Coco
-
- Grote hondenneus
dat weet ik niet , was op 't moment van de inval ook niet duidelijk wie de " afnemers " waren , alle honden waren wel gechipt maar die stonden niet op naam van de " kwekers "rimanime schreef:Adverteerde zij niet met grote regelmaat op Marktplaats ?duo penotti schreef:ja het gaat om de hondjes uit meerpatricia stevens schreef:gaat toch om de hondjes uit Meer hé ?
volgens mij , Marijke zal dat beter weten zij hebben tenslotte uiteindelijk de honden

deze " kwekerij " was trouwens niet erkend en gekend bij de overheid ,die is ontdekt via een klacht bij de politie die ze nadien samen met een inspecteur dierenwelzijn en gerechtelijke politie opgerold en in beslag genomen heeft
deze dieren 232 honden ! waren wel goed gevoed maar helemaal verwaarloosd , opgesloten in veel te kleine hokken , zaten onder de vlooien en helemaal niet verzorgd , 'k heb echt verschrikkelijke foto's gezien van honden met echt kapotte ogen vol etter , zonder vacht enkel nog kale plekken , etterende plekken ... vreeselijke taferelen

alle resterende ( der zijn helaas ook moeten ingeslapen worden ) honden zijn gelukkig opgevangen door 3 asielen in de omgeving , Houthulst , Essen en St- Truiden
eigelijk een dubbele pluim voor Marijke ! ze neemt via haar asiel de zorg op voor de daar geplaatste honden en neemt er bovendien zelf eentje in huis dat waarschijnlijk nooit zelfs maar het gevoel van " warmte , vriendschap en genegenheid "gekend heeft !
in naam van zovelen : nen dikke mercie Marijke

-
- Speurneus
- Contacteer:
oh Marijke!! Je hebt je hart echt op een goede plaatsje zitten!
Vind het echt top wat jij allemaal voor de hondjes doet! Eerst Arrie, dan Bompa en nu Coco!!!
Bij jou kregen/krijgen die lieverdjes een goed thuis tot aan hun dood! De labjes zijn je allemaal dankbaar, weet ik zeker!!
Vind het echt top wat jij allemaal voor de hondjes doet! Eerst Arrie, dan Bompa en nu Coco!!!
Bij jou kregen/krijgen die lieverdjes een goed thuis tot aan hun dood! De labjes zijn je allemaal dankbaar, weet ik zeker!!

Het is hier nog steeds zo stil zonder jou...
Ik heb 14 jaar en 8 maanden lang zo intens van je genoten.
-
- Speurneus
- Contacteer:
-
- Speurneus
Het laat me vandaag maar niet los dit topic...
Als ik er aan denk hoeveel teefjes dit lot moeten ondergaan, zowel fysiek als emotioneel..
Is het dan geen 'wonder' dat Coco het waarschijnlijk gaat redden
Ik kijk wel eens naar Nick en bedenk me dan hoe afhankelijk hij is van mij, hoe goed hij het heeft qua liefde, zorg, beweging en voeding.
De onvoorwaardelijke liefde en trouw die hij heeft naar mij toe..
Had Coco vast ook...maar daar ging het niet om
Marijke nogmaals, ik hoop dat Coco bij jou een fijn leven krijgt.
Dan is er wéér eentje gered..
groetjes, Marion
Als ik er aan denk hoeveel teefjes dit lot moeten ondergaan, zowel fysiek als emotioneel..

Is het dan geen 'wonder' dat Coco het waarschijnlijk gaat redden

Ik kijk wel eens naar Nick en bedenk me dan hoe afhankelijk hij is van mij, hoe goed hij het heeft qua liefde, zorg, beweging en voeding.
De onvoorwaardelijke liefde en trouw die hij heeft naar mij toe..
Had Coco vast ook...maar daar ging het niet om

Marijke nogmaals, ik hoop dat Coco bij jou een fijn leven krijgt.
Dan is er wéér eentje gered..

groetjes, Marion
Dazzling Diamonds Kiepers Nickname
-
- Speurneus
Nou, ik schrijf er ook nog even wat bij, wat een reacties he! Ik lees dit ook met tranen in mijn ogen!
Wat zijn dat nou voor gasten, de hebzucht regeert de mensen! Gelukkig dat er ook nog goede mensen zijn, die er op uit gaan om dit dierenleed proberen te voorkomen!
Konden we alle honden maar helpen!
Met Coco gaat het goed komen, gelukkig maar!
Wat zijn dat nou voor gasten, de hebzucht regeert de mensen! Gelukkig dat er ook nog goede mensen zijn, die er op uit gaan om dit dierenleed proberen te voorkomen!
Konden we alle honden maar helpen!
Met Coco gaat het goed komen, gelukkig maar!
Ik hoop dat op deze manier mensen die van plan zijn een broodfokpup te kopen toch beter erover gaan nadenken en het besluiten niet te doen.
Want enkel door de mensen die zo'n pups kopen, blijven ze doorfokken met deze honden. Als niemand meer zo'n pup zou kopen dan zou het snel gedaan zijn hiermee.
We weten van welk puppygrootwarenhuis deze illegale fokkerij was maar het is niet bewijsbaar dus ik weet niet of dat openbaar op een forum mag staan. Maar als je eens goed nadenkt dan weet je het wel
Ik wil ook even zeggen dat je mij niet goed ofzo moet noemen omdat ik Coco in huis ga nemen, ik heb eveneens de fout gemaakt vroeger door Puk te kopen bij een broodfokker en dan heb ik nog meer redenen om een iets oudere hond te nemen ipv een pup of jongere hond.
Als je het leed in de asielen kent dan denk je niet meer na over een pup
dan weet je gewoon ik wil een herplaatser. Er zijn maar heel weinig vrijwilligers die een pup kopen hoor, ze nemen allemaal honden uit het asiel.
Ik heb nog een gedicht gevonden op internet en als mensen na het lezen van dit gedicht
nog steeds in staat zijn om een broodfokpup te nemen dan moeten ze maar even langs de psychiater gaan ofzo.
It's lonely here in prison,
I dream of sun, of fields,
I saw them from a window once,
but I don't know how they feel.
I've never known a caress,
a friend, a bone, a toy,
I'd happily companion,
a human girl or boy.
But some men have decided,
with selfishness and greed,
that my fate shall be a cage,
and for my keep, I'll breed.
What should fuel this folly?
My kind may bark in vain.
We care not for your commerce,
and few know of our pain.
We're hidden well from justice,
for our freedom same may cry.
God grant me, please, just one request -
Let me play once before I die.
Jim Willis
Het is eenzaam in mijn kooi
Ik droom van de zon, van het gras
Ooit zag ik door een raam
hoe mooi het echte leven was.
Ik ken geen knuffel, geen aai,
Voor mij geen nieuw begin
Ik zou graag uw vriendje zijn
Een deel van het gezin
Enkelingen besloten
Voor hun ego en voor het geld
Dat na het produceren
Mijn dagen zijn geteld
Waarom moeten we dit doorstaan
Wij leven in het duister
Ons afzien is voor jullie
Niet meer dan licht gefluister
Wij huilen zacht en vragen
Wie er voor ons vechten zal
Voordat ik sterf wil ik slechts één ding-
Ooit eens spelen met de bal.
Vertaald door Veerle Bammens
Want enkel door de mensen die zo'n pups kopen, blijven ze doorfokken met deze honden. Als niemand meer zo'n pup zou kopen dan zou het snel gedaan zijn hiermee.
We weten van welk puppygrootwarenhuis deze illegale fokkerij was maar het is niet bewijsbaar dus ik weet niet of dat openbaar op een forum mag staan. Maar als je eens goed nadenkt dan weet je het wel

Ik wil ook even zeggen dat je mij niet goed ofzo moet noemen omdat ik Coco in huis ga nemen, ik heb eveneens de fout gemaakt vroeger door Puk te kopen bij een broodfokker en dan heb ik nog meer redenen om een iets oudere hond te nemen ipv een pup of jongere hond.
Als je het leed in de asielen kent dan denk je niet meer na over een pup
dan weet je gewoon ik wil een herplaatser. Er zijn maar heel weinig vrijwilligers die een pup kopen hoor, ze nemen allemaal honden uit het asiel.
Ik heb nog een gedicht gevonden op internet en als mensen na het lezen van dit gedicht
nog steeds in staat zijn om een broodfokpup te nemen dan moeten ze maar even langs de psychiater gaan ofzo.
It's lonely here in prison,
I dream of sun, of fields,
I saw them from a window once,
but I don't know how they feel.
I've never known a caress,
a friend, a bone, a toy,
I'd happily companion,
a human girl or boy.
But some men have decided,
with selfishness and greed,
that my fate shall be a cage,
and for my keep, I'll breed.
What should fuel this folly?
My kind may bark in vain.
We care not for your commerce,
and few know of our pain.
We're hidden well from justice,
for our freedom same may cry.
God grant me, please, just one request -
Let me play once before I die.
Jim Willis
Het is eenzaam in mijn kooi
Ik droom van de zon, van het gras
Ooit zag ik door een raam
hoe mooi het echte leven was.
Ik ken geen knuffel, geen aai,
Voor mij geen nieuw begin
Ik zou graag uw vriendje zijn
Een deel van het gezin
Enkelingen besloten
Voor hun ego en voor het geld
Dat na het produceren
Mijn dagen zijn geteld
Waarom moeten we dit doorstaan
Wij leven in het duister
Ons afzien is voor jullie
Niet meer dan licht gefluister
Wij huilen zacht en vragen
Wie er voor ons vechten zal
Voordat ik sterf wil ik slechts één ding-
Ooit eens spelen met de bal.
Vertaald door Veerle Bammens
-
- Erelid
Ik zit hier met tranen in mijn ogen. Kijk naar die buik en die tepels. Het zijn geen honden, maar pupmachines. Heel fijn trouwens dat ze toch ook vrolijk is. Wat kunnen ze toch veel aan.
Ik maak er trouwens een sticky van. Deze topic is goede aanrader voor iedereen die een hond zoekt.
Ik maak er trouwens een sticky van. Deze topic is goede aanrader voor iedereen die een hond zoekt.
Groetjes,
Désirée

Désirée

O ja nog even zeggen dat er in het asiel nog 2 broodfokteefjes zitten met pups. Als je meer info wilt dan mag je me pb-en dan geef ik de gegevens van het asiel door. De honden worden geplaatst met een adoptiecontract van het asiel.
Hier alvast wat foto's van Pasta, een 'tienermoedertje', werkelijk waar een schat van een hond!

Pastas' vacht is zeer slecht, je kijkt recht op haar velletje, dit is van slechte voeding.

een puppie van Pasta
Hier alvast wat foto's van Pasta, een 'tienermoedertje', werkelijk waar een schat van een hond!

Pastas' vacht is zeer slecht, je kijkt recht op haar velletje, dit is van slechte voeding.

een puppie van Pasta
-
- Erelid
Echt kippevel hier.... Marijke wat ontzettend top van je!
En ik hoop echt dat as pupkopers hun ogen eens opengaan na het zien van Choco.
Wat kunnen mensen toch ontzettend wreed zijn........
Choco meissie ben zo blij dat je nu een warm en liefdevol huisje krijgt waar je gewoon heerlijk alle liefde en aandacht krijgt die jij zo verdient. En dat je mag voelen dat niet alle mensen zo ontzettend wreed zijn maar dat er ook nog mensen zijn die echte liefde geven aan je. Een hele dikke liefdevolle knuffel van ons.
En ik hoop echt dat as pupkopers hun ogen eens opengaan na het zien van Choco.
Wat kunnen mensen toch ontzettend wreed zijn........
Choco meissie ben zo blij dat je nu een warm en liefdevol huisje krijgt waar je gewoon heerlijk alle liefde en aandacht krijgt die jij zo verdient. En dat je mag voelen dat niet alle mensen zo ontzettend wreed zijn maar dat er ook nog mensen zijn die echte liefde geven aan je. Een hele dikke liefdevolle knuffel van ons.
groetjes gerritte

bedankt monika!
:zwartpootje:Sting 21-10-2000 overleden 15-02-2013
:blondpootje:Simba 30-11-2002
:zwartpootje:Murphy (Country Companions Murphy's Law) (nog even wachten totdat hij thuiskomt)

bedankt monika!
:zwartpootje:Sting 21-10-2000 overleden 15-02-2013
:blondpootje:Simba 30-11-2002
:zwartpootje:Murphy (Country Companions Murphy's Law) (nog even wachten totdat hij thuiskomt)