Wanneer is het genoeg?

Hier komen labrador eigenaren bij elkaar om alle dingen te bespreken die specifiek oudere labjes aangaan.
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Gitte, ik wens je alle kracht, moed en wijsheid toe. Wat een vreselijk moeilijke beslissing. Geniet van iedere dag, het zijn dagen met gouden randjes.

:groteknuffel:
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
FunnyNina
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door FunnyNina »

Ik wens je heel veel wijsheid en sterkte met de beslissing die je gaat nemen.
Het is verdomd moeilijk heel veel sterkte.
soraya

Ongelezen bericht door soraya »

Ik wens je heel veel sterkte toe!
gitte

Ongelezen bericht door gitte »

Bedankt allemaal voor de lieve reacties.

Max heeft momenteel een opleving.
Hij is nieuwsgierig, wil er graag bij zijn en vindt het heerlijk om naar het veld te gaan om daar wat rond te struinen. ( echt ongelofelijk)
Wel gaan we met hem deze week naar de DA om hem even naar Max te laten kijken. ( Maggie moet toch voor haar APK, dus nemen we Max even mee)

Ik had nooit gedacht hoe ontzettend moeilijk het is om over het leven van een ander wezen te beslissen, hoe oud hij ook is.
Altijd van mezelf gedacht dat ik daar nuchter over kon zijn. Maar zodra het over je eigen dierbare hond gaat, is het ontzettend moeilijk.

Ondertussen gaan we maar even door met het voor Max zo leuk en makkelijk mogelijk te maken. ( We hebben nu een weekje vrij dus dat komt goed uit)
We nemen het maar van dag tot dag.

Els, het zijn idd de dagen met de gouden randjes.
De band die je in de loop der jaren opbouwt is nu sterker dan ooit.
Het is een cadeau om zo'n oude hond te hebben. Ondanks alle ongemakken. Misschien wel juist door alle ongemakken, je bent heel intensief ermee bezig.
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door doggie »

Heerlijk dat het weer even beter gaat. Geniet van je oudje, het is inderdaad een voorrecht om je hond zo lang mee te mogen maken.

Wat zou het eigenlijk mooi zijn als hij op een ochtend niet meer wakker zou worden. Dan heeft hij tot het einde toe heerlijk honds geleefd, en hoef jij geen beslissing te nemen....
Maar ja, we hebben het niet voor het zeggen, dus daarom: geniet van elke dag die je samen door kan brengen. Ik weet dat ik Sjakie's laatste maanden zó intensief heb beleefd, we hebben nog zoveel samen gewandeld. Daar kun je dan later met een goed gevoel op terug kijken.

Nogmaals: heel veel sterkte.
Alice van Ginkel
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Alice van Ginkel »

Ja, ik vind ook dat het een geschenk is om je hond zo oud te mogen zien worden. Dat is niet iedereen gegeven ondanks alle goede zorgen. Ik ben zeer bevoorrecht geweest om het vrouwtje van Youri te mogen zijn en we hebben hem tot het laatst aan toe met alles geholpen tot het kaarsje op was. Maar o, wat doe het afscheid nemen, na al die jaren, pijn! Geniet van Max en Maggie en van jullie week vakantie. Hartelijke groeten van Alice.
Afbeelding
Saskia
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Saskia »

Geniet lekker van jullie lieve ouwe mannetje!
Veel kracht en sterkte bij het nemen van een besluit,
maar hopelijk is het nog lang niet nodig,
en kunnen jullie nog een poosje van elkaar genieten!
Ik zou de muziek willen kennen waarvoor de staart van mijn hond de maat slaat!
donna
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door donna »

Geniet van elke dag. Maar er komt een moment dat je weet nu kan en mag het niet langer. Vertrouw er op dat je altijd de goede beslissing neemt voor Max. Ook ik hoopte iedere ochtend wanneer ik beneden kwam en Lara heel stil lag dat ze uit zichzelf was ingeslapen. Iedere keer wanneer ik binnen kwam keek ze me aan met een blik van het is genoeg geweest vrouwtje. Ik heb ook met de DA overlegd en hij vond ook dat het tijd werd, maar het hoefde niet meteen. Hij liet het tijdstip wel aan ons over. Wanneer ik alle verhalen lees komt de pijn ook na zoveel jaren weer boven, maar het kon niet anders.
Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid toe met het nemen van je beslissing en geniet nog even, vooral nu Max weer een opleving heeft.
FunnyNina
Speurneus
Speurneus

Geniet van elk moment dat je met Max kan door brengen,het is inderdaad een voorrecht dat je zolang van hem kan genieten.
gitte

Ongelezen bericht door gitte »

Vanmorgen kwam ik beneden en lag Max in flinke plas urine en poep.
Toen hij mij zag moest hij weer plassen, het liep gewoon weg. De stank was enorm.
Mijn man heeft hem in bad gezet en gewassen, terwijl ik de kamer aan het schoonmaken was. Je zag dat hij geprobeerd had op te staan, maar dat was hem niet gelukt.
We hebben besloten om hem te laten inslapen. Dit is niet meer hondwaardig.
We moeten aan Max denken en niet aan ons zelf. Toen ik hem vanmorgen zo zag liggen dacht ik; dit heeft hij niet verdiend.
Vanavond komt de DA om hem te laten inslapen.

Vanmiddag gaan we hem nog eens extra verwennen met knuffels en koekjes. En nog even een klein loopje door het veld, dat vind hij altijd fijn.
yosca
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door yosca »

Och meid, wat lijkt me dat ontzettend moeilijk om te zien. Ik wens je heel veel sterkte toe vanmiddag en bovenal vanavond!!
Groetjes van Anneke en een Pootje van Yosca & Zyva.
marina
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door marina »

Heel veel sterkte vandaag.
Plutinda
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Plutinda »

Heel erg veel sterkte gewenst. Verwen hem nog maar lekker.
Ik wens jullie veel sterkte bij het verlies van Max. Maar wel een goede beslissing die jullie nemen uit liefde voor Max
Groetjes Linda en poten van Pepper en Barney
Afbeelding
FunnyNina
Speurneus
Speurneus

Verwen hem maar lekker, je heb de juiste beslissing genomen.Het zal vanavond erg moeilijk zijn.
HIJ heeft een goed leven gehad bij jullie, heel veel sterkte en geef hem van mij een dikke knuffel.
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Heel veel sterkte! Hier brand een kaarsje voor je kanjer om hem over de regenboogbrug te laten gaan.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Plaats reactie