alle oudjes verzamelen

Hier komen labrador eigenaren bij elkaar om alle dingen te bespreken die specifiek oudere labjes aangaan.
Neus696

Ongelezen bericht door Neus696 »

Hebben wij iets meer dan een jaar terug ook met Doggie gehad..... ook 3 keer in korte tijd.... gelukkig heeft zij daar geen last van gehad de laatste lange tijd... maar die keren dat zij het had was ook niet leuk.

Sterkte en hoop dat Maupie gauw weer beter is en dat het ook een laatste keer mag zijn voor haar.
gitte

Ongelezen bericht door gitte »

Hé Sbientje

Max heeft ook het laatste half jaar wel 4 keer een blaas/nierbekkenontsteking gehad. De ene AB kuur naar de andere.
Sinds 2 maanden krijgt hij glucosamine special (natuurlijke ontstekingsremmers: zie andere topic) en cranberry capsules ( etos merk)
Cranberry zorgt voor een hoge zuurgraad in de nieren en blaas waardoor zich er geen bacteriën kunnen vormen. Dat is wetenschappelijk bewezen.
Max heeft al 2 maanden geen blaasontsteking meer gehad. Je kan het eens proberen.
Hendriek

Ongelezen bericht door Hendriek »

Was deze topic nog niet tegen gekomen. Onze Kira mag hierin niet ontbreken! 12 jaar en 5 maanden. Dit weekend gaan we lekker met de camper weg en zal ik een foto van d'r maken. Ons oud dametje :verliefd1:

Groetjes, Hendriek
gitte

Ben benieuwd naar de foto's
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

gitte schreef:Hé Sbientje

Max heeft ook het laatste half jaar wel 4 keer een blaas/nierbekkenontsteking gehad. De ene AB kuur naar de andere.
Sinds 2 maanden krijgt hij glucosamine special (natuurlijke ontstekingsremmers: zie andere topic) en cranberry capsules ( etos merk)
Cranberry zorgt voor een hoge zuurgraad in de nieren en blaas waardoor zich er geen bacteriën kunnen vormen. Dat is wetenschappelijk bewezen.
Max heeft al 2 maanden geen blaasontsteking meer gehad. Je kan het eens proberen.
ja dat krijgt maup ook idd, ben het aleen op vakantie vergeten een paar dagen en dan meteen weer blaasontsteking... tsja..
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
gitte

oeps, dat is erg vervelend. Hopelijk gaat het snel weer beter met Maupie.
Het is ook wat met die oudjes.... :(
Alice van Ginkel
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Alice van Ginkel »

Hallo allemaal! Ik laat jullie weten dat ik regelmatig aan jullie denk en ik hoop dat jullie nog heel lang mogen genieten van jullie lieve labjes. Ik mis Youri, mijn lieve oude mannetje, nog steeds heel erg en er is nog geen dag geweest dat we niet over hem gepraat hebben, dus hij is gewoon nog steeds bij ons. Dat kan ook niet anders want daarom is liefde zo mooi, dat is oneindig. Een dikke knuffel voor jullie allemaal!! Liefs Alice.
Afbeelding
Aileen
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Aileen »

@ Hetty en Sbientje;

Ik heb deze topic niet meer gezien en las jullie reacties nu pas terwijl ik toch regelmatig op het forum kom *schaam schaam*!!

Het gaat zo wel prima met mij, maar ik mis Budje nog iedere minuut natuurlijk! Hij gaat nooit uit mijn gedachten, denk echt constant aan hem! Zo heb ik goede dagen en zo heb ik slechte dagen en dan moet ik even alles eruit gooien. Heb regelmatig huilbuien omdat het me allemaal nog erg pijn doet en ik hem zo erg mis.
Ik kan in ieder geval weer lachen, leuke dingen doen enz. In de eerste maand heb ik dat niet gekund.

Het went niet dat Budje niet meer in ons midden is, maar de dagelijkse gewoontes die ik nog had (bijv 2 koekjes pakken ipv 1) worden wel steeds minder. Aan de ene kant is het goed voor mij dat het steeds minder wordt, maar aan de andere kant zou ik die gewoonten nog gewoon willen hebben.

Ben echt heel erg blij dat ik Lucky nog heb! Hij vult de leegte op. Ik kan nog altijd blijven wandelen. Het verdriet is er niet minder om, maar hij geeft mij wel een troost :)
Afbeelding
Het is hier nog steeds zo stil zonder jou...
Ik heb 14 jaar en 8 maanden lang zo intens van je genoten.
Aileen
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

wat vervelend dat Maupie steeds blaasontsteking krijgt :(

Ik las op een andere forum dat men hun hond granberry capsules geeft en schijnt te helpen. Ik weet niet of dat wat is voor maupie? Miss kan je er meer voor opzoeken of het geen kwaad kan om dat te geven.

Dikke knuff voor maupie en hopelijk is dat nu de laatste keer!
Afbeelding
Aileen
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Alice van Ginkel schreef:Hallo allemaal! Ik laat jullie weten dat ik regelmatig aan jullie denk en ik hoop dat jullie nog heel lang mogen genieten van jullie lieve labjes. Ik mis Youri, mijn lieve oude mannetje, nog steeds heel erg en er is nog geen dag geweest dat we niet over hem gepraat hebben, dus hij is gewoon nog steeds bij ons. Dat kan ook niet anders want daarom is liefde zo mooi, dat is oneindig. Een dikke knuffel voor jullie allemaal!! Liefs Alice.
Tuurlijk mis je Youri nog! Het gemis zal je altijd blijven houden, maar de scherpe randjes worden langzaam aan steeds minder worden.
Er komt een tijd dat je zonder verdriet terug aan de mooie momenten kunt denken.

Ik denk dagelijks aan de mooie momenten van Buddy, dan kan ik met een glimlach terugdenken, maar tegelijkertijd doet het me nog erg pijn.
Afbeelding
Hendriek

Tis wat later geworden dan gepland maar hier is ons oudje, Kira! :verliefd1:

Afbeelding

Ben bere trots op d'r. Ze doet het stikke goed! :klasse:
Alice van Ginkel
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Alice van Ginkel »

Het is het wachten waard geweest. Wat een lieverd en ook zij heeft nog van die mooie bruine ogen. Ik stuur haar een dikke knuffel toe. :knuffel:

Lieve groetjes van Alice.
Afbeelding
Hendriek

Als je goed naar de foto van Kira kijkt, zie je aan d'r onderlip een soortement wratje. Dan is tie weer wat groter, dan weer wat donkerder en zo kan ie ineens weg zijn. Hebben jullie hier ervaring mee? En zoja, hebben jullie weg laten halen?

Onze DA assistente, achterbuurmeisje, gaf als advies er niets aan laten doen. Kira is al de d'.... voor de DA en op haar leeftijd nog stressen, no way!
Hendriek

Maandag ook wat meegemaakt... kira had een sliert met velletje/bloed uit d'r kontje hangen. Dacht, oh nee... daar gaat nr. 2, d'r ingewanden komen er uit. Blijkt dat het om weefsel gaat/ging. Niets aan het handje maar wel een gestreste lab! Tis zonde, ze was helemaal over d'r toeren. :( Gelijk d'r jaarlijkse prik gedaan maar toch, een volgende keer maar 'rescue' proberen.
GABBER

Ongelezen bericht door GABBER »

hallo allemaal, wat fijn al die reactie,s

Ook ontzettend lief dat alice en aileen nog steeds ons volgen.
Het is voor hun ontzettend moeilijk om een trouwe maatjes te moeten missen! meiden allebei nog heel veel sterkte
Hier even een updatje over Gabber.
Eigenlijk gaat het ontzettend goed met hem, de zomer is heerlijk voor hem geweest, ondanks zijn artrose wilde hij elke keer naar buiten, om naar de andere honden te kijken, hoe die lekker aan het spelen waren. Hij geniet daar ontzettend van, op zijn manier doet hij zelfs een beetje mee.
Ook nog voor zijn jaarlijkse prik en controle bij de da geweest, en die vondt gabber nog erg fief voor zijn leeftijd, zijn ogen staan nog helder, en zijn hart en longen zijn in goede conditie. De doofheid wordt niet erger, hij blaft zelfs weer als er iemand aan de voordeur staat. ( de bel doet het namelijk niet, dus da,s wel handig)
Wel heeft ook gabber een dikke wrat op zijn neus, die wordt als maar groter, maar dat schijnt ouderdom te zijn.
Ook hier daar wat vetbulten, maar ja niets om ons zorgen over te maken.,
Hopelijk blijft alles goed met hem gaan, en heeft geen last van de kou, ivm met de artrose.
Ik ontworm Gabber nu wel vaker als voorheen, want wat wij met hem in maart hebben meegemaakt, dat willen we niet meer.
Beste allemaal, tot gauw :knuffel:

i
Plaats reactie