Pupjes april/mei/juni

Plaats hier je foto's van Labradors. Maximale maat 800x640 pixels.
Linnie

Ongelezen bericht door Linnie »

Nathalie01 schreef:Hier nog zo één NEE roepen maakt geen indruk en negeren heeft ook geen nut want dan gaat hij gewoon ergens anders bijten waar het ook niet mag.Ik proobeer het nog steeds af te leren en misschien gaat het ooit lukken :lol: Vandaag is hij sowieso in een hele lollige bui want hij is er achter gekomen dat hij nu op de bank kan komen door te springen en vanmiddag stootte hij een vaasje dat midden op de salontafel stond eraf door met zijn voorpoten op de tafel te gaan staan en neus zo ver mogelijk naar voren :shock: Dat krijg je ervan als je je even omdraait :twisted: Ja hij is echt aan het groeien die kleine opdonder
Dex denkt 'ik heb niet voor niets zo'n stamboomnaam, ik hoor op een troon' ;) :D
Vaasje kapot :( ?
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door doggie »

Nathalie01 schreef:Hier nog zo één NEE roepen maakt geen indruk en negeren heeft ook geen nut want dan gaat hij gewoon ergens anders bijten waar het ook niet mag.Ik proobeer het nog steeds af te leren en misschien gaat het ooit lukken :lol: Vandaag is hij sowieso in een hele lollige bui want hij is er achter gekomen dat hij nu op de bank kan komen door te springen en vanmiddag stootte hij een vaasje dat midden op de salontafel stond eraf door met zijn voorpoten op de tafel te gaan staan en neus zo ver mogelijk naar voren :shock: Dat krijg je ervan als je je even omdraait :twisted: Ja hij is echt aan het groeien die kleine opdonder
Maar Dex moet ook eerst wel leren wat NEE betekent natuurlijk.....Je kunt niet verwachten dat een pup nederlands verstaat. Dus zolang hij dat niet weet, heeft het ook geen zin om te roepen. Hij leert dan alleen maar dat NEE betekent dat hij (in zijn ogen) leuke ondeugende dingen kan doen....
Linnie

doggie schreef: Maar Dex moet ook eerst wel leren wat NEE betekent natuurlijk.....Je kunt niet verwachten dat een pup nederlands verstaat. Dus zolang hij dat niet weet, heeft het ook geen zin om te roepen. Hij leert dan alleen maar dat NEE betekent dat hij (in zijn ogen) leuke ondeugende dingen kan doen....
Ik vind dit wel een goeie ja! Wij roepen ook 'nee' of 'uhuhuh' op een lage toon, maar tis niet dat ie dan stopt. Als we hem daarna negeren, dus eerst 'nee' en dan negeren, is dat dan duidelijk? Hoe zouden we hem dat kunnen leren?
(sorry hoor, wat een vragen :oops: )
Nathalie01
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Nathalie01 »

We leren hem natuurlijk de Nee wel aan door een brokje in je hand te doen en te geven en dan weer een brokje in je hand en NEE zeggen en je hand snel dichtdoen. Als hij dan wegkijkt belonen dus hij weet heel goed wat nee is want met het brokje in de hand lukt het wel hoor :?
Nathalie01
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

@ Linnie vaasje kapot ja in duizend stukken maar hij was er zelf al zo van geschrokken dat ik hem niet meer heb bestraft.

Misschien moet je nog niet zo veel met hem lopen die fout maakten wij ook iedere keer als hij naar buiten moest dacht ik dat we wel een blokje konden lopen. Nee dus want hij ging zitten en piepen. Toen bedacht dat we te snel wilden en dus alleen maar buiten gezet aan het riempje en poepje en plasje hup naar binnen. Nu lopen we nog maar 2/3 keer per dag een stukje voor de rest niet want ik merkte gewoon dat hij het niet fijn vond om te lopen aan de riem dus rustig opbouwen hij ziet veelste veel nieuwe dingen op straat nog om netjes aan de riem te lopen denk ik. En nu gaat het nog steeds niet van harte hoor we moeten soms wel 10 minuten doorzetten (negeren en met me rug naar hem toestaan) voordat hij toegeeft en meeloopt want hij wil iedere keer terug naar huis.
Laatst gewijzigd door Nathalie01 op 11 jun 2010, 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Linnie

Nathalie01 schreef:We leren hem natuurlijk de Nee wel aan door een brokje in je hand te doen en te geven en dan weer een brokje in je hand en NEE zeggen en je hand snel dichtdoen. Als hij dan wegkijkt belonen dus hij weet heel goed wat nee is want met het brokje in de hand lukt het wel hoor :?
Handig! Dit heb ik inderdaad ook gelezen in mn puppywijzer, maar dat hebben we nog niet geoefent moet ik eerlijk bekennen :oops:
Linnie

Nathalie01 schreef:@ Linnie vaasje kapot ja in duizend stukken maar hij was er zelf al zo van geschrokken dat ik hem niet meer heb bestraft.

Misschien moet je nog niet zo veel met hem lopen die fout maakten wij ook iedere keer als hij naar buiten moest dacht ik dat we wel een blokje konden lopen. Nee dus want hij ging zitten en piepen. Toen bedacht dat we te snel wilden en dus alleen maar buiten gezet aan het riempje en poepje en plasje hup naar binnen. Nu lopen we nog maar 2/3 keer per dag een stukje voor de rest niet want ik merkte gewoon dat hij het niet fijn vond om te lopen aan de riem dus rustig opbouwen hij ziet veelste veel nieuwe dingen op straat nog om netjes aan de riem te lopen denk ik.
Ja voor het poep&plasmoment gaan wij ook maar tot het grasveldje hier aan de straat, ff een klein stukje terug lopen en dat was het. Ik heb Guus naar de winkels gedragen, dus voor het lopen hoefde hij niet te piepen. Of hij wilde juist lopen? :lol: Het was meer dat hij inderdaad veel nieuwe indrukken te zien kreeg en af en toe ging piepen daarom ;)
Nathalie01
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Oh je hebt hem gedragen de hele weg, spierballen hoor :lol: dan zal het wel van alle nieuwe indrukken zijn dat hij piept. Ik kan Dex echt niet langer houden dan 10 minuten dan moet iemand anders hem overnemen want hij wordt al te zwaar om de hele tijd te dragen :oops:
Linnie

Nathalie01 schreef:Oh je hebt hem gedragen de hele weg, spierballen hoor :lol: dan zal het wel van alle nieuwe indrukken zijn dat hij piept. Ik kan Dex echt niet langer houden dan 10 minuten dan moet iemand anders hem overnemen want hij wordt al te zwaar om de hele tijd te dragen :oops:
Ja ik zweette mezelf helemaal de **** :D hij weegt al behoorlijk wat, ik heb geen weegschaal, maar zeker 7 kilo. Dus het was ook een half uurtje workout voor mij :D
Mariska&Noa

Ongelezen bericht door Mariska&Noa »

Linnie schreef:
Nathalie01 schreef:Oh je hebt hem gedragen de hele weg, spierballen hoor :lol: dan zal het wel van alle nieuwe indrukken zijn dat hij piept. Ik kan Dex echt niet langer houden dan 10 minuten dan moet iemand anders hem overnemen want hij wordt al te zwaar om de hele tijd te dragen :oops:
Ja ik zweette mezelf helemaal de **** :D hij weegt al behoorlijk wat, ik heb geen weegschaal, maar zeker 7 kilo. Dus het was ook een half uurtje workout voor mij :D
Hahaha... wacht maar als je hem over een paar maanden in de auto moet tillen :twisted: Noa is nu 26 kilo en ik til hem steeds in en uit :D :applaus:
Linnie

Ja daar verheug ik (en mijn rug) me nu al op ;) hahaha
Yoran99
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yoran99 »

Mariska&Noa schreef:
Linnie schreef:
Hahaha... wacht maar als je hem over een paar maanden in de auto moet tillen :twisted: Noa is nu 26 kilo en ik til hem steeds in en uit :D :applaus:
Ik til de jongens hiernu nog altijd de auto in en uit :wink:
Yoran 24/10/1999~26/07/2011
Bruce 04/04/2002
Denzell 14/04/2004
Figaro 31/03/2006
Tyson (Precious For Eternity Vast Pretender 15/07/2009
Djedda (Smallville's Empress Just Say Yes) 24/04/2010
Haylee (Smallville's Empress Love Affair) 14/05/2011
Dawn (Of Emperor's Pride Legacy) 04/09/2012
Dusty (Black Sea Sykstus) 13/03/2013
Ocean (Flanders Pride Ocean Diva) 19/01/2015
Linnie

Tis zo leuk om te zien hoe snel hij iets oppikt. Als ik 'Guusje' roep, komt hij meteen. Ja denkt hij 'nu krijg ik een brokje', maar net waren wij zelfs interessanter dan voorbij wandelende hondjes! :verliefd1:
Yoran99
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yoran99 »

zo ik kan ook mijn pup in deze topic voorstellen, wij hebben vandaag ons meisje Smallville's Empress Just Say Yes (Djedda) opgehaald bij Diaan en Ramses, Djedda is een dochter van Empress of Brownbank Cottage x Precious Neelix van 't Chielewout
Yoran 24/10/1999~26/07/2011
Bruce 04/04/2002
Denzell 14/04/2004
Figaro 31/03/2006
Tyson (Precious For Eternity Vast Pretender 15/07/2009
Djedda (Smallville's Empress Just Say Yes) 24/04/2010
Haylee (Smallville's Empress Love Affair) 14/05/2011
Dawn (Of Emperor's Pride Legacy) 04/09/2012
Dusty (Black Sea Sykstus) 13/03/2013
Ocean (Flanders Pride Ocean Diva) 19/01/2015
Linnie

Wat leuk Yoran99!!!! :D Hoe ging de reis naar huis? En hoe gaat het nu?

Ennuh foto's plaatsennnnnn :wink: :D :D
Plaats reactie