Ik ben het helemaal met je eens.. Ik snap werkelijk niet dat je je kop in het zand steekt omdat je niet wilt weten of je hond iets mankeerd...Kay schreef:Mijn excuus als ik wat rot overkom, maar ik krijg hier een beetje een raar gevoel van in mijn mond.
Je hondje loopt raar, er word op de training gezegt dat je hondje mankt maar je blijft volhouden dat ze dit altijd al heeft en dat je niet wilt weten of het eventueel ED is want je hebt geen zin in de kosten en de revalidatie![]()
Ik kan daar met mijn pet niet helemaal bij en hoop van harte dat je hondje geen ED heeft en er straks last van krijgt, want dan ben je waarschijnlijk nog langer bezig qua revalidatie en meer geld kwijt.
Hier ook een hond met in de beide poten LPC (minimaal te zien en alleen te zien voor mensen met "ervaring") en nee, de constatering en revalidatie was alles behalve prettig voor zowel Daan als voor ons, maar als ik hem nu weer (voorzichtig) zie genieten weet ik waarom we het hebben gedaan ondanks alles wat we over ons heen hebben gekregen van jan en alleman en de kosten om zijn operatie zo soepel mogelijk te laten gaan. Daan kan weer genieten van het hond zijn, en natuurlijk zal het altijd een zorgenhondje blijven maar hij geniet en heeft geen pijn en daar doe je het als hondeneigenaar toch voor .....
Mank? of gewoon haar manier van lopen?
-
Marieke
- Speurneus

- Contacteer:
Groetjes Marieke en een pootje van Quincy en Noortje
Quincy
Noortje
-
sbientje
- Speurneus

- Contacteer:
idd, wat een ontzettend domme reactie zeg.. wat heeft een contract op deze manier sowieso voor waarde..rimanime schreef:Die heeft zich alvast ingedekt......doggie schreef:
Ik heb zojuist een reactie gehad van de fokster, ik denk niet dat ze staat te trappelen om me hierin tegemoet te komen. Het eerste wat ze opnoemde was dat wij, toen we bij haar waren, vertelden dat we de hond meteen het eerste jaar leerden traplopen. ( We wonen aan een dijk, dus is het handig dat ze dat kunnen)
-
Kay
- Speurneus

- Contacteer:
In mijn ogen heeft het niets te maken met of je honden je kinderen zijn of niet, ik vind het de verantwoordelijkheid van de persoon die de hond in huis neemt (in Daan zijn geval wij dus) het dier goed en liefdevol te verzorgen, en als het hondje raar loopt (en/of mankt) zou ik er persoonlijk naar laten kijken.doggie schreef:Ik zei het al eerder: ik ben bang dat ik vloek in de kerk. Op een forum waar veel leden hun hond gelijk stellen aan een kind, weet je dat je reactie krijgt op uitspraken over wat je 'over' hebt voor je hond. Maar je opmerking over dat ik blijf volhouden dat mijn hond altijd al zo loopt, vind ik een beetje raar. Dit is mijn derde cursus op deze hondenschool. Vanaf dat Leentje 12 weken oud was, ben ik daar bezig. Ik heb daar bewust nooit mijn eigen twijfels geuit over Leentjes manier van lopen, omdat ik hoopte (of juist niet), dat iemand op de hondenschool het wel zou zien als er echt wat verkeerd zou zijn. Gisteravond was dus voor het eerst dat iemand zei dat er een klein mankje zat in haar lopen. Zij zag Leentje voor de eerste keer, ik zie Leentje dus al 8 maanden. Mag ik dan volhouden dat Leentje altijd al zo gelopen heeft, of moet ik de opmerking van van een trainster meteen voor waar aannemen?Kay schreef:Mijn excuus als ik wat rot overkom, maar ik krijg hier een beetje een raar gevoel van in mijn mond.
Je hondje loopt raar, er word op de training gezegt dat je hondje mankt maar je blijft volhouden dat ze dit altijd al heeft en dat je niet wilt weten of het eventueel ED is want je hebt geen zin in de kosten en de revalidatie![]()
Ik kan daar met mijn pet niet helemaal bij en hoop van harte dat je hondje geen ED heeft en er straks last van krijgt, want dan ben je waarschijnlijk nog langer bezig qua revalidatie en meer geld kwijt.
Hier ook een hond met in de beide poten LPC (minimaal te zien en alleen te zien voor mensen met "ervaring") en nee, de constatering en revalidatie was alles behalve prettig voor zowel Daan als voor ons, maar als ik hem nu weer (voorzichtig) zie genieten weet ik waarom we het hebben gedaan ondanks alles wat we over ons heen hebben gekregen van jan en alleman en de kosten om zijn operatie zo soepel mogelijk te laten gaan. Daan kan weer genieten van het hond zijn, en natuurlijk zal het altijd een zorgenhondje blijven maar hij geniet en heeft geen pijn en daar doe je het als hondeneigenaar toch voor .....
En dat ik geen zin heb in de kosten klopt, en dat ik geen zin heb om te weten of het ED is klopt ook. Ik ga altijd al voorzichtig met Leentje om, geen bal spelletjes, tot 9 maanden tapijt over de gladde vloer, uit de auto tillen, nou ja, noem maar op dus. Dus dat gaat niet veranderen als ik weet dat ze ED heeft.
Bijna een jaar geleden heb ik Sjakie laten opereren (aan kanker) en na 4 maanden moest ik haar laten inslapen, daar was ik alles bij elkaar 1500 euro aan kwijt. Toen Leentje gekocht, en daarmee cursussen gedaan, weer ruim 1000 euro kwijt. Allemaal prima, daar heb ik zelf voor gekozen. Maar dat ik nu even geen zin heb in een zieke hond met weer hoge kosten, vind ik niet meer dan normaal.
En als ik nou zag dat ze vreselijke pijn had, of zelfs maar een beetje pijn, dan zat ik allang bij de dierenarts, maar Leentje heeft nergens last van.
Wanneer merkte je trouwens bij Daan dat er iets mis was?
En trust me, ik denk dat niemand zit te wachten op een zieke hond of een hond met een afwijking. Wat jij met Sjakie hebt meegemaakt is heel erg en natuurlijk zit je daar geen tweede keer op te wachten, maar garantie heb je nooit helaas.
Bij Daan zag ik zelf al snel dat zijn loopje anders was maar hadden ook angst voor HD/ED omdat je het zoveel leest op het moment.
Toen mijn trainster zei dat hij mankte dacht ik, dit is de bevestiging dat ik niet gek ben en toen is het balletje gaan rollen. Nogmaals Daan zijn loopje leek heel normaal want het eerste wat iedereen zei is "huh, hij liep toch normaal?"
Oh, en van je fokker... Tsja, dat probeerde ze bij ons ook (dat het onze schuld zou zijn) Bij het tweede hondje was het ook nog trauma die de pup in zijn nieuwe huis had opgelopen maar nu bij de derde pup met LPC word het toch wel moeilijk dat vol te houden
Ik hoop echt met heel mijn hart dat Leentje niets heeft, begrijp me niet verkeerd... Een hondje met klachten (van wat voor aard ook) is niet geinig maar ik zou het persoonlijk zeker willen weten of er iets is ja of nee. Eigenaren die dat niet doen is hun goed recht, maar bij mij komt het vreemd binnen juist omdat ik ook een lange weg gehad heb met Daan
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!
Kay 22-10-2006
Daan 16-1-2010
Sjors 10-2-2015
-
sharon66057
- Speurneus

Zoals ik al eerder zei komt dit helaas vaker voor... weet er alles vansbientje schreef:idd, wat een ontzettend domme reactie zeg.. wat heeft een contract op deze manier sowieso voor waarde..rimanime schreef:Die heeft zich alvast ingedekt......doggie schreef:
Ik heb zojuist een reactie gehad van de fokster, ik denk niet dat ze staat te trappelen om me hierin tegemoet te komen. Het eerste wat ze opnoemde was dat wij, toen we bij haar waren, vertelden dat we de hond meteen het eerste jaar leerden traplopen. ( We wonen aan een dijk, dus is het handig dat ze dat kunnen)

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...
R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
-
doggie
- Hele grote hondenneus

Maar wat is snel? Hoe oud was Daan precies? Ik heb Leentje nooit anders zien lopen, echt vanaf 8 weken af aan. En ik lees overal dat ED zich moet ontwikkelen en dat je het gaat zien vanaf een maand of 4.Kay schreef: Bij Daan zag ik zelf al snel dat zijn loopje anders was maar hadden ook angst voor HD/ED omdat je het zoveel leest op het moment.
-
Lupos
- Speurneus

- Contacteer:
Re: Mank? of gewoon haar manier van lopen?
doggie schreef: Zijn er meer honden op het forum die op een dansende onregelmatige manier lopen?
Een afwijkend loopje duidt meestal op pijn. Je hond hoeft niet te janken/piepen als hij pijn heeft. Zeker niet als ze het al van jongs af aan hebben. Ik ken honden die weinig problemen lieten zien, maar met een klein beetje afwijkend lopen toch echt afwijkingen bleken te hebben. Wil je het zeker weten is er maar 1 manier: foto's maken. Wil je het niet weten of er niets mee doen, leg het dan naast je neer.
Echter ga ik met de anderen mee in deze. Je hoeft je hond niet als kind te behandelen, dat doen wij echt ook niet, maar als je twijfelt is het (vind ik) je verantwoordelijkheid als eigenaar om uit te zoeken of je je hond verdere pijn kunt besparen. succes met je keuze en ik hoop dat Leentje gewoon een dans-talent is

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
-
Nino&Toosje
- Speurneus

Niet altijd. Er zijn kinderen die een aangeboren afwijking aan de voet hebben , raar lopen, maar er geen pijn aan hebben.Boukje schreef:Je zegt dat ze geen pijn heeft, maar waarom loopt ze vreemd dan?
Een raar loopje komt toch meestal omdat ze pijn of ongemak hebben? Of zie ik dat verkeerd?
Dus dat kan precies zo ook bij een hond zijn. Wil je inderdaad zeker weten dat je hond niets mankeert, dan is een foto inderdaad een optie.
-
Miske
- Speurneus

- Contacteer:
Juist, da's zoals Olly een A- en net een B-heup heeft; geen problemen hiermee of pijn er aan, maar dus wel een tikkeltje een ander loopje (zie mijn vorige post).Nino&Toosje schreef:Niet altijd. Er zijn kinderen die een aangeboren afwijking aan de voet hebben , raar lopen, maar er geen pijn aan hebben.Boukje schreef:Je zegt dat ze geen pijn heeft, maar waarom loopt ze vreemd dan?
Een raar loopje komt toch meestal omdat ze pijn of ongemak hebben? Of zie ik dat verkeerd?
Dus dat kan precies zo ook bij een hond zijn. Wil je inderdaad zeker weten dat je hond niets mankeert, dan is een foto inderdaad een optie.
-
liesjeb
- Hele grote hondenneus

Ik ga het nog een keer zeggen, laat a.u.b. foto's maken en het liefst door een orthopeed (en dat is echt niet altijd veel duurder dan bij een gewone da!). Dan weet je in ieder geval of er iets mis is...
En mocht blijken dat er inderdaad sprake is van een erfelijke afwijking, laat dit dan vastleggen op schrift door de orthopeed, met handtekening en alles eronder.... Laat het je fokker zien met de vraag: wie heeft er meer verstand van? De arts die hier jaren voor heeft gestudeerd, of de fokker die nu alle verantwoordelijkheid ontkent?
En laat 1 ding heel duidelijk zijn: ik hoop echt met heel mijn hart dat het loos alarm is en jouw Leentje gewoon een kerngezonde hond is!!!
Maar stap 1 lijkt mij nu om jouw hond te laten beoordelen door een kundig arts....
P.S. kun je een goed filmpje maken van het loopje? Ik ben nu toch wel benieuwd hoe dat loopje er dan precies uitziet....
En mocht blijken dat er inderdaad sprake is van een erfelijke afwijking, laat dit dan vastleggen op schrift door de orthopeed, met handtekening en alles eronder.... Laat het je fokker zien met de vraag: wie heeft er meer verstand van? De arts die hier jaren voor heeft gestudeerd, of de fokker die nu alle verantwoordelijkheid ontkent?
En laat 1 ding heel duidelijk zijn: ik hoop echt met heel mijn hart dat het loos alarm is en jouw Leentje gewoon een kerngezonde hond is!!!
Maar stap 1 lijkt mij nu om jouw hond te laten beoordelen door een kundig arts....
P.S. kun je een goed filmpje maken van het loopje? Ik ben nu toch wel benieuwd hoe dat loopje er dan precies uitziet....
-
Boukje
- Hele grote hondenneus

Oké duidelijkMiske schreef:Juist, da's zoals Olly een A- en net een B-heup heeft; geen problemen hiermee of pijn er aan, maar dus wel een tikkeltje een ander loopje (zie mijn vorige post).Nino&Toosje schreef:Niet altijd. Er zijn kinderen die een aangeboren afwijking aan de voet hebben , raar lopen, maar er geen pijn aan hebben.Boukje schreef:Je zegt dat ze geen pijn heeft, maar waarom loopt ze vreemd dan?
- margré
- Grote hondenneus

Alles uit sluiten en een foto laten maken lijkt mij
Na de uitslag is er nog tijd genoeg om je druk te maken wat voor stappen je dan wel of niet onderneemt
Ik zou niet bij voorbaat bedenken wat het allemaal wel niet zou gaan kosten misschien valt het reuze mee (dat hoop ik van ganser harte)
Ik zou persoonlijk willen weten of er iets mis was met mijn hondje
Na de uitslag is er nog tijd genoeg om je druk te maken wat voor stappen je dan wel of niet onderneemt
Ik zou niet bij voorbaat bedenken wat het allemaal wel niet zou gaan kosten misschien valt het reuze mee (dat hoop ik van ganser harte)
Ik zou persoonlijk willen weten of er iets mis was met mijn hondje
Groetjes Margré
Lebber Hope
Lebber Hope
-
Nathalie01
- Middelgrote hondenneus

Balen
ik kan je niet helpen ik heb gelukkig geen ervaring met rare loopjes.
Voordat je allemaal doemscenario's in je hoofd haalt zou ik toch voor zekerheid gaan en foto's laten maken. Komt daar uit dat alles goed is super, hoef je je nooit meer af te vragen of ze toch misschien wat mankeert. Mocht er wel wat uitkomen kun je op dat moment beslissingen nemen over hoe verder behandelen/niet behandelen.
Voordat je allemaal doemscenario's in je hoofd haalt zou ik toch voor zekerheid gaan en foto's laten maken. Komt daar uit dat alles goed is super, hoef je je nooit meer af te vragen of ze toch misschien wat mankeert. Mocht er wel wat uitkomen kun je op dat moment beslissingen nemen over hoe verder behandelen/niet behandelen.
-
Hanny
Helemaal mee eens.Een raar loopje hoeft niet te betekenen dat een hond pijn heeft, maar wel altijd een foto laten maken. Misschien kun je erachter komen waarom de hond zo loopt. Soms is er geen oorzaak te zien op de foto. Of is het een geboorte afwijking. Sommige honden lopen zo, omdat ze het zo prettiger vinden.Nino&Toosje schreef:Niet altijd. Er zijn kinderen die een aangeboren afwijking aan de voet hebben , raar lopen, maar er geen pijn aan hebben.Boukje schreef:Je zegt dat ze geen pijn heeft, maar waarom loopt ze vreemd dan?
-
Pandora
- Speurneus

Ook eensHanny schreef:Helemaal mee eens.Een raar loopje hoeft niet te betekenen dat een hond pijn heeft, maar wel altijd een foto laten maken. Misschien kun je erachter komen waarom de hond zo loopt. Soms is er geen oorzaak te zien op de foto. Of is het een geboorte afwijking. Sommige honden lopen zo, omdat ze het zo prettiger vinden.Nino&Toosje schreef:Niet altijd. Er zijn kinderen die een aangeboren afwijking aan de voet hebben , raar lopen, maar er geen pijn aan hebben.Boukje schreef:Je zegt dat ze geen pijn heeft, maar waarom loopt ze vreemd dan?
De hond van mijn ouders werd door een KM op een show doorverwezen naar de DA voor zijn 'funny walk', hij was toen 1 jaar. Hij bleek HD te hebben maar heeft er tot nu toe geen last van. Maar... omdat er een foto is gemaakt en een diagnose is gesteld konden mijn ouders er rekening mee houden zodat de kans dat hij er (vroegtijdig) last van krijgt ook minder is nu ze zorgen dat hij slank en gespierd blijft. Hij mocht ook niet onbeperkt 'raggen' met andere honden maar wel veel zwemmen en fietsen zodat hij een lekker gespierde derrière heeft. Als hij later oud en versleten raakt zal hij er misschien wel last van krijgen maar nu is hij ruim 5 en heeft geen pijn of ongemak.
Pandora loopt trouwens ook wel eens raar maar die loopt als een kameel (in telgang) en als ze aan het 'snelwandelen' is ziet het er soms onhandig en onelegant uit en lijkt het soms alsof ze mankt maar als ze net iets sneller of langzamer loopt is er dan weer niks aan de hand.
Groetjes van Brigitte & Zoo

Bedankt Marjolein, hij is top!

Bedankt Marjolein, hij is top!