als een voorbeeldig hondje.. ( met een enkele uitspatting van ondeugendheid af en toe.. :wink: )

Kus voor jullie mannen.. ! Goed trouwens te horen dat het goed gaat met Iris !

Kristy
miran&joost

Hee kristy,

Dat niet meer loslaten is een tip van de trainster.
Als we hem vast houden als er andere honden in de buurt zijn, kunnen we meer controle over hem krijgen.
Als ik fluit, en hij komt niet dan kan ik hem binnen halen mbv de riem.
Ook proberen we hem te leren dat hij uiteindelijk de link maakt;
Als er een andere hond aankomt, ga ik meteen naar mijn vrouwtje want ik krijg dan een beloning of er wordt met me gespeeld.
Zo hopen we daat Enzo het gaat snappen, en dit gedrag uitdooft.

Wat fijn dat het goed gaat tussen Chester en de katten!
Dat moet ook een hele strijd zijn :D

Miranda
Onze Sam

Hormoontjes

Ongelezen bericht door Onze Sam »

miran&joost schreef:Hallo hallo!

Afgelopen zondag zijn we bij de drunense duinen gaan wandelen met een vriendin en haar vriend.
Zij hebben ook een hond.
Maar het was daar zoooo druk met ander honden, dat Enzo totaal overprikkeld liep rond te rennen.
Resultaat, hij kijkt mij niet aan , ziet me niet, en als ik hem aanlijn dan trekt hij zowat mijn arm uit de kom, om toch maar naar die honden te willen.
Hij reageerd niet meer op een lekker stuktje worst om te volgen oid, hij is totaal niet bereikbaar voor wat dan ook :(
Hoi Miranda,

Wat je hier schrijft heeft volgens mij vooral te maken met het feit dat er momenteel nog al wat loopse teefjes rondlopen. Ook met Sam is momenteel niks te beginnen. Kijkt niet naar ons, luistert niet en is voor het eerst zijn we hem hebben deze week er van door gegaan. Ik liep rustig te wandelen aan de Maas en hij krijgt ergens lucht van en .... als een haas er vandoor. Kon hem echt kilometers verder gaan halen en is zich van geen kwaad bewust :wink:

Duidelijk een hormonen probleem. Hij is gewoon verliefd. Lijkt wel een mens maar dan in het kwadraat. Kijk ook maar eens onder 'gedrag' / 'verliefd'.

Groetjes van Sam.
miran&joost

Re: Hormoontjes

Onze Sam schreef:

Zij hebben ook een hond.
Hoi Miranda,

Wat je hier schrijft heeft volgens mij vooral te maken met het feit dat er momenteel nog al wat loopse teefjes rondlopen. Ook met Sam is momenteel niks te beginnen. Kijkt niet naar ons, luistert niet en is voor het eerst zijn we hem hebben deze week er van door gegaan. Ik liep rustig te wandelen aan de Maas en hij krijgt ergens lucht van en .... als een haas er vandoor. Kon hem echt kilometers verder gaan halen en is zich van geen kwaad bewust :wink:

Duidelijk een hormonen probleem. Hij is gewoon verliefd. Lijkt wel een mens maar dan in het kwadraat. Kijk ook maar eens onder 'gedrag' / 'verliefd'.

Groetjes van Sam.
Bedankt voor de tip 8)

Miranda
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

miran&joost schreef:
Onze Sam schreef:

Zij hebben ook een hond.
Hoi Miranda,

Groetjes van Sam.
Bedankt voor de tip 8)

Miranda
Hier ook het probleem, maar het heeft bij Mexx niet met loopse teefjes te maken, want hij wil naar iedere hond.. Heb nu ook een GT ingeschakeld, dus ben benieuwd wat hieruit komt.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
kristies
Speurneus
Speurneus

He broers... onze overgrootopa is overleden.. :(

http://www.labradorforum.nl/viewtopic.php?t=45162" onclick="window.open(this.href);return false;

Het was echt een schitterende hond
S.Breijer
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door S.Breijer »

Ja, naar bericht inderdaad...

Het is trouwens de opa van onze jongens: de vader van Shadow, dus de grootvader/opa van de broers.

Het was een schitterende hond ja, hij heeft volgens mij behoorlijk wat mooie nakomelingen rondlopen!
kristies
Speurneus
Speurneus

O ja tuurlijk.. opa :dom:

Hoe is het met Finn ??

en ik vroeg me ook af hoe het met het pootje van Enzo is ? Is hij weer helemaal herstelt ?

Ging jij nou foto`s laten maken Sandra van Finn zijn pootjes ?
S.Breijer
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door S.Breijer »

Nee... Voor zover ik het bekijk, laat ik het zo. Finn heeft last van groeipijnen gehad, maar hij heeft in tijden niet mank gelopen! Het lag dus toch echt aan het groeien. Mocht hij in de toekomst ineens gaan manken, dan kan ik altijd nog besluiten om het wél te doen.

En jullie?

Hierbij een "Finn-update":

Met Finn is alles goed! Echt een grote bruine kroel.
Binnen neemt hij steeds vaker zijn rust en buiten gaat hij zich ook beter gedragen.
Ik zie in ieder geval veel vooruitgang ten opzichte van wat maanden geleden. Zo hoef ik hem niet meer mee te nemen aan de halsband wanneer we hondjes tegenkomen, omdat hij 9.8 van de 10 keer gewoon meekomt. Al blijft alles waarbij andere hondjes in het spel zijn toch reuze interessant en soms moeilijk. Het is ook zo leuk om te rennen en te spelen!

Nee, ik denk dat het met het ouder worden alleen maar beter zal gaan. Je merkt echt dat het een jonge god in de bloei van zijn leven is zeg maar.... Moet ook kunnen, over een paar jaar mis je de ondeugende en dwaze dingen vast.

Hoe gaat het verder met de broers? Nog nieuws?

Groetjes,

Sandra & Finn
miran&joost

-kim- schreef:
miran&joost schreef:
Onze Sam schreef: Hoi Miranda,

Groetjes van Sam.
Bedankt voor de tip 8)

Miranda
Hier ook het probleem, maar het heeft bij Mexx niet met loopse teefjes te maken, want hij wil naar iedere hond.. Heb nu ook een GT ingeschakeld, dus ben benieuwd wat hieruit komt.
Succes, ik hoop dat je handvaten meekrijgt om Mexx wat te temmen :zweep:
Wij zijn hier ook aan de zwoeg :D
Het is soms zwaar en moeilijk he?

Miranda
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik kom even zwaaien naar de broers :)

het is idd zwaar en moeilijk soms miranda, maar je doet het met een doel. En als het lukt, dan heb je een fantastisch leuk hondje en dan is het het zeker waard geweest. natuurlijk hou je nu al stikveel van m, zo bedoel ik het niet hoor :)
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Ann1

Ongelezen bericht door Ann1 »

miran&joost schreef:
-kim- schreef:
miran&joost schreef: Bedankt voor de tip 8)

Miranda
Succes, ik hoop dat je handvaten meekrijgt om Mexx wat te temmen :zweep:
Wij zijn hier ook aan de zwoeg :D
Het is soms zwaar en moeilijk he?

Miranda
Lees ook regelmatig nog mee, ook omdat de broers net even iets ouder zijn dan Jack.

Wat Enzo doet,doet Jack precies hetzelfde. schuimbekken, trekken als je hem aanlijnt, gaan piepen als hij niet naar de andere honden mag, gewoon mij totaal negeren, zelfs met de lekkerste beloning. Moe wordt ik er soms van.
Heeft niet alleen met Jack zn hormonen te maken want hij weet precies tot hoever hij kan gaan bij mij. Als ik met andere dingen bezig ben dan weet hij dat ik minder consequent ben en daar maakt hij gelijk misbruik van.

Dus hier ook zwoegen hoor :evil: :evil: Ups and downs.
Regelmatig sta ik echt tot honderd te tellen, en dan denk ik dat komt nooit goed.
En dan ineens sta ik helemaal verbaasd omdat hij alle commando"s uitvoert en me vol aandacht aankijkt van : leuk he, vrouwtje, zo samen. 8)

Veel succes en een dikke lebber aan ondeugende Enzo van ondeugende Jack.

Groetjes Anneke
Plaats reactie