Dierenpension Keijzers Reusel

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

jeltje schreef:Balen, balen, balen, manlief heeft zakelijke verplichtingen vanavond met buitenlandse gasten dus ik mocht vanavond lekker de training doen, lig ik ziek op bed. Heb al 3 dagen hoge koorts en baal dus vreselijk. Willen jullie laten weten wat jullie gedaan hebben, misschien kunnen we het de komende week dan nog wel oefenen met Zyva. Voor jullie heel veel plezier vanavond in ieder geval.

Groetjes,
Hermiëlle
och beterschap :(
ik heb afgelopen week ook een paar dagen koorts gehad en nu ben ik snipverkouden
het heerst vreselijk, ook op mijn werk
ik hoop dat Keo mijn geduld niet teveel op de proef gaat stellen vanavond, want daar ben ik niet voor in de stemming :mad:
ik zal laten weten wat er geoefend is vanavond!

volgende week ben ik er niet bij, dat is wel jammer net nadat de klok verzet is... en dus licht :)
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

jeltje schreef:Balen, balen, balen, manlief heeft zakelijke verplichtingen vanavond met buitenlandse gasten dus ik mocht vanavond lekker de training doen, lig ik ziek op bed. Heb al 3 dagen hoge koorts en baal dus vreselijk. Willen jullie laten weten wat jullie gedaan hebben, misschien kunnen we het de komende week dan nog wel oefenen met Zyva. Voor jullie heel veel plezier vanavond in ieder geval.

Groetjes,
Hermiëlle
O jeetje, dat is balen. Beterschap.

Ik ben helaas vanavond ook weer niet geweest. Mijn oog was na een week medicijnen redelijk goed, maar de tabletjes waren nog niet op of de ontsteking kwam weer terug. Dus vandaag weer naar de huisarts, andere antihistaminica plus een flinke antibioticakuur. Enfin, hopelijk gaat het nu snel de goede kant op met mijn oog, want a.s. zaterdag begint ook de groep van Pippi. Zo mis ik natuurlijk best veel.

Wel heb ik vanmiddag Wil uitgebreid aan de telefoon gehad, ook om te vragen wat ik kan oefenen met Dazzle: zitfluit aanleren, dummy vasthouden en een klein eindje volgen, steadyness oefeningen (bv. volgen langs een paar dummy´s of zelf een dummy gaan halen met hond op zit), 2 minuten down uit zicht, kort apport. Dat was het wel zo´n beetje.

Mischien dat Esmoezie nog kan aanvullen.

Hopelijk knap je snel op zodat je nog wat kan oefenen met Zyva.

Groetjes,
Hanneke
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

Hè Hanneke, dat is echt vervelend van je oog. Hopelijk gaat dat nu snel goed komen. Fijn dat je vermeld wat belangrijk is om te oefenen. Zitfluit hebben we vorige week gedaan dus ik weet hoe we dat moeten oefenen, dummy vasthouden gaat al best goed, steadyness ook, 2 minuten down uit zicht is nog een uitdaging, ha, ha en een kort apport lukt ook wel redelijk. Al deze dingen zijn vorige week ook aan bod gekomen dus ik weet hoe we die kunnen oefenen. Ben benieuwd of ze nog iets nieuws hebben gedaan vandaag maar dat horen we vast nog wel van Juliette. Hopelijk heeft Keo zich voorbeeldig gedragen want zij voelde zich ook al niet lekker! We zijn wel een stel bij elkaar zeg :D .
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Laboriginals schreef:

Groetjes,
Hermiëlle
O jeetje, dat is balen. Beterschap.

Ik ben helaas vanavond ook weer niet geweest. Mijn oog was na een week medicijnen redelijk goed, maar de tabletjes waren nog niet op of de ontsteking kwam weer terug. Dus vandaag weer naar de huisarts, andere antihistaminica plus een flinke antibioticakuur. Enfin, hopelijk gaat het nu snel de goede kant op met mijn oog, want a.s. zaterdag begint ook de groep van Pippi. Zo mis ik natuurlijk best veel.

Wel heb ik vanmiddag Wil uitgebreid aan de telefoon gehad, ook om te vragen wat ik kan oefenen met Dazzle: zitfluit aanleren, dummy vasthouden en een klein eindje volgen, steadyness oefeningen (bv. volgen langs een paar dummy´s of zelf een dummy gaan halen met hond op zit), 2 minuten down uit zicht, kort apport. Dat was het wel zo´n beetje.

Mischien dat Esmoezie nog kan aanvullen.

Hopelijk knap je snel op zodat je nog wat kan oefenen met Zyva.

Groetjes,
Hanneke
he jee Hanneke, beterschap met je oog hoor! Rot dat het is teruggekomen.
Het was nu maar een klein groepje nu, met z'n viertjes waren we.

Je noemt eigenlijk alles al wat we hebben geoefend vanavond. Verder hebben we nog gedaan:
- vooruit sturen en terug voor komen (op de fluit natuurlijk)
- voorkomen tussen de groep honden door
- los volgen ( toen ging Keo even de rest van de groep laten zien hoe je een andere hond uitdaagt voor een spelletje, dus hij moest weer aan de lijn :oops: )
- blijven en vervolgens voor komen

Ik was zelf iets relaxter vanavond en daardoor Keo ook, dus het ging wel lekker (buiten dat ene akkefietje) :applaus:
groetjes Juliette

jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

Wat fijn dat Keo het zo goed deed vanavond. Jammer dat we het niet hebben kunnen zien. Bedankt voor het doorgeven wat jullie gedaan hebben. Wat een klein groepje zeg. Hanneke en ik waren blijkbaar niet de enige zieke. Hopelijk is iedereen volgende week weer opgeknapt.
esmoezie
Speurneus
Speurneus

jeltje schreef:Wat fijn dat Keo het zo goed deed vanavond. Jammer dat we het niet hebben kunnen zien. Bedankt voor het doorgeven wat jullie gedaan hebben. Wat een klein groepje zeg. Hanneke en ik waren blijkbaar niet de enige zieke. Hopelijk is iedereen volgende week weer opgeknapt.
Ik mag hopen dat je nog een keer kunt zien dat Keo het goed deed :D
Alleen volgende week niet, want dan ben ik er niet.

Er waren niet meer zieken, maar 1 teefje was loops en moest thuis blijven.

Morgen heb ik nog een privelesje, daar had ik behoefte aan. Dan leer ik hopelijk wat duidelijker te zijn, want soms heb ik zelf het gevoel te staan "schreeuwen" naar de hond, maar dan hebben toeschouwers zoiets van "je mag wel wat duidelijker zijn hoor". Eens kijken of we er weer wat wijzer van gaan worden. :)
groetjes Juliette

Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

@ Esmoezie: heb je baat gehad bij je privélesje?

Ik kom net terug van de eerste trainingsmiddag met Pip en ik hoorde dat twee mensen uit die groep a.s. dinsdag ook met een jonge hond in het beginnersgroepje starten. Eén labradorreutje en een flatcoatteefje. Dan starten er dinsdag dus drie nieuwe mensen / honden in jullie groep, waaronder Dazzle en ik. Ik hoorde ook dat de dinsdaggroep op dit moment alleen in de hal traint, omdat het veld opnieuw is ingezaaid. Dat vind ik persoonlijk wat minder. Maar het wordt natuurlijk al snel ´s avonds langer licht, dan gaan we waarschijnlijk ook in het bos of bij het water trainen. Dat is veel leuker.

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Laboriginals schreef:@ Esmoezie: heb je baat gehad bij je privélesje?

Ik kom net terug van de eerste trainingsmiddag met Pip en ik hoorde dat twee mensen uit die groep a.s. dinsdag ook met een jonge hond in het beginnersgroepje starten. Eén labradorreutje en een flatcoatteefje. Dan starten er dinsdag dus drie nieuwe mensen / honden in jullie groep, waaronder Dazzle en ik. Ik hoorde ook dat de dinsdaggroep op dit moment alleen in de hal traint, omdat het veld opnieuw is ingezaaid. Dat vind ik persoonlijk wat minder. Maar het wordt natuurlijk al snel ´s avonds langer licht, dan gaan we waarschijnlijk ook in het bos of bij het water trainen. Dat is veel leuker.

Hanneke
Is je oog weer helemaal beter Hanneke?

ojee dan worden we een grote groep, 9 in totaal als ik het goed heb :confused:
aanstaande dinsdag ben ik er niet bij, dus dat is al eentje minder

De priveles was kort, maar zinvol
Ik moet in ieder geval sneller reageren op Keo als hij niet luistert, die paar seconden die hij nu krijgt neemt hij namelijk ook.
Wil heeft me leren grommen :lol: te gebruiken wanneer Keo iets doet wat hij niet mag... Maar ik denk niet dat ik dat al onder de knie heb, want hij kijkt me alleen maar heel verbaasd aan :D
Verder wat oefeningen gedaan om thuis mee verder te gaan. Zoals de dummy een stuk verderop neerleggen en hem zelf gaan ophalen, want hij denkt nu nog dat iedere dummy de zijne is. Zit ie wel raar bij te kijken hoor als hij er niets mee mag. Dus dat is een goede oefening :klasse:
En de dummy neergooien en hem corrigeren als hij inspringt, zodat hij leert te wachten op het commando.
O o o.... hij is zo fanatiek.

Oja... en als hij een loopje neemt moet ik "desnoods een snoekduik nemen" om hem weer te pakken te krijgen. Ik hoop dat hij geen loopje meer gaat nemen, want dat zie ik eigenlijk niet zo zitten :wink:
Dus we hebben genoeg te oefenen.

Eigenlijk doet hij het ook niet zo slecht, gezien het feit dat hij een twijfelkont als vrouwtje heeft :)
Hij pikt alles zo snel op :applaus:

Ik ben zeer benieuwd als we bij water gaan trainen. Ben bang dat ik de dummy er zelf uit kan gaan halen, terwijl meneer lekker baantjes gaat trekken. Zal mijn zwempak maar aantrekken... :D

Ik zie jullie over 3 weken, want na de komende les is het 2 weken vakantie. Veel plezier de komende les!
groetjes Juliette

Plaats reactie