Laboriginals schreef:@ Esmoezie: heb je baat gehad bij je privélesje?
Ik kom net terug van de eerste trainingsmiddag met Pip en ik hoorde dat twee mensen uit die groep a.s. dinsdag ook met een jonge hond in het beginnersgroepje starten. Eén labradorreutje en een flatcoatteefje. Dan starten er dinsdag dus drie nieuwe mensen / honden in jullie groep, waaronder Dazzle en ik. Ik hoorde ook dat de dinsdaggroep op dit moment alleen in de hal traint, omdat het veld opnieuw is ingezaaid. Dat vind ik persoonlijk wat minder. Maar het wordt natuurlijk al snel ´s avonds langer licht, dan gaan we waarschijnlijk ook in het bos of bij het water trainen. Dat is veel leuker.
Hanneke
Is je oog weer helemaal beter Hanneke?
ojee dan worden we een grote groep, 9 in totaal als ik het goed heb
aanstaande dinsdag ben ik er niet bij, dus dat is al eentje minder
De priveles was kort, maar zinvol
Ik moet in ieder geval sneller reageren op Keo als hij niet luistert, die paar seconden die hij nu krijgt neemt hij namelijk ook.
Wil heeft me leren grommen

te gebruiken wanneer Keo iets doet wat hij niet mag... Maar ik denk niet dat ik dat al onder de knie heb, want hij kijkt me alleen maar heel verbaasd aan
Verder wat oefeningen gedaan om thuis mee verder te gaan. Zoals de dummy een stuk verderop neerleggen en hem zelf gaan ophalen, want hij denkt nu nog dat iedere dummy de zijne is. Zit ie wel raar bij te kijken hoor als hij er niets mee mag. Dus dat is een goede oefening
En de dummy neergooien en hem corrigeren als hij inspringt, zodat hij leert te wachten op het commando.
O o o.... hij is zo fanatiek.
Oja... en als hij een loopje neemt moet ik "desnoods een snoekduik nemen" om hem weer te pakken te krijgen. Ik hoop dat hij geen loopje meer gaat nemen, want dat zie ik eigenlijk niet zo zitten
Dus we hebben genoeg te oefenen.
Eigenlijk doet hij het ook niet zo slecht, gezien het feit dat hij een twijfelkont als vrouwtje heeft
Hij pikt alles zo snel op
Ik ben zeer benieuwd als we bij water gaan trainen. Ben bang dat ik de dummy er zelf uit kan gaan halen, terwijl meneer lekker baantjes gaat trekken. Zal mijn zwempak maar aantrekken...
Ik zie jullie over 3 weken, want na de komende les is het 2 weken vakantie. Veel plezier de komende les!