Op weg naar een nestje

Heb je vragen over het fokken? Wil je weten wanneer je wel en wanneer je zeker niet moet fokken met een Labrador?
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Sascha schreef:
Laboriginals schreef:Voor Gimmick zal er waarschijnlijk geen volgende poging meer komen. Ze is bijna 7 en dit zou haar 3e en laatste nest worden. Ik weet niet of ik het over een half jaar nog een keer met haar probeer, gezien haar leeftijd.

Hanneke
Nee , dan zou ik het zeker niet meer doen :( ik had niet naar haar leeftijd gezien toen ik het vorige berichtje plaatste :(
Ikzelf vind 7 jaar al te oud om nog pups te krijgen! Maar je hebt al 2 nestjes gehad van haar dus dat is toch ook wel genoeg lijkt mij.
Stel nou dat Dazzle´tje niet goed zou zijn (ogen zijn goed, we wachten op de HD- en ED-uitslag), dan zou ik heel misschien nog een derde nest met Gimmick overwegen. Anders ben ik die lijn kwijt.
Ik heb al eerder teven rond 7 jaar nog een nest laten krijgen. Mijn ervaring is, dat ze het heel leuk vinden, het lijkt wel of ze er meer van genieten dan van hun eerste nest. Misschien de ervaring?
Overigens krijgen ze bij mij nooit meer dan drie nesten hoor. Meestal rond hun 3e, 5e en 7e verjaardag. Maar 7,5 is ook mij eigenlijk net te oud, dus er zou een hele goede reden moeten zijn om dat nog te doen.

Hanneke
petra2612
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door petra2612 »

Laboriginals schreef:
Sascha schreef:
Laboriginals schreef:Voor Gimmick zal er waarschijnlijk geen volgende poging meer komen. Ze is bijna 7 en dit zou haar 3e en laatste nest worden. Ik weet niet of ik het over een half jaar nog een keer met haar probeer, gezien haar leeftijd.

Hanneke
Nee , dan zou ik het zeker niet meer doen :( ik had niet naar haar leeftijd gezien toen ik het vorige berichtje plaatste :(
Ikzelf vind 7 jaar al te oud om nog pups te krijgen! Maar je hebt al 2 nestjes gehad van haar dus dat is toch ook wel genoeg lijkt mij.
Stel nou dat Dazzle´tje niet goed zou zijn (ogen zijn goed, we wachten op de HD- en ED-uitslag), dan zou ik heel misschien nog een derde nest met Gimmick overwegen. Anders ben ik die lijn kwijt.
Ik heb al eerder teven rond 7 jaar nog een nest laten krijgen. Mijn ervaring is, dat ze het heel leuk vinden, het lijkt wel of ze er meer van genieten dan van hun eerste nest. Misschien de ervaring?
Overigens krijgen ze bij mij nooit meer dan drie nesten hoor. Meestal rond hun 3e, 5e en 7e verjaardag. Maar 7,5 is ook mij eigenlijk net te oud, dus er zou een hele goede reden moeten zijn om dat nog te doen.

Hanneke
:oops: Misschien wel "blond" van mij maar volgens de voorwaarden van de NLV mag je toch tot een leeftijd van 8 jaar fokken? Dus zou het met 7,5 jaar toch nog wel kunnen. 8) Uiteraard indien je teef nog in goede conditie is dat is het allerbelangrijkste dat ze het zelf nog aankan en van zal genieten. Nou in elk geval succes het is altijd jammer als het niet lukt maar met zo'n leeftijdsgrens lijkt het me nog moeilijker. Dikke knuffel voor Gimmick :groteknuffel:
***Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd!***
Groetjes, Petra
Iefke

Ongelezen bericht door Iefke »

heel veel suc6 8)
Sascha
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sascha »

petra2612 schreef:
Laboriginals schreef:
Sascha schreef: Nee , dan zou ik het zeker niet meer doen :( ik had niet naar haar leeftijd gezien toen ik het vorige berichtje plaatste :(

Hanneke
Wijzelf doen dat dus niet, onze Sascha vond de 9 weken van haar 2e dracht maar zo zo zagen we aan haar gedrag, ze was toen 6 jaar.
Toen de puppen waren geboren genoot zij wel volop, maar dat ze van de dracht niet kon genieten is voor ons wel de reden geweest om te besluiten dat onze dames na het 5e jaar geen pups meer krijgen :)
Daarom is Gaia nu dan ook al met "pensioen" na haar 2 nestjes die ze heeft gehad.
Afbeelding
Naomie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Naomie »

he, wat jammer dat ze niet zwanger is. Sterkte.
Afbeelding
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Wat jammer zeg! Sterkte!
mullermariska
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door mullermariska »

Ah wat jammer! Zeker als het waarschijnlijk haar laatste keer zou zijn geweest.
Groetjes Mariska en een lebber van Izzie en Shiva

:zwartkopje: Lola ( Kink's Lola van de witte hoeve's hof ) 7-3-1998 - 14-7-2008
:blondkopje: Izzie ( Mayberry's Dream Curious Isabel) 4-2-2009
Bull terriër : Shiva 3-8-2010
marron
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door marron »

Heel jammer dat ze leeg is gebleken, ik wil je succes wensen met je overwegingen, ik begrijp goed dat je je lijnen graag wilt behouden.
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)
Plaats reactie