Ik blijf het niet snappen !
Iedereen die logisch nadenkt en dit allemaal leest, moet beseffen dat er wel erg veel twijfel is over de afstamming van de silver"lab".
Voor mij alleen zou dat al genoeg zijn om verder te zoeken, en niet de gok te nemen, voor alleen een speciaal kleurtje.
Je ziet in ze allemaal vind ik duidelijk kenmerken die niet bij de labrador passen, en de honden die wel meer kenmerken van de labrador hebben, missen ook vaak de echte "silver" kleur ( die we kennen van de weimaraner ), maar hebben een afgezwakte kleur ( meer labrador er weer in gefokt). Buiten dat er fokkers zijn die misbruik maken van een hype en dus giga veel geld vragen en maar lukraak fokken (broodfok).
Ons ras kent al drie hoofkleuren, waarin geel verschilt van roomwit tot vosrood en bruin van leverkleur tot zwartbruin.
Dus kleur genoeg lijkt me .
Ik heb een bruin labje, en ja bij beide heb ik ook naar kleur gekeken al was dat ondergeschikt belang. En mijn honden zijn ondanks hun niet speciale kleur en ras, voor mij de allerspeciaalste honden die er zijn, daar hebben ze dat speciale kleurtje niet voor nodig
Ik zou zeggen ga voor een labrador en niet voor een kruising die zou moeten doorgaan als een "speciale" labrador

groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994

Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007

Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009

JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013