Epileptische aanval

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
esther-sarah
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door esther-sarah »

Ik ken een website over honden met epilepsie. Hij is wel Engelstalig, maar wellicht heb je er iets aan?

http://www.canine-epilepsy-guardian-angels.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated."

Gandhi
Eddie

Ongelezen bericht door Eddie »

esther-sarah schreef:Ik ken een website over honden met epilepsie. Hij is wel Engelstalig, maar wellicht heb je er iets aan?

http://www.canine-epilepsy-guardian-angels.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hee, bedankt! dat is wel interessant en dat engels is niet zo'n probleem.
esther-sarah
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Contacteer:

Er staat héél veel info op inderdaad. Kennissen van me hebben ook een Labrador met epilepsie, en op hun site vond ik deze link.

Hoe gaat nu trouwens met Bowy?
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated."

Gandhi
Eddie

esther-sarah schreef:Er staat héél veel info op inderdaad. Kennissen van me hebben ook een Labrador met epilepsie, en op hun site vond ik deze link.

Hoe gaat nu trouwens met Bowy?
Het gaat goed, we moeten maandag even bloed laten prikken om de juiste dosering van de medicatie vast te stellen, van de dosering die hij nu krijgt lijkt hij wat meer opstarttijd nodig te hebben na z'n slaap maar verder gaat het prima met 'm.

Afbeelding
bubbles
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door bubbles »

Wat ligt ie heerlijk te genieten, hoop dat het goed blijft gaan :)
esther-sarah
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Contacteer:

Klinkt goed!! Geef hem maar extra veel knuffels!!

Gandhi
Eddie

Wat me toch wel zorgen baart is dat Bowy negen van de tien keer met het wandelen niet meer vooruit is te branden, achteraf is het ook moeilijk vast te stellen of dat nu gekomen is na de aanvallen of dat het komt door de medicatie?
Als 'ie de buurman met z'n koekjes ziet lopen weet ie weer wel dat ie ook harder kan en als ie met z'n vriendje Siepie gaat spelen rent hij gewoon.
Eddie

Zo, even een stokoud topic omhoog schieten..

Het lijkt erop dat we een belangrijke trigger voor Bowy's epileptische aanvallen hebben gevonden!

Op een gegeven moment had Bowy praktisch elke zaterdagavond een of meerdere aanvallen en je piekert je suf hoe dat mogelijk is, ander ritme natuurlijk omdat we thuis zijn, elke zaterdag mee naar m'n ouders, vind ie hartstikke leuk want daar krijgt hij altijd een lekker botje!

Tot op zeker moment m'n moeder vergeten was om een nieuw bot te halen en hij wat boterhammen kreeg. "s avonds geen aanval!
Goed, je legt dan nog niet meteen de link en denkt gewoon een keer geluk te hebben dus de week erop weer wel een bot en jawel: 's avonds en 's nachts drie aanvallen gehad. Toen ging ik eens nadenken en vanaf toen op zaterdag géén bot meer laten geven, Bowy heeft nu al 8 weken geen aanval meer gehad!!

:)
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door daantjuh85 »

Wauw! Wat fijn dat je door geen botje meer te geven (sorry bowy :oops: ) wel de aanvallen kan verminderen! Ik hoop dat eht zo blijft :) :klasse:
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Geweldig dat hij geen aanvallen meer heeft. Het verband met het bot lijkt duidelijk. Ik zou me vervolgens toch gaan afvragen, welke stof er nou verantwoordelijk zou zijn voor die aanvallen? Is het een echt bot, of iets van runderhuid?

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
Eddie

Laboriginals schreef:Geweldig dat hij geen aanvallen meer heeft. Het verband met het bot lijkt duidelijk. Ik zou me vervolgens toch gaan afvragen, welke stof er nou verantwoordelijk zou zijn voor die aanvallen? Is het een echt bot, of iets van runderhuid?

Hanneke
Ik ben er nog niet achter of dat het door een bepaalde stof komt of door het feit dat hij lange tijd heel intensief ligt te kauwen, zelf denk ik ook aan een stof want intensief spelen met een andere hond gaat prima.

en nog even een fotootje van vandaag:

Afbeelding
Eddie

Het verband met het bot is nu echt wel bevestigd..

Er lag al een halfjaar een bot waar ie niks meer mee deed in z'n mand met knuffels, afgelopen vrijdag was Bowy echter wat gefrustreerd (te veel energie maar niet veel kunnen lopen vanwege een verrekte spier)
En had 's nachts toch dat bot weer opgepakt en heeft waarschijnlijk een halve nacht liggen zagen en knagen, resultaat: vanaf zaterdagmiddag tot zondagochtend 8 aanvallen gehad.

Duidelijker kan het niet zijn.
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Nou niet meer van dat soort botten geven he? :? Was het gedroogde runderhuid?
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Eddie

Saskia.Bernadette schreef:Nou niet meer van dat soort botten geven he? :? Was het gedroogde runderhuid?
Was een mergpijp waarvan ik niet eens wist dat ie nog onderin die bak lag, had ik het geweten dan was 'ie al lang weggegooid natuurlijk!
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Eddie schreef:
Saskia.Bernadette schreef:Nou niet meer van dat soort botten geven he? :? Was het gedroogde runderhuid?
Was een mergpijp waarvan ik niet eens wist dat ie nog onderin die bak lag, had ik het geweten dan was 'ie al lang weggegooid natuurlijk!
Nu weet je tenminste wel wat je hem niet moet geven........... :roll:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Plaats reactie