rare praktijken op de kc

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Anjess

Ongelezen bericht door Anjess »

Net thuis gekomen uit m'n werk en wat blijkt???Een reactie van de voorzitter gekregen van de KC zeeland.Hij betreurt het wat er is gebeurd en zal de instructeur op het voorval aanspreken.In de mail stond dat het niet de werkwijze hoort te zijn van de KC,je hoort niet zo te straffen en alleen te belonen via stem en beloningen.Hij begreep ook dat ik niet meer naar die lessen ga en gaf me 2 voorstellen:of mijn geld terug en zoeken naar een andere hondenschool of naar een andere locatie waar hij geen les geeft.Deze locatie is wel een half uur verder weg maar daar geef ik niet om.Ik mag eerst (morgen)zonder hond komen kijken of het me nu wel bevalt.Vind ik toch wel heel netjes.Ik had er eerst geen vertrouwen in maar deze voorzitter zit er sinds vorige week en weet kennelijk van aanpakken!Ik weet niet of er nog meer klachten zijn binnen gekomen,maar sprak van de week een vrouw die daar ook met mij die les volgde en die had ook geklaagd.Sta ik gelukkig niet alleen.....Binky is trouwens nog steeds niet de oude.Is sinds het voorval bang voor mannen (nooit geweest)en dat is nog niet over.Alleen mijn man en schoonvader (die oppast als ik werk)vertrouwd hij nog.De nieuwe cursusleider is een vrouw en er zou aandacht aan worden besteed,vertelde de voorzitter mij.Ik ben zeer benieuwd hoe het morgen gaat en hoe het met die "oude"cursusleider afloopt.Ik ken nu al 3 mensen met dezelfde klachten en het lijkt mij dat je zo'n iemand toch niet door laat gaan?
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Nou gelukkig is je klacht wel serieus genomen! Hopelijk bevalt het je op de nieuwe locatie en met de andere instructeur beter. :D
Ik verwacht ook echt wel dat er met de betreffende trainer een hartig woordje gesproken wordt. :mad:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Debora
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debora »

Fijn om te horen dat je hebt geklaagd en dat de KC er wat aan gaat doen.
Anjess schreef:die "oude"cursusleider afloopt.Ik ken nu al 3 mensen met dezelfde klachten en het lijkt mij dat je zo'n iemand toch niet door laat gaan?
Als niemand klaagt, dan kan en wordt er niets aan gedaan. Daarom vind ik het fijn om te horen dat je klacht bij de KC hebt neergelegd. Dan kan er actie ondernomen worden.
Renata

dat was schrikken

Ongelezen bericht door Renata »

Hallo,

Vanmiddag zit ik weer eens op het forum en toevallig kom ik jouw berichtje tegen. Wat is het toeval: ik heb ook op puppycursus bij de kc Zeeland gezeten. Ik woon namelijk in Middelburg. Ik heb geen idee of jij ook in Sint Laurens zat, maar ik dus wel. Sammie (nu 8 maanden) en ik zaten samen op cursus. Op een gegeven moment wilde Sammie niet naast me lopen, dus ik steeds proberen en proberen. Wat doet die instructeur ineens: hij pakt de riem over en laat Sammie 3 of 4 buitelingen maken en hij zei: zo leert hij het vast wel. Ik stond net als jou helemaal perplex! Ook ik zei niks, terwijl ik normaal gesproken mijn mondje wel bij me heb. Sammie schrok zich rot en kroop in elkaar. Toen de cursus afgelopen was zijn we naar huis gegaan en ik ben per direct met de cursus gestopt. Wel heb ik een mail geschreven aan het kantoor van de KC Zeeland en ik heb de reden erin genoemd. Zij vonden dat gedrag ook echt niet kunnen bij een pup en vonden het jammer dat het zo gegaan is. Ook heb ik die betreffende man nog proberen te bellen en ik heb een berichtje ingesproken, maar nooit meer iets van hem gehoord. Erg vervelend allemaal. Ik wilde je eigenlijk een pbtje sturen hierover, maar ik kan nog geen pbtje versturen, omdat ik me net opnieuw heb moeten aanmelden. Ik ben erg benieuwd of het dezelfde persoon was en ik hoop iets van je te horen. Op welke cursus zit je nu met je hond? Graag hoor ik iets van je.
Groetjes Renata
maria1

Ongelezen bericht door maria1 »

Gelukkig dat er wat met je klacht wordt gedaan.
Ik hoop dat je een goede KC vindt waar je heerlijk en met plezier kunt trainen met Binky
Veel succes
Anjess

Hoi Renata,

Ik heb je een pb'tje gestuurd,heb zo'n vermoeden dat het over dezelfde gaat!!
kimmeding

Ongelezen bericht door kimmeding »

Toch zou ik over een week of 2 nog eens polsen of ze al met hem hebben gebabbeld.

Gewoon een beetje achter de broek aan zitten dat er nu wel iets mee wordt gedaan.
Jij heb er geen kijk meer op nu dus kan ook verbeteringen niet zien
Anjess

Ik heb net via de voorzitter van de KC de reactie gehad van de cursusleider.Zoals verwacht is er volgens hem niks gebeurd,hij liet alleen zien hoe je niet met je hond om moet gaan :shock: Verder ontkent hij alles terwijl hij toch van zo'n 5 mensen commentaar kreeg.Wel heeft de voorzitter aangegeven dat hij binnenkort op herhaalcursus moet en dat hem dan duidelijk word gemaakt dat dit niet meer mag gebeuren.Ik krijg sowieso mijn geld terug en mag gratis de cursus afmaken op een andere locatie waar de voorzitter zelf les geeft.Ik vind dit heel netjes afgehandeld van de voorzitter maar had die reactie van de cursusleider eigenlijk wel verwacht.Hopelijk leren ze ervan!!
Martine.jolie

Ongelezen bericht door Martine.jolie »

Als ik jouw post zo lees krijg ik zomaar de indruk dat jij niet de eerste bent die heeft geklaagd over deze meneer.
Wat een grappenmaker met z'n "ik heb laten zien hoe het niet moet", maar de voorzitter moet wel erg van mars komen als hij hier niet doorheen prikt hoor :?
Raar dat ze hem aanhouden, bij mij als voorzitter had hij al lang zijn biezen mogen pakken.
Voor jullie is het in ieder geval netjes opgelost, nu maar hopen dat jouw mannetje zijn vertrouwen weer terug krijgt.
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

scuse me :shock: , hij liet zien hoe je NIET met je hond om moet gaan??????

dat snap ik ff niet en ik ben niet blond.

ook ik neem wel eens een hondje over hoor tijdens een training als iemand iets moet uitvoeren en er maar niet uitkomt, zien hoe het wel moet gaat er beter in dan door blijven klungelen plus dat dat klungelen ook niet echt handig is voor je hondje, daar wordt ie alleen nog maar meer onzekerder van en angstig, dus dat onderbreek ik wel eens door te laten zien hoe het verschil is als je het zelf op de verkeerde manier doet of op mijn manier en dat is zeker niet met tikken.

maar zoals deze trainer handelde is iets raars hoor dat hoort niet op die manier.

eigenlijk heb ik altijd het liefst me eigen hondje bij me, een met ervaring of juist een zonder ervaring, dan kan je uitbeelden wat je bedoelt of wat je juist wil zien en bereiken.
al me kinders uitgevlogen
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Ja gewoon voordoen werkt altijd goed. :D Bij onze KC hebben trainers van puppen en jonge honden een pluchen hond waar ze dingen mee 'voordoen' :lol: Dat werkt heel goed, omdat ze de handelingen in 'slow-motion' kunnen laten zien. En het is ook hilarisch en daardoor werkt het ook om gestresste bazen te laten ontspannen. :lol:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Plaats reactie