Ghost en Basco naar de da geweest vandaag

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

Bedankt allemaal :knuffel:
Ik hoop dat hij voor zijn angst van water af komt maar we nemen een groot een zwembad en tillen hem erin en dan gaan we hem flink belonen.
Uit zo een bad kan hij dan niet zelf komen dus dat heeft wel het voordeel dat hij er wel in moet lopen.
Het is wel zielig misschien maar voor zijn eigen bestwil.
We gaan er voor de volle 100% voor en hopen op het beste.
Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bommel Achter 't Dijkje »

klinkt heel logisch :) succes
want tillen zal best tegenvallen :blondpootje:
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you :blondpootje:
02-06-2007 :blondpootje: 27-11-2014
renate
Speurneus
Speurneus

Helaas blijft ghost ondanks dat we bijna niks met hem doen qua lopen achteruit gaan :cry: hij heeft heel veel pijn en is ontzettend ongelukkig en kan eigenlijk niks meer.
We hebben besloten om hem te laten gaan want we willen dit niet aan blijven kijken.
We zijn gisteren met hem naar het grasveld gelopen en terug zodat hij toch even buiten was want hij was niet te genieten. Dat is 1 minuut ( nog niet eens ) heen en terug. We hebben hem daar even wat laten snuffelen en zijn terug gelopen en op de terug weg sleepte hij heel erg met zijn poten. Hij kon gewoon niet meer dus hebben we hem naar huis gedragen. We waren nog geen 4 minuutjes buiten met hem.
Zijn lichaam geeft nu echt op en we kunnen het niet aan zien.
Onze eigen da wil het aan blijven kijken maar wij niet meer.
We hebben hierop een andere da gebeld en uitgelegd wat er aan de hand is en wat ghost heeft en die is het met ons eens dat dit niet hondwaardig is en gewoon lijden is en dat dat in 2 maanden niet zal veranderen.
Hij wil ghost volgende week zien en dan maken we met hem een afspraak tot inslapen :cry:
We zijn er kapot van maar dit gaat niet langer. Het word steeds erger en hij hijgt de hele dag van de pijn :cry:
We willen ons ventje die 2 maanden lijden besparen om hem daarna als nog te moeten laten gaan.
mullermariska
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door mullermariska »

Pfff.... Meid! Wat een moeilijk maar ik denk moedig besluit. Die arme Ghost heeft er zo idd niks aan om alleen maar met pijn te leven.
Ik wil jullie heel veel sterkte wensen!! :groteknuffel:
Groetjes Mariska en een lebber van Izzie en Shiva

:zwartkopje: Lola ( Kink's Lola van de witte hoeve's hof ) 7-3-1998 - 14-7-2008
:blondkopje: Izzie ( Mayberry's Dream Curious Isabel) 4-2-2009
Bull terriër : Shiva 3-8-2010
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door daantjuh85 »

Hemeltje lief, het blijft zo onwijs moeilijk deze keuze te moeten maken! Dus vind het heeeeeel knap dat jullie voor je lieverd deze keuze gaan maken! Heeeeeel veeeel sterkte!!!
Imca
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Imca »

Renate, wij willen jou heel veel sterkte toewensen.
Je voelt zelf het beste aan wanneer het tijd is om hem uit zijn lijden te verlossen.

Geef Ghost nog een dikke knuffel van ons.

Nogmaals sterkte. :zwartpootje: :blondpootje:
:zwartpootje: Joy (wel stamboom, geen stamboomnaam 26-01-2001)
:blondpootje: Senna (Boggy Valley's Sarah 06-02-2011)
:blondpootje: Sil (Enjoy Just For Fun vd Ansjoros 18-04-2013)
Aileen
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Aileen »

Hé wat vreselijk dat hij alleen maar achteruit gaat :cry: Dan denk ik inderdaad dat het niet veel zin zal hebben om hem die therapie te geven. Misschien leeft hij dan wel een paar maandjes langer, maar is dat eerlijk t.o.v. Ghost om het alleen maar wat te verlengen. Is voor Ghost geen dierwaardig bestaan meer.Ik denk dat ik in jullie schoenen hetzelfde had gedaan, want hij is al ver versleten als ik het zo lees. Bah erg!

Heel veel sterkte meid wat je ook gaat beslissen!!

Dikke knuffel voor jullie allemaal!!
Afbeelding
Het is hier nog steeds zo stil zonder jou...
Ik heb 14 jaar en 8 maanden lang zo intens van je genoten.
liesjeb
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door liesjeb »

Renate, ik lees dit nu pas. Wat erg!
Maar een aantal dingen begrijp ik niet helemaal...
Glucosamine heeft zo'n 6 weken nodig om echt te gaan werken. En als ik het niet verkeerd heb gelezen ben je hier 1,5 week geleden pas mee begonnen?
Verder lees ik als tip hydrotherapie, maar dit wordt niet gedaan vanwege zijn angst? Dizzy was ook erg bang voor water, maar toch naar hydrotherapie gegaan. Hierdoor is zij juist grotendeels van haar angst afgekomen en heeft zij goed (zonder belasting) kunnen revalideren. Let wel, gewone fysiotherapie is héél anders dan hydrotherapie (hydrotherapie is niet belastend en wel spieropbouwend). Mocht je een adres willen, dan kan ik je verwijzen naar mijn therapeute, die heeft zelf ook een herder met zware HD die normaliter geen normaal leven had kunnen leiden... Wij hebben overigens nog 3 zwemlessen tegoed en wellicht dat ik die ook aan jou mag geven (dan kun je het een kans geven, zonder dat het je iets kost)
Ik verbaas me verder ook over de slechte toestand van Ghost, want Dizzy heeft ook C tot D heupen, maar heeft hier eigenlijk geen last van...
Ik hoop dat je het niet als aanval voelt, want ik zou het begrijpen als inderdaad de keuze is om je mannetje te laten gaan. En ik weet hoe moeilijk het is om deze keuze te maken!
Maar... Als ik jou was, zou ik toch naar hydrotherapie gaan en toch echt sowieso nog 6 weken wachten met het besluit om te kijken of de glucosamine iets gaat betekenen voor Ghost (welk merk geef je eigenlijk?) en starten met hydrotherapie...
En als afsluiter wil ik meegeven dat ik er natuurlijk eigenlijk niets over kan zeggen, want ik heb Ghost niet gezien... Maar ik kan me ook voorstellen dat je nu erg emotioneel bent omdat jij ook degene bent die hem ziet aftakelen... Met Dizzy ben ik ook radeloos geweest, maar sommige dingen hebben ook wat tijd nodig...
Veel sterkte meid en zie het niet als een aanval, want wat er ook gebeurd ik sta sowieso achter jouw keuze. En als je besluit om in te gaan op mijn voorstel, stuur me dan even een PB'tje, dan neem ik contact op met mijn therapeute om te kijken of jij onze 3 lessen kosteloos kunt overnemen!
:groteknuffel:
Afbeelding
Met dank aan Monika :)
Aileen
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Aileen »

Oja Renate mocht je hydrotherapie toch alsnog willen doorzetten (wel bij iemand die er voor gediplomeerd is) dan zou je bij honden met zo'n zulke aandoeningen volgens mij na 4 tot 6 behandelingen verbetering moeten gaan zien.

Dit had ik op een site van hydrotherapie gelezen omdat ik dit misschien moest gaan doen voor Digger.

Ik weet niet of dat ook voor Ghost geldt.

Ik weet in ieder geval wel dat wat voor een beslissing je zult nemen het beste zal zijn voor Ghost! Want jij kent 'm het beste!!

Nogmaals sterkte.
Afbeelding
Het is hier nog steeds zo stil zonder jou...
Ik heb 14 jaar en 8 maanden lang zo intens van je genoten.
renate
Speurneus
Speurneus

Allemaal erg bedankt.
Het is een moeilijke beslissing maar we willen dit niet langer voor ghost.
We proberen hem in een klein badje met een beetje water te laten maar hij gaat er voor geen goud in. Hij durft het echt niet, hij is overigens ook bang van regen.

Hij kan gewoon niks meer en zelfs 4 minuten rustig lopen kan hij lichamelijk niet aan :cry: we vinden het genoeg, je kan aan zijn koppie zien dat hij ongelukkig is en constant pijn heeft. Hij kwispeld voor eten en voor de rest niet :(

Liesjeb ik heb je een pb gestuurd met de antwoorden op je vragen en ik zie het niet als aanval hoor echt niet
liesjeb
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door liesjeb »

renate schreef:Allemaal erg bedankt.
Het is een moeilijke beslissing maar we willen dit niet langer voor ghost.
We proberen hem in een klein badje met een beetje water te laten maar hij gaat er voor geen goud in. Hij durft het echt niet, hij is overigens ook bang van regen.

Hij kan gewoon niks meer en zelfs 4 minuten rustig lopen kan hij lichamelijk niet aan :cry: we vinden het genoeg, je kan aan zijn koppie zien dat hij ongelukkig is en constant pijn heeft. Hij kwispeld voor eten en voor de rest niet :(

Liesjeb ik heb je een pb gestuurd met de antwoorden op je vragen en ik zie het niet als aanval hoor echt niet
Renate, ik heb je inmiddels weer een pb'tje terug gestuurd. Ik vind het echt heel erg voor jullie dat Ghost zo snel achteruit is gegaan!
Als hij geen plezier meer heeft in het leven, dan moet je jouw gevoel volgen... Uiteindelijk ken jij jouw hond het beste.
Veel sterkte en als ik nog iets voor jullie kan betekenen of als je een keertje wilt uitwaaien/een stukje wilt gaan lopen om je verhaal kwijt te kunnen dan moet je het maar even laten weten!
Afbeelding
Met dank aan Monika :)
renate
Speurneus
Speurneus

Ik heb je weer een pb gestuurd.
Als we maar het idee hadden dat het zou helpen zouden we het meteen doen maar we weten zeker dat het uitstel is van het onvermijdelijke :cry:
Zijn lichaam geeft op en hij kan niet eens 4 minuutjes lopen.
Hij kijkt ons steeds aan met een blik van "baasjes help me dan toch" :cry:
Hij loopt heel de dag te hijgen van de pijn en is alleen blij als hij eten krijgt of als hij heel even zijn kleine wandelingetje kan doen hoeveel pijn hij daarna n tijdens ook heeft :cry:

Steeds als we een beetje hoop hebben door een goede dag word dat de grond ingeboord door een stel slechte dagen waarop hij niks kan :(

Onze lieverd heeft dit niet verdiend en we kunnen niet aan blijven kijken.
Als hij stabiel was gebleven dan hadden we door gegaan maar hij gaat ondanks het bijna niks doen steeds verder achteruit en dat is echt zielig.

Het liefst ligt hij heel de dag op een donkere plek, onderin de kast of onder het bureau en daar ligt hij dan ontzettend te hijgen en te kreunen omdat hij niet goed kan liggen :cry:
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Jammer dat jullie het toch best wel snel opgeven, alles (wat je hebt willen proberen) heeft nu geen kans gehad.

Rot voor Ghost, er is meerdere malen gepost dat na een bezoek aan de da/orthopeed waarbij de gewrichten worden nagekeken het langer kan duren voor ze weer op de been zijn, maar veel tijd geef jij het in ieder geval niet.
Jammer dit, vooral voor Ghost :(
En ik kan inderdaad niet door mijn schermpje heen kijken, maar als jouw da hem een kans wil geven denk ik toch dat die er wel ergens moet zijn....
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Ik wens jullie veel wijsheid bij het nemen van een beslissing, welke dat ook is. Volg je hart, maar luister ook goed naar je verstand :groteknuffel:

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bommel Achter 't Dijkje »

@ Renate
Ik begrijp het helemaal hoor, ik ken die blik van een hond die het niet meer aankan en dan kan ik alleen maar zeggen RESPECT dat je hem kan laten gaan. Wij hebben 4 jaar geleden Donna ook uit haar lijden verlost en ondanks dat ik haar nog iedere dag mis weet ik dat het goed was. Sterkte :bloem:
Plaats reactie