Dan ga je voor een prik...

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

ook hier draaien de duimen op volle toeren, gatver het is nu wel even genoeg met die lieve beer van je :cry:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

hondjes met ed zitten niet per definitie gelijk gammel in elkaar hoor.

wat ook gewoon kan is dat alles een beetje ruim is door te weinig bespiering waardoor ie met zitten gewoon wat plomp wegzakt en niet netjes op de billen gaat zitten, sommige labjes zijn ook gewoon een beetje lui en hebben geen zin om netjes te gaan zitten uit zichzelf, die laten zich liever gewoon uit elkaar zakken.

wat meer training van de bilspieren richten kan misschien al een heleboel schelen, zalmolie bij geven voor de smering van de gewrichten en ondersteuning van de pezen en spieren. dus veel rechtlijnig zwemmen, rechtuit wandelen en als er foto's genomen zijn om te kijken of de kommen en koppen er goed uitzien en al niet versleten of vergroeid zijn aan fiets training gaan beginnen, moet je eens zien wat die bilspieren dan steun geven en zal je opvallen dat ie gelijk beter gaat zitten.

nou kan je niet aan de manier van gaan zitten zien of een hond hd heeft of niet, ook niet aan de gradatie van de bilspieren, hoogstens aan mank lopen als teken dat ie daar pijn heeft, maar dan nog is dat geen standaard teken dat ie hd heeft, dat is maar op 1 manier te zien en dat is op een rontgenfoto, op de juiste manier genomen en op de juiste manier gelezen.
als dat nl wel zo was hoefde we allemaal niet met 1jr foto's te laten maken en ze te laten beoordelen door de raad van beheer.

dus niet al te somber inzien hoor, er kan inderdaad iets aan de hand zijn, maar ik vind het grof om zo op het oog aan te nemen doordat je hondje ook al Ed heeft en nu wat schilfers door een allergie (of door te weinig stoffen van het een of ander) dat ie ook wel hd zou hebben, eerst foto's dan verder kijken. suc6 en geef um maar een knuffel

ps lotgering staat er om bekend hoor veel honden hebben daar wat klachten van miss te weinig van het een dat ze juist nodig hebben om een optimale huid en vacht te hebben, daardoor is toevoeging van zalmolie een mooie aanvulling om dat eventueel op te lossen, dus ook allergie.... hoeft niet, kan
al me kinders uitgevlogen
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

speurneus carola schreef:hondjes met ed zitten niet per definitie gelijk gammel in elkaar hoor.

wat ook gewoon kan is dat alles een beetje ruim is door te weinig bespiering waardoor ie met zitten gewoon wat plomp wegzakt en niet netjes op de billen gaat zitten, sommige labjes zijn ook gewoon een beetje lui en hebben geen zin om netjes te gaan zitten uit zichzelf, die laten zich liever gewoon uit elkaar zakken.

wat meer training van de bilspieren richten kan misschien al een heleboel schelen, zalmolie bij geven voor de smering van de gewrichten en ondersteuning van de pezen en spieren. dus veel rechtlijnig zwemmen, rechtuit wandelen en als er foto's genomen zijn om te kijken of de kommen en koppen er goed uitzien en al niet versleten of vergroeid zijn aan fiets training gaan beginnen, moet je eens zien wat die bilspieren dan steun geven en zal je opvallen dat ie gelijk beter gaat zitten.

nou kan je niet aan de manier van gaan zitten zien of een hond hd heeft of niet, ook niet aan de gradatie van de bilspieren, hoogstens aan mank lopen als teken dat ie daar pijn heeft, maar dan nog is dat geen standaard teken dat ie hd heeft, dat is maar op 1 manier te zien en dat is op een rontgenfoto, op de juiste manier genomen en op de juiste manier gelezen.
als dat nl wel zo was hoefde we allemaal niet met 1jr foto's te laten maken en ze te laten beoordelen door de raad van beheer.

dus niet al te somber inzien hoor, er kan inderdaad iets aan de hand zijn, maar ik vind het grof om zo op het oog aan te nemen doordat je hondje ook al Ed heeft en nu wat schilfers door een allergie (of door te weinig stoffen van het een of ander) dat ie ook wel hd zou hebben, eerst foto's dan verder kijken. suc6 en geef um maar een knuffel

ps lotgering staat er om bekend hoor veel honden hebben daar wat klachten van miss te weinig van het een dat ze juist nodig hebben om een optimale huid en vacht te hebben, daardoor is toevoeging van zalmolie een mooie aanvulling om dat eventueel op te lossen, dus ook allergie.... hoeft niet, kan
Bedankt voor je bericht, ik hoop echt heel erg dat je gelijk hebt!

Visolie krijgt Noah al door zijn eten, twee tabletten per dag. Ook krijgt hij glucosamine en teunisbloemolie van de groene os. Dit doen we al sinds 6 maanden is (na de operatie zeg maar)
Zwemmen doet hij al veel, fietsen nog niet maar dat staat wel al een tijdje op de planning.
We wachten het af ik wil zeker niet gelijk uit gaan van het slechtste maar je schrikt er wel van en gaat toch eens heel goed nadenken.
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Iedereen weer heel erg bedankt voor de lieve berichten!
Afbeelding

toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Alsof je nog niet genoeg meegemaakt had... Ik ga wel een beetje mee met Speurneus Carola. Eerst maar eens foto's en dan pas weet je pas echt iets.

Knuffel aan Noah
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
SaskiaL.

Ongelezen bericht door SaskiaL. »

Verdorie wat spannend en ellendig allemaal!!!! Ik zal ook voor je duimen en hopen op een goede afloop! Sterkte ! :bloem:
Guus

Ongelezen bericht door Guus »

:( Lees het nu pas...
wat een naar nieuws voor jullie,

Leef met jullie mee, en heel veel sterkte... hoop dat alles
mee gaat vallen!

We duimen voor jullie

:groteknuffel:
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Och meis, wat een klóte nieuws :cry:
Dat je geen mankheid ziet, kan, als hij er aan beide kanten last van zou hebben (wat we afkloppen natuurlijk) dat was bij Luna ook zo, omdat ze aan beide kanten evenveel last hebben ontwikkelen ze een voor hun zo comfortabel mogelijk loopje...en omdat wij niet anders gewend zijn valt het niet op.
Ik hoop zó hard dat hij geen HD heeft :duimen: maar mocht het wel het geval zijn, je kent Luna en heb haar vaak genoeg door de bossen zien crossen, dus je weet dat het goed komt.

Ik zou op dit moment zorgen dat Noah alleen bij het "strandje" zwemt, en niet op de plekken waar hij er in moet springen en eruit moet klauteren. Wij zijn met Luna toen naar friesland gegaan om haar te laten zwemmen, daar is een speciaal hondenzwembad waar ze een half uur zwemmen in verwarmd water, erg goed voor de bespiering en conditie, het is ong. een uurtje rijden. Wij gingen in het begin (na de operatie) elk weekend, ze gaan daar rustig via een trap het water in en zijn constant aan het zwemmen, er staan bakken met speeltjes die je kan gooien, ze komen dus niet steeds het water uit, ze blijven er echt een half uur in... Luna vond het geweldig, Max vond er niks aan, die rende liever om het bad heen :?

Als je met Noah wil gaan fietsen, je kan hier een springer komen lenen hoor, wij hebben er 2 dus dat is geen probleem.

Meid m'n duimen draaien overuren, ik hoop zó dat die lieve bruine knuffelbeer geen HD heeft, jullie hebben wel genoeg meegemaakt ondertussen. Dikke knuffel voor je ventje en neem er zelf ook één :groteknuffel:
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
dinodap
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door dinodap »

Heel veel sterkte met je mooie hond! :verliefd1:
Ik hoop dat de arts zijn vermoedens onjuist zijn.
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Bah bah, daar word je niet vrolijk van :( Het zijn natuurlijk maar vermoedens, hopelijk valt het allemaal mee. En ook al blijken zijn heupen niet optimaal te zijn, dan betekent dat helemaal niet dat hij plotseling invalide is of wordt. Er zijn talloze verhalen van honden met flinke HD die gewoon oud zijn geworden, soms zelfs zonder dat de eigenaren het wisten. Dan werden er voor iets heel anders foto´s gemaakt en bleek zo´n hond al zijn hele leven slechte heupen te hebben zonder dat iemand er ook maar iets van had gemerkt. Er valt over het algemeen goed mee te leven.
Eerst maar eens afwachten wat er op de foto´s te zien is. Veel sterkte.

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
marielle75
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door marielle75 »

Oei, dat is schrikken, zeg!
Ik hoop echt dat het allemaal meevalt.
Ik heb een hond met HD gehad, hij was 3 toen we de foto's lieten maken waaruit bleek dat hij HD had. Hij is uiteindelijk bijna 13 geworden!
:duimen:
Veel sterkte!
Afbeelding
jolandatb
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door jolandatb »

Wat een rot nieuws zeg...

Heel veel sterkte
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Ik duim zeker voor jullie!
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Lunatic schreef:Och meis, wat een klóte nieuws :cry:
Dat je geen mankheid ziet, kan, als hij er aan beide kanten last van zou hebben (wat we afkloppen natuurlijk) dat was bij Luna ook zo, omdat ze aan beide kanten evenveel last hebben ontwikkelen ze een voor hun zo comfortabel mogelijk loopje...en omdat wij niet anders gewend zijn valt het niet op.
Ik hoop zó hard dat hij geen HD heeft :duimen: maar mocht het wel het geval zijn, je kent Luna en heb haar vaak genoeg door de bossen zien crossen, dus je weet dat het goed komt.

Ik zou op dit moment zorgen dat Noah alleen bij het "strandje" zwemt, en niet op de plekken waar hij er in moet springen en eruit moet klauteren. Wij zijn met Luna toen naar friesland gegaan om haar te laten zwemmen, daar is een speciaal hondenzwembad waar ze een half uur zwemmen in verwarmd water, erg goed voor de bespiering en conditie, het is ong. een uurtje rijden. Wij gingen in het begin (na de operatie) elk weekend, ze gaan daar rustig via een trap het water in en zijn constant aan het zwemmen, er staan bakken met speeltjes die je kan gooien, ze komen dus niet steeds het water uit, ze blijven er echt een half uur in... Luna vond het geweldig, Max vond er niks aan, die rende liever om het bad heen :?

Als je met Noah wil gaan fietsen, je kan hier een springer komen lenen hoor, wij hebben er 2 dus dat is geen probleem.

Meid m'n duimen draaien overuren, ik hoop zó dat die lieve bruine knuffelbeer geen HD heeft, jullie hebben wel genoeg meegemaakt ondertussen. Dikke knuffel voor je ventje en neem er zelf ook één :groteknuffel:
Heel erg bedankt voor het lieve aanbod we hebben toevallig een tijdje terug een springer overgekocht van iemand van het forum dus we hebben er al 1 in huis.
Alleen nog geen fiets dus die moet ik nog even via marktplaats zoeken voordat we zouden kunnen beginnen maar dat komt goed!
Bedankt ook voor de tip van het hondenzwembad die hou ik in mijn hoofd want mochten zijn heupen hopelijk wel goed zijn denk ik dat het toch goed is om er af en toe heen te gaan, ook voor zijn voorpoten.

Ik blijf hopen dat alles gewoon goed is met zijn heupen en dat de dierenarts het heel erg mis heeft, dat hou ik mezelf ook voor!
Afwachten is alles wat we nu kunnen doen en tot die tijd hou ik zijn bewegingen goed in de gaten.
Knuffel is doorgegeven!
Afbeelding

sharon66057
Speurneus
Speurneus

Nogmaals iedereen bedankt voor de lieve berichten!
Ik heb vandaag mail contact gehad met Y. Krooshof en volgende week woensdag worden er heupfoto's gemaakt bij Noah, dit word bij onze eigen dierenarts gedaan ( ze heeft er alle vertrouwen in dat hij ze goed kan maken) als de heupen niet goed zijn of er is ook maar enige twijfel dan worden de foto's direct naar haar door gemaild en wij zullen dan telefonisch contact hebben over hoe dan verder.
Ze houd ook contact met onze dierenarts.
Dus woensdag om 8.30 een dag na Noah zijn tweede verjaardag moet ik hem brengen om de foto's te laten maken en hebben wij meer duidelijkheid, hopelijk kunnen wij hd dan uitsluiten.
Afbeelding

Plaats reactie