Iemand bekend met MCT????
-
roef
- Speurneus

ik zou er mee heen gaan.Zootje schreef:Sorry dat ik dit onderwerp weer even omhoog haal... Ziva had al 1.5 jaar een bultje waarvoor wij 4 keer bij de DA zijn geweest maar werden steeds weggestuurd want het was gewoon een vetbult..
Nu lag het 5 weken geleden open en ik vond het eruit zien alsof het misschien zou gaan ontsteken dus naar de DA gegaan (2 weken voor onze vakantie ook dus wilden geen risico lopen).. DA (nieuwe sinds een jaar) vond de wond er niet normaal uit zien, dus wilde het weg halen.. Volgende dag is ze geopereerd, en 1.5 week later uitslag.. Mast cell tumor gradatie 2..
Nu was het goede nieuws dat het weg was en er geen activiteit gemeten is in de lymfeklieren... Maar uiteraard maken wij ons nog zorgen omdat we er totaal geen ervaring mee hebben en geen idee hebben wat het is en hoe groot de kans is dat het terug komt..
Bij elk bultje moeten we terug naar de DA heeft hij gezegd dus controleren haar nu regelmatig.. Nu heeft ze wat wondjes waaronder een bult zit dus ik schrok gelijk, maar wachten toch even af of de bult komt van het wondje..
Moet de soort bult hetzelfde zijn? De MCT was een zachte witte bult op de huid, maar dit is een vrij harde bult onder/in de huid.. Wat raden jullie hiermee aan?
ik hou niet van paniekvoetbal maar met dit soort bultjes kun je absoluut geen risico nemen.
ik heb hier gepost dat de hond van vrienden van ons met goed resultaat was geopereerd,maar helaas heeft deze hond nu botkanker op de poot waar de mastceltumor verwijderd is
dus beter 3 x te veel en te snel naar een da met dit soort bulten,als 1 x te laat.
-
Zootje
Net terug... Enerzijds denkt hij dat het gewoon van een wond is, door de korst en omdat het niet op de huid zit maar eronder.. De vorige bult/tumor lag op de huid en was zacht dit hard..
Maar...
Omdat het zo snel op de vorige bult volgt vertrouwt hij het niet helemaal.. Als het groeit of over 10-14 dagen niet weg is moeten we terug en opereren..
Ook op haar neus heeft ze 3 wondjes maar die zijn waarschijnlijk van het spelen...
Bah doodongerust !!!
Maar...
Omdat het zo snel op de vorige bult volgt vertrouwt hij het niet helemaal.. Als het groeit of over 10-14 dagen niet weg is moeten we terug en opereren..
Ook op haar neus heeft ze 3 wondjes maar die zijn waarschijnlijk van het spelen...
Bah doodongerust !!!
-
Zootje
-
Roos
Hoe moeilijk ook, probeer eerst de wachttijd van de da door te komen zonder teveel na te denken.
Je schiet er toch niets mee op omdat je niet weet wat het is, en als die uitslag er wel is heb je nog tijd zat om na te denken, of misschien hoeft dat dan helemaal niet
In ieder geval heel veel sterkte, want dat je je zorgen maakt snap ik heel best.
Je schiet er toch niets mee op omdat je niet weet wat het is, en als die uitslag er wel is heb je nog tijd zat om na te denken, of misschien hoeft dat dan helemaal niet
In ieder geval heel veel sterkte, want dat je je zorgen maakt snap ik heel best.
-
Zootje