LPC

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Tineke-en-Rambo

Ongelezen bericht door Tineke-en-Rambo »

Floortje heeft ook LPC met arthrose in beiden ellebogen. Ik ben ook bet het DOCA geweest in A´dam het is mij prima bevallen. Het is er niet zo heel groot maar Floortje is nogal angstig bij de dierenarts en hij is daar heel goed mee omgegegaan.

Ik had al foto´s bij me, dus het consult kostte voor mij maar 62 euro.
Floortje bleek na uitvoerig lichamelijk onderzoek, het bekijken van de foto´s en wat looptestjes buiten, last van de arthrose te hebben en niet van de LPC.

Opereren was dus geen optie, aangezien je de arthrose hier alleen maar mee verergerd. Hij vergeleek het met een steentje in je schoen. Als je hem niet voelt haal je hem er ook niet uit, als je hem wel voelt en zeer gaat doen onder je voet, wil je hem uit je schoen hebben.

Floortje is nu 2 jaar verder en het gaat redelijk goed. Ze staat nu op Hills J/D en heeft pijnstillers.
Omdat ze laatste wat vaker begon te manken is de pijnstilling iets opgehoogd en nu loopt ze weer soepel.

Het is alleen afwachten hoe de arthrose zich gaat ontwikkelen. Het kan in 1 jaar tijd heel snel achteruit gaan, maar ze kan ook zo nog 5 jaar mee gaan.

Ik hoop dat je goed geadviseerd wordt want dat is toch wel heel erg belangrijk voor je beslissing. Ik ben blij dat ik Floortje niet heb laten opereren. Ze is nog steeds vrolijk en happy.
Boeddha's baasjes

Ongelezen bericht door Boeddha's baasjes »

Boeddha is in december 2009 geopereerd aan LPC door Kris Camps. Het ging om een flintertje in 1 elleboog, maar hij had er wel last van. Na een lange revalidatie, langer dan verwacht door de sneeuw en gladheid vorig jaar winter, is Boeddha nu geheel pijnvrij. Hopelijk blijft dit ook zo. Boeddha doet en kan alles weer wat hij voor het incident ook kon. We geven hem wel Hills j/d, omdat we alleen het beste voor onze hond willen. Hij doet het in ieder geval goed op dit voer.

Lein
Plaats reactie