Clickeren werkt!!

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Ik persoonlijk vond het een hele fijne manier van trainen. Heb er twee hele fijne honden aan over gehouden waar heerlijk wandelen mee is, trainen en al wat meer. Een andere trainings- methode ken ik niet, maar ik ga er vanuit dat er meerdere goede manieren zijn.De chemie tussen baas en hond moet er sowieso zijn anders werkt geen enkele methode.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Bowie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bowie »

rimanime schreef:Ik persoonlijk vond het een hele fijne manier van trainen. Heb er twee hele fijne honden aan over gehouden waar heerlijk wandelen mee is, trainen en al wat meer. Een andere trainings- methode ken ik niet, maar ik ga er vanuit dat er meerdere goede manieren zijn.De chemie tussen baas en hond moet er sowieso zijn anders werkt geen enkele methode.
Zo denk ik er ook over.

Wat voor de ene baas en hond de manier is werkt bij een andere baas en hond-combi misschien juist helemaal niet.
Ik denk dat er niet 1 juiste manier is, maar dat er meerdere manieren zijn en dat je de manier moet kiezen die bij jou en je hond past.
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

RaymondC schreef:
Lupos schreef:Ik maak bij het trainen van sommige honden wel gebruik van de clicker. Eigenaren die hun hond verwarren met praten bijvoorbeeld, is heel handig om ze enkel nog met de clicker te laten communiceren :D
Je moet wel weten hoe het werkt. Ik lees hier bijvoorbeeld dat de hond "luistert naar de clicker" maar dat is niet zo. De clicker is enkel het signaal om goed gedrag mee te markeren. Ook het voeren, natuurlijk is het heel vervelend als je voerzak over de grond gaat, maar de clicker is er juist voor dat je tijd hebt om het goede gedrag en de beloning te overbruggen ipv de beloning op het moment van goed gedrag. De clicker hoeft ook niet per se het apparaatje te zijn, maar kan ook een woord zijn. Je benoemt het woord bij het gewenste gedrag.
Enfin, er zitten natuurlijk haken en ogen aan, maar wat kan het een fijne techniek zijn en een uitkomst in sommige gevallen!
Inderdaad, voor die mensen die een heel telefoonboek voorlezen en zeggen tegen hun hond kan het juist dat besef geven van:

OH, ik moet dus leren zwijgen, en juist niet tegen me hond praten.
Maar een ieder heeft zijn of haar manier van werken, en bij was het niet de clickermethode.

Het lag me niet, kon er geen weg mee.
En zeker nu ik voor WT en FT train, is het helemaal uit de boze.
Want zie me al staan als die een fazant moet ophalen 100 meter verder.
Hoe moet je dat in Godsnaam doen met een clicker?
(Je moet rechts hondje, euhhhh hoeveel keer moest ik nu clicken? Nee de jachtfluit werkt perfect)
Ik denk niet dat je het principe van de clicker begrijpt en dat hoeft ook niet, want jij hebt een werkwijze gevonden waar je mee vooruit kunt. Echter is het onjuist te stellen dat je geen clicker kunt gebruiken bij de opbouw voor jacht/FT/WT. Ik heb het levende bewijs hier rondlopen in de vorm van Juna :wink:

Het IS dus niet uit den boze, JIJ kunt er niets mee. Een wereld van verschil wat mij betreft.
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
marions
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door marions »

rimanime schreef:Ik persoonlijk vond het een hele fijne manier van trainen. Heb er twee hele fijne honden aan over gehouden waar heerlijk wandelen mee is, trainen en al wat meer. Een andere trainings- methode ken ik niet, maar ik ga er vanuit dat er meerdere goede manieren zijn.De chemie tussen baas en hond moet er sowieso zijn anders werkt geen enkele methode.
Hier idem Rinske :klasse:
Dazzling Diamonds Kiepers Nickname
Plaats reactie