Puppiieessssss in het gras
-
labbers
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
-
Pandora
- Speurneus

Dit is 'fokkers vaktaal'labbers schreef:Even een waarschijnlijk niet al te slimme vraag..maarre super voetzooltjes..hebben niet alle pupperts dit?Tika Trails schreef:Wat een mooi pigement zeg, super voetzooltjes
Wij kijken naar een pup van "Aaaaah, snoezig, wat een lekkere hummels!" Fokkers kijken naar een pup van "Zit alles erop en eraan?"
Groetjes van Brigitte & Zoo

Bedankt Marjolein, hij is top!

-
Naomie
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
Je ziet niet heel vaak dat de voetzooltjes zo zwart zijn, zelfs de buikjes kleuren helemaal zwart op. Ze hebben dus echt veel pigment.... wat ik en ook bianca helemaal super vind.labbers schreef:Even een waarschijnlijk niet al te slimme vraag..maarre super voetzooltjes..hebben niet alle pupperts dit?Tika Trails schreef:Wat een mooi pigement zeg, super voetzooltjes

-
Naomie
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
beroepsdeformatie noemen ze dit ook welPandora schreef:Dit is 'fokkers vaktaal'labbers schreef:Even een waarschijnlijk niet al te slimme vraag..maarre super voetzooltjes..hebben niet alle pupperts dit?Tika Trails schreef:Wat een mooi pigement zeg, super voetzooltjesDe voetzooltjes zijn mooi zwart en dit betekent dat de pup goed gepigmenteerd is
![]()
Wij kijken naar een pup van "Aaaaah, snoezig, wat een lekkere hummels!" Fokkers kijken naar een pup van "Zit alles erop en eraan?"

-
Pandora
- Speurneus

Nou... zo wilde ik het juist niet noemen want als fokken je beroep is, ben je een 'broodfokker'Naomie schreef:beroepsdeformatie noemen ze dit ook welPandora schreef:Dit is 'fokkers vaktaal'labbers schreef: Even een waarschijnlijk niet al te slimme vraag..maarre super voetzooltjes..hebben niet alle pupperts dit?De voetzooltjes zijn mooi zwart en dit betekent dat de pup goed gepigmenteerd is
![]()
Wij kijken naar een pup van "Aaaaah, snoezig, wat een lekkere hummels!" Fokkers kijken naar een pup van "Zit alles erop en eraan?"![]()

-
Naomie
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
oooooooo jeeeeeeee pfoei hee daar zeg je wat. Ben je er 24 uur per dag mee bezig..... maar ja het blijft een hobby. Dus hobbydeformatie ( bestaat dit woord ook?)Pandora schreef:Nou... zo wilde ik het juist niet noemen want als fokken je beroep is, ben je een 'broodfokker'Naomie schreef:beroepsdeformatie noemen ze dit ook welPandora schreef:Dit is 'fokkers vaktaal'De voetzooltjes zijn mooi zwart en dit betekent dat de pup goed gepigmenteerd is
![]()
Wij kijken naar een pup van "Aaaaah, snoezig, wat een lekkere hummels!" Fokkers kijken naar een pup van "Zit alles erop en eraan?"![]()
Zullen we het op 'hobbydeformatie' houden?

-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
-
Pandora
- Speurneus

Sommige hobby's kunnen erg uit de hand lopenNaomie schreef:oooooooo jeeeeeeee pfoei hee daar zeg je wat. Ben je er 24 uur per dag mee bezig..... maar ja het blijft een hobby. Dus hobbydeformatie ( bestaat dit woord ook?)Pandora schreef:Nou... zo wilde ik het juist niet noemen want als fokken je beroep is, ben je een 'broodfokker'Naomie schreef: beroepsdeformatie noemen ze dit ook wel![]()
Zullen we het op 'hobbydeformatie' houden?

- miranda
- Hele grote hondenneus

:blondpootje:Desie (Mayority's irristible desires)16-10-1997 r.ip. 28-02-2009
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018
Bowie 16-04-2017
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018
-
labbers
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
Klopt. Hoewel er niks over het pigment in de rasstandaard staat, is goed pigment gewenst. Vooral bij een gele labrador ziet men graag een zwarte neus en zwarte oogranden als teken van goed pigment. Bij zwarte labs is dat natuurlijk altijd zwart en bij chocolates wil het pigment nog wel eens matig zijn.
Gele pups worden met roze neusjes e.d. geboren. Als er op die plekken goed pigment zit, kleuren ze al na een paar dagen zwart o.i.v. het licht. Een pupje met heel goed pigment krijgt zelfs zwarte voetzooltjes, donkere oorranden en een donker buikje. Soms zie je gele pups met bijv. één lichtgekleurd neusvleugeltje of wat lichte teentjes. Die pup heeft dan wat minder pigment.
Vaak zie je bij de geeltjes toch dat het pigment in de loop der jaren wat terugloopt. Dan krijgen ze vaak een zg. wisselneus. ´s Winters wat lichter dan ´s zomers.
Ik heb wel foto´s ter illustratie, maar ik ben niet zo handig in het uploaden
Dat kost mij een halve avond
Hanneke
Hanneke
Gele pups worden met roze neusjes e.d. geboren. Als er op die plekken goed pigment zit, kleuren ze al na een paar dagen zwart o.i.v. het licht. Een pupje met heel goed pigment krijgt zelfs zwarte voetzooltjes, donkere oorranden en een donker buikje. Soms zie je gele pups met bijv. één lichtgekleurd neusvleugeltje of wat lichte teentjes. Die pup heeft dan wat minder pigment.
Vaak zie je bij de geeltjes toch dat het pigment in de loop der jaren wat terugloopt. Dan krijgen ze vaak een zg. wisselneus. ´s Winters wat lichter dan ´s zomers.
Ik heb wel foto´s ter illustratie, maar ik ben niet zo handig in het uploaden
Hanneke
Hanneke
-
sharon66057
- Speurneus